SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Blogerzy bez zgody w reklamie serialu, HBO Polska przeprasza

HBO Polska w ramach promocji serialu „Pozostawieni” („The Leftovers”) wysłało wybranym blogerom spersonalizowany mail reklamowy. Niektórych oburzyło wykorzystanie bez zgody ich wizerunku, za co stacja przeprosiła.

Maile promujące „Pozostawionych” w weekend otrzymali m.in. Paweł Opydo (autor Zombiesamurai.pl), Eliza Wydrych (autorka Fashionelka.pl) i Przemysław Pająk (szef Spidersweb.pl). Ten pierwszy na swoim profilu facebookowym zamieścił zawartą w wiadomości grafikę informującą o rzekomym zamknięciu jego bloga oraz komentujące to wypowiedzi innych blogerów. Mail zawierał link do podstrony z adresem i zawartością nawiązującą do bloga.

- Czy ktoś sobie robi jaja? Tej wielkości firma w formie mailingu wysyła reklamę składającą się z WYMYŚLONYCH cytatów blogerów (nie tylko tej trójki, są inne wersje). Czyli mówiąc wprost: wykorzystano wizerunek twórców do reklamy bez ich zgody i podpisując nazwiskiem tych osób rzeczy, których oni w żadnym wypadku nie napisali. Fail na całej linii - skrytykował to Paweł Opydo. - Czy ktoś dostał podobnego maila z wymyślonym cytatem ze mnie? Bo jak tak to podsyłam im wycenę takiego działania - zapowiedział.

- A czy ktoś oprócz mnie jeszcze negocjował udział w tej kampanii? - zapytał Maciej Budzich (Mediafun.pl) w dyskusji pod wpisem. - Dodam, że ostatecznie się nie dogadaliśmy... ale to było jakiś czas temu :) aż do dzisiaj :) - zaznaczył. - Wystawmy im fakturę - żartowała Eliza Wydrych.

 
Post użytkownika Paweł Opydo.

 

HBO szybko wysłało przeprosiny blogerom, którzy poczuli się urażeni tym mailingiem. Na Facebooku zamieścił je Przemysław Pająk.

 
Post użytkownika Przemysław Pająk.

 

Agnieszka Niburska, deputy marketing director w HBO Polska odpowiedzialna za public relations, przyznaje, że wizerunek blogerów został wykorzystany w mailingu bez wcześniejszego uzyskania ich zgody.

- Przy czym chciałabym podkreślić, że ta forma komunikatu była skierowana personalnie do każdego z blogerów, a nie do szerokiej publiczności. Celem było przekazanie informacji o nowej produkcji w niestandardowy sposób - zaznacza. - Niektórzy blogerzy uznali korespondencję za część szerszej kampanii z ich udziałem, dlatego szybko wyjaśniliśmy, że była to wyłącznie dedykowana wysyłka do  grona kilkunastu blogerów - dodaje.

Takie wyjaśnienia nie przekonują Pawła Opydo. - Nie ma absolutnie znaczenia, do kogo została wysłana reklama - stwierdził na Facebooku. - Została wysłana do grupy ludzi. Wąsko targetowana reklama to nadal reklama. Wizerunek grupy osób został wykorzystany do reklamy bez ich zgody. Ba, te same cytaty są na stronie www serialu - zauważył.

 

Dołącz do dyskusji: Blogerzy bez zgody w reklamie serialu, HBO Polska przeprasza

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sprzedajne świnie
No tak, oburzenie bo nie dostali kasy. Gdyby wcześniej HBO zrobiło przelew to nie byłoby problemu a tak jest ;)
odpowiedź
User
bartek kin
< Blogerzy >
odpowiedź
User
Jurek
Wtopa idiotyczna, ten kto to zatwierdził nie ma pojęcia o swojej robocie. Rzeczywiście nie powinni tego tak wysyłać. Jeszcze gdyby tylko każdy dostał z własnym wizerunkiem, bo byłaby mniejsza wpadka. Ale jeżeli wąska grupa dostała z wizerunkami innych to już jest wykorzystanie wizerunku w reklamie bez 2 zdań.
Zresztą nawet w mailingu do każej z tych osób pojedynczo byłoby to wykorzystanie wizerunku do reklamy. Zakazane.
odpowiedź