SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż Multimedia UPC Polska najwcześniej we wrześniu, druga faza analizy UOKiK-u

W kwietniu miało skończyć się postępowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta w sprawie kupna Multimedia Polska przez UPC Polska. Zostanie jednak przedłużone do września - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

W październiku 2016 roku sieć kablowa UPC Polska (właścicielem jest Liberty Global) podpisała przedwstępną umowę na kupno Multimedia Polska, przy czym wartość transakcji ustalona została na 760 mln dolarów (ok. 3 mld zł). - Dzięki tej transakcji znacznie zwiększy się skala naszej działalności w Polsce, gdzie już w tej chwili jesteśmy największym operatorem sieci kablowych - mówił jesienią ub. roku Mike Fries, prezes Liberty Global.

Zgodę na tę transakcję musi jednak wyrazić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Wniosek o zbadanie sprawy wpłynął do Urzędu pod koniec listopada. - W przepadku spraw prostych wystarczy nam miesiąc na przeprowadzenie badań rynku. Tutaj jest sprawa jednak skomplikowana - informuje Wirtualnemedia.pl Maciej Chmielowski z biura prasowego UOKiK.

W styczniu zakończył się pierwszy etap postępowania: analiza wniosku UPC. Zacząła się jednocześnie druga faza, badanie rynku. Polega ona m.in. na wysyłaniu zapytań do rozmaitych podmiotów, które mogą pomóc w podjęciu decyzji. - Co prawda mamy na to cztery miesiące, a więc w kwietniu ta faza powinna się zakończyć. Jednak nie ma na to raczej szans, ponieważ odpowiedzi na zapytania dopiero spływają. Co więcej: odpowiedzi mogą generować kolejne pytania, co jeszcze przedłuży tę fazę postępowania. W związku z tym korzystamy z przepisu, który zezwala na zawieszeniu czasu drugiej fazy: termin spływania odpowiedzi nie liczy się do wspomnianych czterech miesięcy - wyjaśnia Chmielowski.

Bezpośrednio po tej fazie nastąpi decyzja prezesa UOKiK, zezwalająca bądź nie na kupno 100 procent akcji Multimedia Polska przez UPC. Z naszych informacji wynika, że nastąpi to najwcześniej po wakacjach.

Na koniec 2016 roku z usług Multimedia korzystało ponad 783 tys. klientów, natomiast sieć kablowa UPC Polska miała 1 439 200 klientów.

Multimedia Polska to kolejny konkurent przejmowany przez UPC Polska. Pięć lat temu firma sfinalizowała kupno sieci Aster za 2,4 mld zł od funduszu Mid Europa Partners.

Liberty Global to największy na świecie międzynarodowy operator usług telewizji kablowej i szerokopasmowego internetu, działający w ponad 30 krajach Europy, Ameryki Południowej i Karaibów. Działalność Liberty Global prowadzona jest w formie dwóch spółek akcyjnych - Liberty Global Group (notowana na NASDAQ jako: LBTYA, LBTYB oraz LBTYK) obejmującej rynki europejskie oraz LiLAC Group (notowana na NASDAQ jako: LILA oraz LILAK, OTC Link: LILAB), w skład której wchodzą rynki Ameryki Południowej i Karaibów.

Liberty Global Group prowadzi działalność w 12 państwach europejskich pod markami: Virgin Media, Ziggo, Unitymedia, Telenet oraz UPC. LiLAC Group działa w ponad 20 krajach Ameryki Południowej i Karaibów pod markami: VTR, Flow, Liberty, Mas Movil i BTC. Ponadto LiLAC Group jest operatorem podmorskiej sieci światłowodowej w całym regionie docierającej do ponad 30 rynków.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż Multimedia UPC Polska najwcześniej we wrześniu, druga faza analizy UOKiK-u

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nicko
Sprzedaż dla??? Sprawdzajcie czy piszący artykuły skończyli przynajmniej podstawówkę.
odpowiedź
User
Abc
Jak tak dalej pójdzie to Multimedia może mieć kłopoty finansowe.
odpowiedź
User
Defgh
Tak długie debatowanie może negatywnie wpływać na wycenę i ... na ofertę dla klientów bo od czasu decyzji sprzedaży w Multimedia jakby epoka lodowcowa nic się nie dzieje
odpowiedź