SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydatki reklamowe T-Mobile, Kino Świat i Unilevera wzrosły kilkakrotnie bardziej niż średnia rynkowa, w dół Orange i Play (TOP 10)

Tradycyjne media w okresie od stycznia do sierpnia br. zwiększyły wpływy z reklam o 5,7 proc. rok do roku. O wiele bardziej wzrosły wydatki reklamowe kilku największych marketerów, w tym T-Mobile Polska, Kino Świat i Unilevera.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przez pierwsze osiem miesięcy br. firmy wydały na reklamy w tradycyjnych mediach blisko 19,2 mld zł. Było to 5,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Najwięcej na reklamy niezmiennie przeznacza firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska -  w omawianym okresie jej nakłady w tym zakresie wyniosły 1,29 mld zł. To 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce na podium przypadło dystrybutorowi filmowemu, firmie Kino Świat. Ta firma wydała w mediach pozainternetowych 451,7 mln zł, o 31,6 proc. więcej rok do roku. Trzecim największym reklamodawcą była sieć sklepów Lidl Polska z wydatkami w kwocie 386,6 mln zł (wzrost o 14,3 proc.). Aktualnie prowadzi działania wizerunkowe, w których podkreśla, że jest atrakcyjnym pracodawcą.

Kilkukrotnie szybciej niż cały rynek reklamowy rosły w omawianym okresie wydatki reklamowe takich firm, jak T-Mobile Polska, Unilever Polska czy Ferrero Polska.

T-Mobile zwiększył nakłady reklamowe w tradycyjnych mediach o 34,1 proc., do 260,2 mln zł. Operator obecnie promuje Supernet w kampanii z udziałem Mai Ostaszewskiej i Piotra Stramowskiego.

Inwestycje Unilevera wzrosły o 30 proc. - z 272,7 mln zł do 354,5 mln zł. Natomiast Ferrero wydało w tym roku 232,4 mln zł, czyli 27,9 proc. więcej w skali roku.

W czołówce największych reklamodawców znalazł się też koncern Procter & Gamble Polska  z wydatkami w wysokości 252,7 mln zł, czyli o 9,4 proc. większymi niż w pierwszych ośmiu miesiącach ub.r.

Tylko trzech marketerów z grona 10 największych zredukowało w omawianym okresie swoje budżety reklamowe. Orange Polska zmniejszył je o 10,2 proc. - do  335,3 mln zł, P4 (operator sieci Play) - o 7,9 proc., do 230,9 mln zł, a Metro Group - o 1,1 proc., do 213,8 mln zł.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VIII 2015

I-VIII 2016

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

1 178 502 053 zł

1 290 584 635 zł

9,5

KINO ŚWIAT

343 218 398 zł

451 738 942 zł

31,6

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

338 150 393 zł

386 620 176 zł

14,3

UNILEVER POLSKA

272 685 524 zł

354 488 913 zł

30

ORANGE POLSKA

373 169 087 zł

335 266 661 zł

-10,2

T-MOBILE POLSKA

193 988 926 zł

260 151 632 zł

34,1

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

231 001 593 zł

252 710 065 zł

9,4

FERRERO POLSKA

181 734 419 zł

232 386 529 zł

27,9

P4

250 584 239 zł

230 857 502 zł

-7,9

METRO GROUP

216 187 022 zł

213 810 726 zł

-1,1

Razem

18 152 884 657 zł

19 193 150 444 zł

5,7

Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe T-Mobile, Kino Świat i Unilevera wzrosły kilkakrotnie bardziej niż średnia rynkowa, w dół Orange i Play (TOP 10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zdzisława
Hmmmm, zastanawiające zestawienie... Czytam, dodaję, odejmuję i nie rozumiem rozbieżności między danymi z tabeli a tymi podanymi w treści... Może mi to ktoś rozjaśnić? Poza wszystkim to i tak jakieś absurdalne kwoty...
odpowiedź
User
ja
w tabeli są dane za kwartały a w treści za 8 m-cy
odpowiedź
User
Olga82
Ja oglądam reklamy z ciekawości, ale nie działają one na moje wybory. Z usług T-mobile korzystam, bo to po prostu dobry operator. Mogę liczyć na niskie rachunki - bo nie doliczają prawie żadnych zwyżek do abonamentu jak u konkurencji oraz na fajny sprzęt w ramach abonamentu.
odpowiedź