SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pochwały dla nowych logotypów WP i Interii. „Nowoczesne i dynamiczne”

Specjaliści z agencji brandingowych pozytywnie oceniają zmiany logotypów wprowadzone przez portale Wirtualna Polska i Interia. Podkreślają, że nowe znaki są nowocześniejsze i - m.in. dzięki brakowi końcówki „.pl” - lepiej odzwierciedlają specyfikę obecnego internetu.

Nowe logo Wirtualnej Polski zostało wprowadzone z początkiem września wraz z nową odsłoną strony głównej portalu. Znak z jednej strony ma podkreślać nowoczesność WP, a z drugiej nawiązywać do tradycji i polskości. - Chcemy, by Wirtualna Polska stała się synonimem nowoczesnej Polski cyfrowej, nowoczesnego świata. By niosła za sobą pozytywne skojarzenia: „to nasza, polska, innowacyjna, odważna marka” - tłumaczyła portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Czartoryska-Żak, wiceprezes Grupy Wirtualna Polska ds. marketingu, komunikacji i PR. Logo i oparta na nim identyfikacja wizualna zostały zaprojektowane przez agencję BNA


Z kolei Interia w środę zaprezentowała swój nowy logotyp, który do użytku zostanie wprowadzony w najbliższym czasie. - Dotychczasowe logo zostało wprowadzone w 2005 roku, dlatego jego modyfikacja była naturalną konsekwencją rozwoju firmy i wynikała z konieczności dostosowania się do aktualnych trendów na rynku - wyjaśnił Artur Potocki, prezes Grupy Interia. Znak został zaprojektowany przez designera i typografa Oskara Podolskiego

Pytani przez Wirtualnemedia.pl eksperci z agencji brandingowych chwalą oba rebrandingi. - Widać, że obie firmy chcą zrobić krok do przodu, w kierunku innowacyjności oraz nowych trendów. Jednocześnie są to zmiany dynamiczne, odważne - wylicza Michał Pawlik z Mamastudio. - Zarówno logotypy WP jak i Interii od dłuższego czasu prosiły się o zmianę, bo odstawały od tego, co nazywamy dziś nowoczesnym projektowaniem - zauważa Sebastian Frąckiewicz z Republiki Kreatywnej.

Arkadiusz Łoś z Dragon Rouge zwraca uwagę, że Wirtualna Polska w swojej nowej identyfikacji postawiła na skojarzenia z polskością, co jest nieoczywiste dla marki z branży technologicznej. - I właśnie dlatego, że nikt tak nie robi, marka zyskuje na charakterze - ocenia.

Nasi rozmówcy zgadzają się, że dobrym posunięciem jest usunięcie z nazw i symboli w logotypach obu portali końcówki „.pl”. - Społeczeństwo zostało wyedukowane, teraz można działać marką, nie ma potrzeby zapisywać adresu w logotypie. To ograniczało i pod względem graficznym i z punktu widzenia rozwoju marki - uważa Dominika Sikora z Czteryczwarte Brand Design. - W obu przypadkach plusem jest uporządkowanie wizerunku, rezygnacja z niepotrzebnych elementów w logotypie - dodaje Michał Pawlik.

- Samo nowe logo Interii jest dosyć toporne i ożywa dopiero gdy pojawia się kontekst w postaci zdjęć czy kolorowych kształtów. Przykładowe egzekucje reklamowe, które ujawniła marka prezentują  Interię jako markę o wiele bardziej interesującą niż obecnie - ocenia Arkadiusz Łoś.

Oba znaki główne funkcjonują w wielu różnych wersjach, w przypadku WP inspirowanych doodle’ami, czyli okazjonalnymi wariantami logo Google. - Wtedy logo nabiera wyrazistości, widać, że ma elastyczną formę i  można się nim bawić - ocenia Sebastian Frąckiewicz.

Na drugiej podstronie pełne komentarze o nowych logotypach Wirtualnej Polski i Interii

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Pochwały dla nowych logotypów WP i Interii. „Nowoczesne i dynamiczne”

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Karolina
logo interii bardziej czytelne i nowoczesne, troche szkoda zółtego ale im dłużej na nie patrze tym bardziej mi sie podoba
odpowiedź
User
Kanye West
No bo logo przecież jest najważniejsze...
odpowiedź
User
Wp
Logo spoko, Ale jak jestem na wp to dostaje oczaplasu. Wtccie do starego please !
odpowiedź