SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Alphabet urósł powyżej oczekiwań, akcje śrubują rekord. 46 proc. więcej z reklam na YouTubie, Google Cloud ze stratą

W minionym kwartale koncern Alphabet osiągnął wzrost przychodów o 23,5 proc. do 56,9 mld dolarów i zysku netto z 10,67 do 15,23 mld dolarów. Wpływy reklamowe z YouTube’a zwiększyły się o 46 proc., a z Google Cloud - z 2,61 do 3,83 mld dolarów. Akcje koncernu są rekordowo drogie.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Łączne wpływy reklamowe Google’a w zeszłym kwartale wyniosły 46,2 mld dolarów, o 21,8 proc. więcej niż przed rokiem.

Przychody z wyszukiwarki i powiązanych z nią usług zwiększyły się o 17,3 proc. do 31,9 mld dolarów, z YouTube’a - aż o 46 proc. do 6,88 mld dolarów, a z zewnętrznych serwisów współpracujących z siecią reklamową Google - o 22,9 proc. do 7,41 mld dolarów.

Z kolei Przychody biznesu chmurowego Google Cloud poszły w górę z 2,61 do 3,83 mld dolarów.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Google Cloud z coraz stratą

W zeszłym kwartale Alphabet osiągnął rekordowe przychody zarówno z usług Google (52,87 mld dolarów), jak i Google Cloud (3,83 mld dolarów). Najwyższe w historii były też wpływy w ujęciu rocznym, wyniosły odpowiednio 168,63 i 13,06 mld dolarów.

W porównaniu z 2018 rokiem przychody Google Cloud poszły w górę ponad dwukrotnie. Równocześnie pogłębiła się strata operacyjna tej działalności: w 2018 roku wyniosła 4,35 mld dolarów, rok później 4,64 mld dolarów, a w ub.r. 5,61 mld dolarów.

Za to usługi Google śrubują zysk operacyjny: w 2018 roku wyniósł on 43,14 mld dolarów, w 2019 roku 49 mld dolarów, a w ub.r. 54,61 mld dolarów.

Mniej na sprzedaż i marketing, zysk w górę

Całoroczne przychody Alphabetu zwiększyły się o 12,8 proc., ze 161,86 do 182,53 mld dolarów.

Wydatki operacyjne wzrosły słabiej, o 10,7 proc. do 141,3 mld dolarów. Koszty sprzedaży poszły w górę z 71,9 do 84,73 mld dolarów, ogólne i administracyjne - z 9,55 do 11,05 mld dolarów, a nakłady na badania i rozwój - z 26,02 do 27,57 mld dolarów. Natomiast wydatki na sprzedaż i marketing zmalały z 18,46 do 17,95 mld dolarów.

W 2019 roku wyniki koncernu obciążyło też 1,7 mld dolarów kary nałożonej przez Komisję Europejską.

Zysk operacyjny Alphabetu zwiększył się rok do roku z 34,23 do 41,22 mld dolarów, a zysk netto - z 34,34 do 40,27 mld dolarów.

Wyniki przebiły oczekiwania, akcje Alphabetu rekordowo drogie

Rezultaty finansowe Alphabetu ze ostatni kwartał okazały się lepsze od oczekiwań analityków.

Przychody Google Cloud wyniosły 3,83 mld dolarów wobec konsensusu na poziomie 3,81 mld dolarów, a wpływy z reklam na YouTubie - 6,89 mld dolarów wobec oczekiwań w wysokości 6,11 mld dolarów.

Zysk w przeliczeniu na akcję wyniósł 22,3 dolarów, podczas gdy analitycy spodziewali się 15,9 dolarów.

W efekcie akcje Alphabetu w handlu po wtorkowej sesji giełdowej drożały o ponad 7 proc. Już we wtorek kurs osiągnął historyczne maksimum. Kapitalizacja koncernu wynosi obecnie 1,3 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: Alphabet urósł powyżej oczekiwań, akcje śrubują rekord. 46 proc. więcej z reklam na YouTubie, Google Cloud ze stratą

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Romuś
Tego monopolistę trzeba podzielić.
Tak jak podzielono sto lat temu wielkie amerykańskie sieci kolejowe.
0 0
odpowiedź
User
JackTheDoggy
Jak włączyli przed każdym filmem na YT reklamy (nawet gdy twórca nie zapisywał się do monetyzacji ich) to chyba nie dziwne, że nagle przychody z YouTube wzrosną :D skoro wpadły pewnie miliardy wcześniej pustych przebiegów?
0 0
odpowiedź