SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gry-online.pl zrezygnowały z pełnoekranowych reklam, żeby zachęcać użytkowników do wyłączania adblocków

W serwisach Grupy Gry-online.pl (należącej do francuskiego koncernu Webedia) z początkiem br. zrezygnowano z pełnoekranowych form reklamowych. Wydawca podkreśla, że dzięki temu udział odsłon wykonywanych przez internautów bez włączonych adblocków wzrósł o prawie 10 proc.

Z pełnoekranowych form reklamowych zrezygnowano na wszystkich stronach koncernu Webedia o tematyce gier komputerowych (m.in. na Gamestar.de, Jeuxvideo.com, 3djuegos.com). W ten sposób wydawca dostosował się do zaleceń opracowanych przez inicjatywę Coalition for Better Ads.

- Już pierwsze dwa tygodnie od podjęcia tej decyzji pokazały, że w odniesieniu do reklam warto być fair wobec własnych czytelników - udział użytkowników serwisów Gry-online.pl bez adblockerów w odsłonach stron wzrósł w tym czasie o prawie 10 proc., a współczynnik odrzuceń takich osób spadł o ponad 5 proc. - komentuje Mariusz Klamra, CEO spółki GRY-Online.

- Na pewno duże znaczenie ma fakt, że brak agresywnych form reklamowych, zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej, umożliwia spokojne zapoznanie się z naszym contentem. Co więcej, widzimy, że czytelnicy doceniają takie podejście – wielu z nich dodało adres serwisu do tzw. whitelisty swoich adblockerów - dodaje Klamra.

Do Grupy Gry-online.pl należą m.in. strony Gry-online.pl, TVgry.pl, Gameplay.pl i Gamepressure.com. Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. witryny firmy zanotowały 2,52 mln realnych użytkowników i 30,77 mln odsłon.

Dołącz do dyskusji: Gry-online.pl zrezygnowały z pełnoekranowych reklam, żeby zachęcać użytkowników do wyłączania adblocków

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kolosekek
Dobrze , że tylko gry online . W takie już nikt nie gra. Co innego na rynku gier, gdyby nie gamer advertising to nie wiem czy ktoś by zarabiał. Wystarczy spojrzeć na zestawianie z online marketingu, czy social media manager żeby zobaczyć jakie sa wpływy z reklam w grach. Potencjał na maksa...
odpowiedź