SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

e-Kiosk z wyższymi wpływami, zysk netto wzrósł o 37 proc. do 752,4 tys. zł

Spółka e-Kiosk, zajmująca się dystrybucją prasy i książek w formie cyfrowej, w ub.r. zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 11,9 proc. i zysku netto o 36,8 proc. - Ważnym elementem strategii jest dalszy rozwój platform dystrybucyjnych, e-commerce oraz data management - podkreśla Marcin Kowalczyk, prezes firmy.

Marcin KowalczykMarcin Kowalczyk

W ub.r. wpływy e-Kiosku ze sprzedaży wyniosły 26,25 mln zł, o 11,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Spółka zanotowała 752,4 tys. zł zysku netto, o 36,8 proc. więcej niż w 2015 roku. Jej wyniki finansowe w samym czwartym kwartale ub.r. także były wyższe niż rok wcześniej.

Firma wyjaśnia, że przyczyniły się do tego przede wszystkim odświeżone platformy sprzedażowe i aplikacje, poszerzanie katalogu oferowanych tytułów, rozwój kanałów sprzedażowych i linii biznesowych oraz optymalizacja kosztów operacyjnych.

- Wkraczamy w kolejny etap rozwoju spółki gotowej dziś, by dostarczać treści renomowanych redakcji i wydawnictw za pośrednictwem cyfrowych kanałów zarówno do odbiorców indywidualnych, biznesowych jak i bezpośrednio na potrzeby marek. Codzienna współpraca z blisko 400 wydawnictwami z jednej strony potwierdza potrzebę nowych cyfrowych modeli biznesowych po stronie twórców kontentu, z drugiej ze strony silnych brandów dynamicznie rozwija się chęć tworzenia na potrzeby marek jakościowych, angażujących konkretne grupy celowe treści - komentuje Marcin Kowalczyk, prezes e-Kiosku.

- Wierzymy, że w świcie cyfrowym gra toczy się o uwagę i satysfakcję odbiorcy a kluczem jest ciekawy i użyteczny content. Chcemy być dodatkowym łącznikiem pomiędzy wydawcami, czytelnikiem, ale również pomagać reklamodawcom docierać do odbiorców poprzez profesjonalną treść tworzoną przez zawodowych autorów i uznanych wydawców. W tym celu pod koniec ubiegłego roku powstała nowa marka e-Kiosk SA - eContentLAB.pl, odpowiedzialna za działania łączące nowe technologie, media i content marketing. Ważnym elementem strategii jest dalszy rozwój platform dystrybucyjnych, e-commerce oraz data management - dodaje Marcin Kowalczyk.

Do e-Kiosku należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl i eContentLAB.pl, firma zarządza też dla Grupy Cyfrowy Polsat platformą Plusoczytelnia.pl. 50,01 proc. akcji spółki ma Gremi Media, a 28,14 proc. - Ruch SA.

Dołącz do dyskusji: e-Kiosk z wyższymi wpływami, zysk netto wzrósł o 37 proc. do 752,4 tys. zł

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tryt
Wzrost przychodu o 1,4 mln od jednostek powiązanych. Z ekonomicznego punktu widzenia ok...
odpowiedź