Przedstawiciele związków działających w Wydawnictwie Bauer i Agencji AKPA we wtorek podpisali protokół rozbieżności z zarządami firm. To kolejny krok w negocjacjach dotyczących m.in. podwyżek. Porozumienia nie osiągnięto, teraz strony będą wybierać mediatora.
Jacek Smaruj jest zaangażowany w tworzenie nowego działu projektów specjalnych w pionie informacji i publicystyki Telewizji Polsat – dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Nowa jednostka ma zajmować się m.in. przygotowaniem dłuższych reportaży i dziennikarstwem śledczym.
Telewizja Polsat cały czas prowadzi prace nad programem śniadaniowym, który miałby trafić na antenę stacji jesienią br. - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Szykowana jest emisja trzy razy w tygodniu.
Przemysław Orcholski, producent telewizyjny i reporter „Wiadomości” TVP1 w czasach prezesury Roberta Kwiatkowskiego, znów współpracuje z Telewizją Polską - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl
W kwietniu sieci Biedronka i Lidl najmocniej spośród detalistów podniosły ceny podstawowych zakupów – wynika z badania koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Ceny skoczyły w siedmiu na trzynaście badanych sieci, liderem niskich cen był w ubiegłym miesiącu Auchan.
Firma Orle Pióro, wydająca tygodnik „Do Rzeczy” i miesięcznik „Historia Do Rzeczy”, przekształca się ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w akcyjną - ustalił portal Wirtualnemdia.pl. Jej większościowym wspólnikiem jest PMPG Polskie Media, wydająca też „Wprost”, która niebawem ma przedstawić swoją nową strategię.
Krzysztof Stanowski dopiero co musiał zabrać głos w sprawie kontrowersji wokół pracującej dla Kanału Zero Moniki Goździalskiej, a już wybuchła kolejna afera, tym razem związana z przygotowującą materiały nt. konfliktu izraelsko-palestyńskiego Marii Wiernikowskiej. Media społecznościowe zalały budzące oburzenie cytaty i opisy zachowań korespondentki, które wprost ujawniają szokujący jej stosunek do wojny w Ukrainie.
Emitowany wiosną br. ósmy sezon programu Siódemki „Hotel Paradise” oglądało średnio 383 tys. widzów, o 42 tys. osób więcej niż nadawany jesienią siódmy sezon reality-show - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Izba Wydawców Prasy zwróciła się do ministra Dariusza Wieczorka z ważnym apelem dotyczącym sposobu punktacji czasopism naukowych i branżowych. List otwarty wysłany do Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego mówi wprost o “ręcznym sterowaniu” za poprzedniej władzy i prośby o szybką zmianę dotychczasowych zasad.
Sztuczna inteligencja, monetyzacja treści czy dezinformacja – o tym można było posłuchać dyskusji podczas minionego Patronite Forum 2024, jednego z najważniejszych wydarzeń dla twórców internetowych. Ale jak mówił sam twórca platformy Patronite: najważniejsze są przerwy, podczas których był czas na networking. Patronem wydarzenia był portal Wirtualnemedia.pl.
„Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze) rozpoczął kampanię fundraisingową i założył konto na platformie Patronite. Tytuł chwali się, że zrobił to jako pierwsza lokalna gazeta w kraju.
Na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej pojawiła się aplikacja HbbTV Sklep Kapitan.pl. Usługa jest dostępna na 87. pozycji LCN telewizorów i dekoderów. Działa na urządzeniach, które obsługują telewizję hybrydową i są podłączone do internetu.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji poinformowała, że wyegzekwowała 10 tys. zł kary pieniężnej od YouTuberki, która nie wypełniła obowiązku wpisu do wykazu. Regulatorowi pomógł Urząd Skarbowy.
W zespole Telewizji Republika znalazła się Maria Twardzicka, w ostatnich latach reporterka i researcherka w „Wiadomościach” TVP.
Marcin Popiel objął stanowisko head of digital products w firmie reklamy zewnętrznej Ströer Polska - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Pracuje tu od 5 lat.
Storytel startuje z kampanią „(Nie) mówmy o seksie", w ramach której w aplikacji dziś pojawiło się 6 słuchowisk poruszających tematy seksu, ludzkiej seksualności i związanych z nim tabu. Słuchowiska zostały przygotowane we współpracy z fundacją SEXEDPL. Za przygotowanie i promocję kampanii odpowiedzialne są agencje Przestrzeń i Polot oraz agencja digital marketingu Tigers.
Producentka muzyki elektronicznej Natalia Zamilska kończy współpracę z Radiem 357, gdzie prowadziła autorską audycję „Pełne spektrum”.
Twórczyni hitu „Fleabag”, Phoebe Waller-Bridge, napisze scenariusz i będzie producentką wykonawczą serialu opartego na kultowej serii gier wideo „Tomb Raider”, która opowiada o przygodach archeolożki i poszukiwaczki przygód, Lary Croft.
Prokuratura Rejonowa Warszawa-Mokotów podjęła postępowanie dotyczące działań przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrskiego. Szef KRRiT od stycznia wstrzymuje przekazywania rat abonamentu rtv większości nadawców publicznych.
Na najnowszej konferencji I/O 2024 Google przedstawił nowe założenia dotyczące wprowadzania sztucznej inteligencji zintegrowanej z niemal każdym produktem technologicznego giganta. W wielu miejscach mowa jest o rewolucji, a największe poruszenie wśród wydawców mediów wywołały wieści o wspomaganiu i ułatwiania wyszukiwań przy pomocy Gemini.