SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z dużymi wzrostami wydatków reklamowych, Kino Świat i Volkswagen Group w dół (Top10)

W dwóch pierwszych miesiącach br. najwyższe wzrosty wydatków reklamowych w mediach tradycyjnych osiągnęły Natur Produkt Zdrovit, Euro-Net Warszawa i Metro Group. Mniejsze nakłady niż przed rokiem zanotowały z kolei Volkswagen Group Polska.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie styczeń-luty br. reklamodawcy wydali w tradycyjnych mediach (bez internetu) 4,39 mld zł. To 2,2 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w kwocie 466,4 mln zł, o 3,1 proc. wyższymi w skali roku. Druga lokata przypadła firmie Natur Produkt Zdrovit, która na wsparcie w mediach tradycyjnych wydała w omawianym okresie 107,2 mln zł. Zwiększyła inwestycje w skali roku o 62,6 proc. i miała najwyższą spośród czołowych reklamodawców dynamikę wydatków. Trzecie miejsce na podium należy do sieci dyskontów Lidl Polska, która przeznaczyła na reklamy w mediach 93,3 mln zł, czyli 14,5 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r.

Z pozostałych czołowych reklamodawców mediów tradycyjnych najwyższe wzrosty wydatków miały Euro-Net Warszawa i Metro Group. Pierwsza firma zwiększyła je w skali roku o 46,5 proc. (z 42,1 do 61,7 mln zł), a druga - o 26,2 proc. (z 48,9 do 61,7 mln zł). O 13,5 proc. zwiększyły się nakłady reklamowe koncernu Procter&Gamble Polska - do 56,2 mln zł.

USP Zdrowie w omawianym okresie zainwestowało w reklamy swoich marek 89,2 mln zł (czyli o 8,4 proc. więcej niż rok wcześniej), a spółka Terg - 84,3 mln zł (po wzroście o 5,7 proc.).

Utrzymuje się ujemna dynamika wydatków koncernu samochodowego Volkswagen Group Polska - importer samochodów takich marek jak Volkswagen, Audi czy Skoda na reklamy swoich brandów przeznaczył w omawianym okresie 57,1 mln zł, o 11,1 proc. mniej niż przed rokiem.

Z powyższych danych wynika, że znacząco (o ponad 50 proc.) spadły wydatki reklamowe dystrybutora filmowego Kino Świat. Nie można jednak wnioskować tego wprost - ujemna dynamika w powyższym zestawieniu to skutek zmiany metodologii wyceny reklam kinowych przez Kantar Media. Widoczny tu spadek - jak zaznaczył nam Kantar - nie jest faktycznym spadkiem wydatków reklamowych tej firmy. Dane dotyczące największych reklamodawców obejmują również reklamę kinową, w stosunku do której nastąpiła zmiana metodologii wyceny. Informowaliśmy już o tym miesiąc temu.

Top 10 reklamodawców mediów tradycyjnych

(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-II 2017

I-II 2018

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

452 286 149 zł

466 379 382 zł

3,1

NATUR PRODUKT ZDROVIT

65 928 616 zł

107 211 101 zł

62,6

LIDL

81 467 223 zł

93 269 800 zł

14,5

USP ZDROWIE

82 235 524 zł

89 152 770 zł

8,4

TERG

79 812 247 zł

84 344 424 zł

5,7

KINO ŚWIAT

184 525 682 zł

81 969 315 zł

-55,6

METRO GROUP

48 920 772 zł

61 715 039 zł

26,2

EURO-NET WARSZAWA

42 102 362 zł

61 690 580 zł

46,5

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

64 217 055 zł

57 080 336 zł

-11,1

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

49 493 504 zł

56 190 241 zł

13,5

Razem

4 388 593 346 zł

4 484 361 010 zł

2,2

Dołącz do dyskusji: Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z dużymi wzrostami wydatków reklamowych, Kino Świat i Volkswagen Group w dół (Top10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Znowu Sralutany, Kutaspirazole i Rozdupany w czołówce. Przykre!
odpowiedź