SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM i Radio ZET z największą słuchalnością w grupie 30-49. Jedynka z największym wzrostem

W okresie od czerwca do sierpnia br. na pozycji zdecydowanego lidera rynku radiowego w grupie 30-49 utrzymało się RMF FM, a drugie miejsce zajęło Radio ZET. Największy wzrost słuchalności w zestawieniu zanotowała Jedynka. Z kolei na czele spadków były Złote Przeboje - raport Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od czerwca do sierpnia 2017 roku w grupie wiekowej 30-49 lat wyniósł 27,1 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,6 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu uplasowało się Radio ZET z udziałem na poziomie 14,8 proc. Względem fali czerwiec-sierpień 2017 wynik tej stacji się nie zmienił.

Przewaga RMF FM nad Radiem ZET zmniejszyła się z 12,9 pkt. proc. do 12,3 pkt. proc.

Podium uzupełnia Trójka, której udział w rynku wyniósł 7,7 proc., po spadku o 0,4 pkt. proc.

Na szóstym miejscu uplasowała się publiczna Jedynka, która zanotowała największy wzrost w zestawieniu. Jej średni udział zwiększył się o 0,5 pkt. proc. do 5,4 proc.

Duże wzrosty, ex aequo wynoszące 0,4 pkt. proc., zanotowały jeszcze cztery stacje: Audytorium 17 (do 3,9 proc.), Antyradio (do 2,1 proc.), Radio Wawa (do 1,5 proc.) i Muzo.fm (do 0,7 proc.).

Z dziewiątej na jedenastą lokatę spadły Złote Przeboje. Stacja ta zanotowała z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 1,1 pkt. proc. do 1,9 proc. udziału.

Liderem ogólnopolskiego rynku radiowego w okresie od czerwca do sierpnia 2017 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Z kolei wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski.

Dołącz do dyskusji: RMF FM i Radio ZET z największą słuchalnością w grupie 30-49. Jedynka z największym wzrostem

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
To jest sondaż metodą CATI wśród użytkowników telefonów komórkowych (70% i stacjonarnych 30%).
Więc miejmy świadomość, że bada się opinie użytkowników o tym, czego słuchali, a nie to, czego rzeczywiście słuchali.
Jest to więc bardziej badanie rozpoznawalności marek, niż realnych zachowań.

***

Gdybyśmy mieli badać to, czego ludzie słuchają, potrzebowalibyśmy radio-metrii. Telemetrii dla odbiorników.
Tyle, że to się nie opłaca.
Powiedzmy wprost: cała tabela to zmiany o +/- 0,*%. Nie potrafimy taką metodą badać 0,1% zmiany słuchalności.
Za to metoda badania jest ekonomicznie uzasadniona i pokazuje jaką kto ma mniej więcej słuchalność.
odpowiedź
User
@prawnik
i jakie są trendy.
odpowiedź
User
Czekający
A kiedy wyniki Radio Tracka w poszczególnych miastach?
odpowiedź