SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co irytuje w komunikacji firm na Facebooku? Błędy językowe i wymuszone żarty

Ponad 40% internautów drażni nieporadność językowa postów publikowanych na Facebooku - wynika z badania Think Kong i SW Research.

Wśród zachowań firm na Facebooku irytujących użytkowników, za błędami językowymi plasuje się wymuszona żartobliwość wpisów i nieudolne starania, by były one śmieszne (32%).

W pierwszej trójce niepożądanych zachowań znalazło się również nadużywanie sztucznych, profesjonalnych zdjęć, co za rażące uważa 31% badanych.

Szczególnie młodzi internauci (do 24 lat) są także bardzo wyczuleni na płytkość dialogu i wklepywane na szybko odpowiedzi z emotikonami, nie odnoszące się do meritum.

Badanie "Co najbardziej denerwuje użytkowników FB w komunikacji firm" zostało przygotowane przez agencję Think Kong we współpracy z firmą SW Research. Sondaż przeprowadzono we wrześniu 2016 r., metodą CAWI, na próbie 1209 użytkowników internetu korzystających z Facebooka.

Dołącz do dyskusji: Co irytuje w komunikacji firm na Facebooku? Błędy językowe i wymuszone żarty

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Q
Jak się zrzuca na osoby zajmujące się mediami społecznościowymi obsługę kilkunastu profili, to nie ma się co dziwić, że żarty są słabe i obsługa sztampowa. Problem jest z klientami, którzy nie mają nic ciekawego do zakomunikowania, ale chcą mieć codziennie superśmieszny post, bo inni tak robią. I koło się zamyka.
odpowiedź
User
Newsman
Po profilu widać jakie nastawienie do klienta ma firma.
I tyle.

A poza tym. Skoro duża międzynarodowa agencja oferuje moderatorowi za pracę pn-pt, 9-18, 1200 PLN na rękę, to czego się spodziewać? Tuzów intelektu?
odpowiedź
User
Koniuszko
Czy w badaniu nie powinno być więcej pytań? Skoro mamy pytanie o śmieszność żartów, to dajemy również pytanie, czy profil nie jest zbyt poważny. Jest pytanie o zbyt wiele wpisów o promocjach, to może pytanie o zbyt małą częstotliwość wpisów powinno być.

Poza tym, sporo w tych pytaniach przymiotników oceniających - wymuszony, sztuczny, wymijający - co naturalnie ułatwia wskazanie takich odpowiedzi. Jak odpowiedzieć na takie pytanie: Czy lubisz sztucznych rozmówców zadających wymuszone pytania i udzielających wymijających odpowiedzi?...
odpowiedź