SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cyfrowy Polsat: 3,5 mln użytkowników płatnej TV, 130 mln zł zysku

Grupa Cyfrowy Polsat miała w I półroczu br. 2,5 mld zł przychodu i 130 mln zł zysku netto. Spółki wchodzącej w jej skład świadczyły łącznie 16 mln usług. Liczba abonentów telewizji wyniosła ok. 3,5 mln, a 300 tys. klientów zdobyła oferta SmartDOM.

W I półroczu br. przychody Grupy Cyfrowy Polsat wyniosły 2,469 mld zł wobec 1,433 mld zł w analogicznym okresie ub.r., zaś w II kwartale br.  przychody uplasowały się na poziomie 1,746 mld zł względem 735,9 mln zł rok wcześniej. Tegoroczne dane obejmują jednak również wyniki spółki Metelem Holding Company, właściciela sieci komórkowej Plus, które są konsolidowane od dnia 7 maja br., czyli daty finalizacji jej zakupu przez Cyfrowy Polsat.

Grupa Cyfrowy Polsat w I półroczu br. zanotowała zysk operacyjny na poziomie 617,1 mln zł, podczas gdy rok wcześniej wynosił on 379,7 mln zł. W samym II kwartale br. spółka wypracowała 397,6 mln zł zysku operacyjnego wobec 195 mln zł rok wcześniej.

Zysk netto Grupy w I półroczu br. wyniósł 230,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 175,9 mln zł. Natomiast biorąc pod uwagę wyłącznie II kwartał wartości te wyglądały następująco: 132,1 mln zł i  80,7 mln zł. Zysk netto w tym okresie okazał się zatem wyraźnie lepszy od oczekiwań analityków, których konsensus był na poziomie 38,8 mln zł.

Na koniec 30 czerwca br. Grupa Cyfrowy Polsat miała 16,25 mln RGU, czyli  aktywnych usług generujących przychody, co oznacza spadek o 1,1 proc. względem końca II kwartału 2013 roku.

Liczba RGU usług kontraktowych wyniosła 12,02 mln, o 1,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Składało się na to 4,26 mln RGU płatnej telewizji (wzrost o 3,1 proc.), w tym 760 tys. aktywnych usług multiroom (wzrost o 26,6 proc.). Oznacza to, że z płatnej telewizji Cyfrowego Polsatu korzystało ok. 3,5 mln abonentów.

Spółka miała też 6,64 mln RGU telefonii komórkowej (spadek o 3,6 proc.) i 1,12 mln RGU internetu (wzrost o 32,1 proc.). Z kolei liczba klientów usług kontraktowych ogółem wyniosła 6,22 mln, o 1,4 proc. mniej niż rok wcześniej.

Średnie ARPU na klienta w segmencie usług kontraktowych w II kwartale br. wyniosło 85,3 zł (spadek o 5,5 proc.), wskaźnik churn uplasował się na poziomie 8,8 proc. (bez zmian), zaś wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta wyniósł 1,93 (wzrost o 2,6 proc.).

Natomiast liczba RGU usług przedpłaconych Cyfrowego Polsatu na koniec II kwartału br. uplasowała się na poziomie 4,23 mln, po spadku względem II kwartału ub.r. o 7,4 proc.


RGU  (Revenue Generating Unit)  Pojedyncza, aktywna usługa płatnej telewizji, dostępu do Internetu lub telefonii komórkowej, świadczona w modelu kontraktowym lub przedpłaconym.
Klient  Osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, posiadająca co najmniej jedną, aktywną usługę świadczoną w modelu kontraktowym.
ARPU kontrakt Średni miesięczny przychód od Klienta wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym (uwzględnia przychody z interconnect).
ARPU pre-paid  Średni miesięczny przychód od RGU pre-paid wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym (uwzględnia przychody z interconnect).
Churn  Rozwiązanie umowy z Klientem w drodze wypowiedzenia, windykacji lub innych działań, skutkujące tym, że po skutecznym rozwiązaniu umowy, Klient nie posiada żadnej aktywnej usługi świadczonej w modelu kontraktowym.
Wskaźnik churn prezentuje stosunek liczby klientów, którym dezaktywowano ostatnią usługę (w drodze wypowiedzenia, jak i dezaktywacji w wyniku działań windykacyjnych lub z innych przyczyn) w okresie ostatnich 12 miesięcy do średniorocznej liczby klientów w tym 12 miesięcznym okresie.

 

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat: 3,5 mln użytkowników płatnej TV, 130 mln zł zysku

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
łukasz świst
Smart Dom to porażka, sam korzystam tzn. czekam, aż zostanie uznania reklamacja, wielki bałagan i oczekiwanie godzinami na konsultantów słaby operator
odpowiedź
User
mat
czego muszę placić 80zł za oglądanie polskich siatkarzy?? to powinno być za darmo!!! Złodzieje!!!
odpowiedź
User
lolo
karny kutaz telewizyjny za MŚ w siatkówce !!!
odpowiedź