SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Volkswagen Group Polska, Terg i Natur Produkt Zdrovit z największymi wzrostami wydatków reklamowych (TOP10)

W styczniu br. tradycyjne media zwiększyły wpływy z reklam o 5,2 proc. w skali roku. Prawie wszyscy czołowi reklamodawcy wydali w omawianym okresie znacznie więcej niż rok wcześniej. Największą dynamikę inwestycji zanotowały Volkswagen Group Polska, spółka Terg (właściciel m.in. Media Expert) i Natur Produkt Zdrovit.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W styczniu br. reklamodawcy przeznaczyli na reklamę w mediach pozainternetowych blisko 2,09 mld zł. Było to 5,2 proc. więcej w porównaniu ze styczniem 2016 roku - wynika z analizy Kantar Media przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Niezmiennie już najwięcej na reklamy wydała firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Zainwestowała 229,6 mln zł – o 6,7 proc. więcej niż przed rokiem. W ostatnich dniach reklamami Aflofarmu zainteresował się UOKiK - wszczął postępowanie w związku z reklamą preparatu Magmisie.

Drugie miejsce pod względem nakładów na reklamę zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami z kwocie 101,3 mln zł (wzrost w skali roku o 35,6 proc.), a trzecie miejsce na podium przypadło spółce Terg, która jest właścicielem m.in. sieci sklepów Media Expert. Ta firma wydała na reklamy w mediach 48,2 mln zł, czyli 52 ,4 proc. więcej w porównaniu ze styczniem ub.r.

Największy wzrost wydatków zanotował Volkswagen Group Polska, właściciel takich marek samochodowych, jak Skoda, Audi czy Volkswagen. We wsparcie swoich marek zainwestował w tym roku 63,1 proc. więcej niż w styczniu ub.r. - 41,3 mln zł. O 46,5 proc. więcej niż rok temu przeznaczyła na reklamę w tradycyjnych mediach w styczniu tego roku firma Natur Produkt Zdrovit – wydała na nią 34,2 mln zł.

Lidl Polska zwiększył wydatki reklamowe w skali roku o 38,7 proc. (z 29 do 40,3 mln zł), a T-Mobile Polska – o 37,6 proc. (z 23,1 do 31,8 mln zł). Ta sieć dyskontów od kilku dni prowadzi kampanię w oparciu o nową strategię komunikacji - z reklam zniknęła Dorota Wellman.

T-Mobile w aktualnej kampanii reklamowej z udziałem Bogusława Lindy podkreśla wysoką jakość usług świadczonych dla klientów biznesowych.

34,9 proc. więcej wydała w tym roku na reklamę firma P4, operator sieci komórkowej Play – 28,3 mln zł. Firma USP Zdrowie, właściciel m.in. marki Apap miała z czołówki reklamodawców najniższą dynamikę wydatków – wzrosły one rok do roku o 15,8 proc., z 28,5 do 33 mln zł.

Jedyna firmą, która w omawianym okresie zredukował budżet reklamy, było Metro Group. W styczniu tego roku jej reklamy warte były 6,7 proc. mniej niż rok temu - 29,3 mln zł. Firma aktualnie w kampanii promuje m.in. Ibuprom Sport, jako preparat zwalczający bóle mięśni i stawów.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I 2016

I 2017

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

215 168 968 zł

229 572 070 zł

6,7

KINO ŚWIAT

74 679 630 zł

101 302 447 zł

35,6

TERG

31 656 582 zł

48 242 739 zł

52,4

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

25 353 867 zł

41 345 840 zł

63,1

LIDL

29 015 382 zł

40 253 521 zł

38,7

NATUR PRODUKT ZDROVIT

23 343 032 zł

34 197 782 zł

46,5

USP ZDROWIE

28 513 871 zł

33 014 315 zł

15,8

T-MOBILE POLSKA

23 101 406 zł

31 779 394 zł

37,6

METRO GROUP

31 370 943 zł

29 272 455 zł

-6,7

P4

20 959 288 zł

28 277 976 zł

34,9

Razem

1 986 895 984 zł

2 089 730 651 zł

5,2

Dołącz do dyskusji: Volkswagen Group Polska, Terg i Natur Produkt Zdrovit z największymi wzrostami wydatków reklamowych (TOP10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
filek
No Terg włącza niskie ceny na grubo
odpowiedź
User
pracuś
Niskie ceny, to oni już włączyli dawno, a teraz tylko przypominają;P
odpowiedź
User
Polak
Nawet tak ogromne wydatki nie uchronią VW! Odszkodowania które płaci w USA, Europie a wkrótce i w Polsce pochłoną wszystkie jego fundusze. Może i dobrze, że upada firma założona przez Hitlera.
odpowiedź