SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Maleją wpływy reklamowe magazynów. „Tele Tydzień” i „Wprost” w dół, „Viva!” i „Poradnik Domowy” mocno w górę (TOP 10)

W lipcu br. magazyny cennikowo zarobiły z reklam o 4,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród czołowych tytułów duże spadki tych wpływów zanotowały „Tele Tydzień”, „Wprost”, „Świat Kobiety” i „Claudia”, a duże wzrosty -  „Viva!”, „Poradnik Domowy”, „Przyjaciółka” i „Pani”.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji i rabatów) w lipcu br. wyniosły 201,71 mln zł, o 9,65 mln zł mniej niż rok wcześniej, co daje spadek o 4,56 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Spadek faktycznych przychodów mógł być jeszcze większy, na co wskazują dane z I połowy br. Wtedy cennikowo magazyny zarobiły z reklam o 6,8 proc. więcej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), jednak rzeczywiste wpływy, według szacunków Starlinka, zmalały o 15 proc., do 227,8 mln zł (więcej na ten temat).

W lipcu cennikowe wpływy reklamowe „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) były o 412,1 tys. zł większe niż rok wcześniej (to wzrost o 3,8 proc.), a „Vivy!” (Edipresse Polska) - o 2,75 mln zł większe (56,7 proc. w górę). Jeszcze wyższy wzrost zanotował „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska) - jego przychody podskoczyły o 3,13 mln zł, czyli aż o 141,7 proc.

„Przyjaciółka” (Edipresse Polska) cennikowo zarobiła o 1,39 mln zł więcej niż przed rokiem (37,8 proc. w górę), a „Pani” (Wydawnictwo Bauer) - o 1,06 mln zł więcej (33,4 proc. w górę).

Za to cennikowe przychody reklamowe „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) zmalały w skali roku o 2,26 mln zł, czyli 28,1 proc. „Wprost” (AWR Wprost) zanotował spadek o 1,36 mln zł (15,5 proc. w dół), „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) - o 1,25 mln zł (czyli o 19 proc.), a „Claudia” (Burda International Polska) - o 1,18 mln zł (19,8 proc. w dół).

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

VII.2013

VII.2014

TWÓJ STYL

10 887 800 zł

11 299 860 zł

VIVA

4 860 167 zł

7 614 192 zł

NEWSWEEK POLSKA

7 550 400 zł

7 600 900 zł

WPROST

8 767 665 zł

7 408 166 zł

TELE TYDZIEŃ

8 073 459 zł

5 807 829 zł

PORADNIK DOMOWY

2 210 188 zł

5 343 091 zł

ŚWIAT KOBIETY

6 583 045 zł

5 334 273 zł

PRZYJACIÓŁKA

3 675 988 zł

5 065 304 zł

CLAUDIA

5 953 265 zł

4 775 288 zł

PANI

3 174 625 zł

4 235 285 zł

monitorowane tytuły razem

211 362 500 zł

201 713 830 zł

Dołącz do dyskusji: Maleją wpływy reklamowe magazynów. „Tele Tydzień” i „Wprost” w dół, „Viva!” i „Poradnik Domowy” mocno w górę (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kto wykańcza dziennikarstwo?
Koszą kasę na reklamach, a dziennikarze na śmieciówkach nie mają z czego wykarmić rodzin.
odpowiedź