SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Iwona Kostka-Kwiatkowska: Rozszerzamy profil muzyczny stacji o nowe gatunki

- Rozszerzeniu ulegnie dotychczasowy profil muzyczny stacji, który do tej pory koncentrował się wokół alternatywnych brzmień. Od jesieni poszerzymy go o pozostałe gatunki muzyki - mówi Wirtualnemedia.pl Iwona Kostka-Kwiatkowska, dyrektor radiowej Czwórki.

Iwona Kostka-KwiatkowskaIwona Kostka-Kwiatkowska

Jesienna ramówka Programu IV Polskiego Radia startuje 29 września. Jak już informowaliśmy, stacja kładzie w tym sezonie jeszcze większy nacisk na interakcję ze słuchaczami, a w playliście pojawią się nowe gatunki muzyczne (więcej na ten temat).

- Na naszej antenie nie zabraknie rocka, hitów z dawnych lat, ale i nowych piosenek czy muzyki przebojowej. Otwieramy się na wszystkie gatunki muzyczne - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl szefowa Czwórki. - Disco polo nie zagości w playliście Programu IV. Jeżeli jednak taki utwór zostanie zamówiony przez słuchaczy, na przykład u Filipa Chajzera, może on zostać wyemitowany w ramach założeń pełnej interakcji ze słuchaczem. W cyklu „Polska muzyka ludu” pojawią się jedynie zaskakujące aranżacje takich utworów muzycznych - dodaje.

Czwórka w tym sezonie zamierza powalczyć o słuchacza z grupy 15+, który do tej pory był skoncentrowany na jeden zaoferowany przez stację gatunek muzyczny. - Teraz zaproponujemy inne gatunki. Jestem przekonana, że znacznie więcej słuchaczy 15+ znajdzie w nowej ofercie programowej Czwórki treści dla siebie, nie tylko muzyczne, ale także słowne. Znani z anteny prowadzący ze swoimi autorskimi audycjami tworzą ofertę dla słuchaczy, którzy już nas znają. Nowe programy i nowe rytmy są przeznaczone dla tych, którzy do nas dołączą - konkluduje dyrektor Czwórki.

Dyrektor PR4 zapewnia, że w każdej audycji znajdzie się miejsce na rozmowę ze słuchaczem, nie tylko w czasie rozwiązywania konkursu i informowania go o zdobyciu nagrody. - Stałym elementem wszystkich programów będzie telefon od słuchacza, sms od niego i kontakt na profilach społecznościowych Czwórki - wyjaśnia Iwona Kostka-Kwiatkowska.

Średni udział radiowej Czwórki w rynku w I półroczu br. wyniósł 0,5 proc. (zobacz dane wszystkich stacji ogólnopolskich - według badania Radio Track). Dzięki nowej ramówce stacja liczy na systematyczny wzrost słuchalności. - Chciałabym, żeby do końca 2015 roku Czwórka osiągnęła 2 proc. udziału w rynku radiowym - prognozuje Kostka-Kwiatkowska.

Iwona Kostka-Kwiatkowska wygrała konkurs na dyrektora Programu IV Polskiego Radia w trzeciej dekadzie maja. Obowiązki po Krzysztofie Łuszczewskim, który awansował na szefa nowo utworzonego Centrum Rozwoju Radiofonii Cyfrowej, przejęła od czerwca br. (więcej na ten temat). Wcześniej była związana z Akademickim Radiem Kampus na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie pełniła funkcję redaktor naczelnej, a także pracowała w redakcji rozgłośni jako redaktor. W marcu br. wybrano ją na przewodnicząca zarządu Polskich Rozgłośni Akademickich (więcej na ten temat).

Z Iwoną Kostką-Kwiatkowską rozmawiamy o przygotowanej przez nią jesiennej ramówce Czwórki, misji stacji, którą kieruje oraz profilu słuchacza, którego rozgłośnia chce przyciągnąć.

  • 1
  • 2