SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora: rynek reklamowy wzrósł do 2,2 mld zł w II kw. 2011

Wartość polskiego rynku reklamowego wzrosła w II kw. br. o 6,5 proc. r/r po wzroście o 2,5 proc. w trzech pierwszych miesiącach roku, wynika z ocen grupy medialnej Agora. Spółka podtrzymała swoje prognozy, zgodnie z którymi rynek reklamowy ma w tym roku wzrosnąć o 3-5 proc., ale zmieniła nieco oceny dotyczące jego poszczególnych segmentów.

Wartość całego rynku w II kwartale wyniosła 2,2 mld zł. Najszybciej w II kwartale rosły wydatki reklamodawców internecie (na poziomie 24 proc. r/r) a rynek reklamy TV wzrosły o blisko 8 proc., wynika z prezentacji Agory dla inwestorów. Największy spadek przychodów reklamowych w II kw. zanotowały dzienniki (ok. 8%), podała Agora, powołując się na szacunki własne i inne źródła, w tym Kantar Media, Starlin, IGRZ. W II kwartale zeszłego roku cały rynek również zanotował wzrost w wysokości 6,5 proc..

W maju Agora obniżyła swoje prognozy dotyczące wzrostu wartości rynku reklamowego w tym roku do 3-5 proc. z 6-7 proc.. Teraz spółka podtrzymała swoje obniżone oceny, zmieniając jednak przewidywania dotyczące poszczególnych segmentów rynku. I tak wartość reklamy TV ma wzrosnąć w całym roku o 3-5 proc. (tak jak zakładano w maju), ale prognozę dla internetu zmieniono z 13-15 proc. na 13-17 proc. Zmieniono też prognozę dla radia - z 3-5 proc. do 7,9 proc..

Zgodnie z szacunkami Agory, tylko prasa codzienna i magazyny zanotują w tym roku mniejsze przychody z reklamy. Dla obydwu segmentów rynku podtrzymano prognozy - w przypadku dzienników spadek ma wynieść 7-9 proc. a magazynów 1-3 proc..

Dzień wcześniej grupa TVN podała, że wartość rynku reklamy telewizyjnej w II kwartale wyniosła 1081 mln zł i była wyższa o 8,5 proc.. TVN opiera się o dane Starlink (dla całego rynku) oraz szacunki własne. Grupa prognozuje, że w tym roku wzrost wartości reklamy TV będzie w zakresie "średnich jednocyfrowych wartości" a w przyszłym wzrośnie do "wysokiego jednocyfrowego poziomu".

Równocześnie Starlink podtrzymał swoją prognozę wzrostu całego rynku o 5,0 proc. w  2011 r. Według niego, wzrost w I poł. 2011 r. wyniósł 4,9 proc. r/r.

Agora miała narastająco w I-II kw. 2011 roku 27,84 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 41,92 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 615,11 mln zł wobec 529,41 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Agora: rynek reklamowy wzrósł do 2,2 mld zł w II kw. 2011

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl