SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy Grupy K2 urosły do 54 mln zł. 4,4 mln zł zysku dzięki sprzedaży Audioteki

W pierwszych trzech kwartałach br. Grupa K2 zanotowała 53,97 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, z czego większość zapewniły usługi e-marketingowe. Zysk netto spółki wyniósł 4,37 mln zł, głównie dzięki sprzedaży udziałów w Audiotece.

Od stycznia do września br. wpływy Grupy K2 ze sprzedaży wyniosły 53,97 mln zł, o 35,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Skonsolidowany wskaźnik EBITDA osiągnął wartość 2,41 mln zł (wobec 656 tys. zł przed rokiem), a zysk netto - 4,37 mln zł (wobec 1,64 mln zł straty rok wcześniej).

W samym III kwartale br. zysk netto spółki był jeszcze wyższy - wyniósł 5,49 mln zł (wobec 21 tys. zł przed rokiem). Wynika to przede wszystkim ze zrealizowanej we wrześniu sprzedaży 40 proc. udziałów w Audiotece za 10 mln zł (więcej na ten temat).


Grupa K2 podaje, że od II kwartału br. wyraźnie rosną jej wpływy z podstawowego sektora działalności, czyli usług e-marketingowych i mediowych, co wynika z pozyskania większych projektów (m.in. ze znacznym udziałem wydatków na reklamę telewizyjną), częściej o charakterze długoterminowym.

- Biorąc pod uwagę aktualną sytuację Grupy, kondycję branży, bieżący portfel zamówień oraz typową dla ostatniego kwartału sezonowość, oczekujemy dalszej poprawy wyników finansowych w czwartym kwartale 2014 roku - komentuje spółka, dodając, że w efekcie działań nowobiznesowych podpisze z najbliższym okresie nowe kontrakty.


W pierwszych trzech kwartałach br. wpływy Grupy K2 od zewnętrznych klientów usług e-marketingowych wyniosły 36,38 mln zł, a koszty realizacji tych usług - 36,86 mln zł, w efekcie czego zanotowano w tym segmencie 11,05 mln zysku brutto i 82 tys. zł straty operacyjnej.

W segmencie usług mediowych spółka osiągnęła 17,59 mln zł przychodów od klientów zewnętrznych, 20,18 mln zł kosztów usług, 2,29 mln zł zysku brutto ze sprzedaży i 138 tys. zł straty.


Do Grupy K2 Internet w całości należą firmy K2 Internet, K2 Media, K2 Web Systems, K2 Search, K2.pl, Good, K2 TM, Oktawave oraz mniejszościowe udziały w firmach MDPL i Fastbanking.

Dołącz do dyskusji: Wpływy Grupy K2 urosły do 54 mln zł. 4,4 mln zł zysku dzięki sprzedaży Audioteki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl