SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Akcje ComPress od Gremi Media kupili Artur Górski i January Ciszewski

82,14 proc. akcji agencji public relations ComPress kupili od Gremi Media inwestorzy Artur Górski i January Ciszewski, związani m.in. z Premium Fund. Zapłacili za te walory 420 tys. zł.

January Ciszewski January Ciszewski

Na początku zeszłego tygodnia Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, podało, że za 420 tys. zł sprzedało 11,5 mln akcji ComPress stanowiących 82,14 proc. kapitału spółki. Były to wszystkie jej walory posiadane przez Gremi Media.

Sprzedający w komunikacie giełdowym wyjaśnił, że zdecydował się na to „w związku z oceną perspektyw rozwojowych ComPress”. Nie podał natomiast, kto kupił te akcje.

Nabywcy pakietu tych walorów ujawnili się w ostatnich dniach w komunikatach informujących o zwiększeniu swojego zaangażowania kapitałowego w ComPress.

Artur Górski i January Ciszewski poinformowali, że na początku zeszłego tygodnia kupili po 5,75 mln akcji ComPress na mocy umów cywilnoprawnych. Górski przed tymi transakcjami miał 270 tys. walorów stanowiących 1,93 proc. kapitału spółki, a obecnie kontroluje 43 proc. jej kapitału. Natomiast udział Ciszewskiego w kapitału ComPress wzrósł z 1,62 do 42,69 proc.

Górski i Ciszewski to właściciele m.in. Premium Fund

January Ciszewski to prezes i większościowy akcjonariusz spółki JR Holding zajmującej się obrotem nieruchomościami komercyjnymi. W ub.r. firma zanotowała 3,74 mln zł wpływów sprzedażowych i 1,87 mln zł zysku netto, a rok wcześniej - 3,87 mln zł wpływów i 1,2 mln zł zysku netto. Ponadto Ciszewski bezpośrednio i poprzez spółki zależne i wspólników ma akcje kilku innych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie, m.in. Setanta, Columbus Energy, Synerga.fund i One More Level.

Z kolei Artur Górski też ma akcje m.in. firm Setanta, Synerga.fund i One More Level, a także Surfland Systemy Komputerowe.

Ciszewski i Górski są również głównymi akcjonariuszami funduszu inwestycyjnego Premium Fund - pierwszy ma 45,45 proc. jego akcji, a drugi 45,4 proc. Z Premium Fund związane są cztery z pięciu osób powołanych na początku minionego tygodnia do rady nadzorczej ComPress: Zbisław Lasek, Tomasz Wykurz, Natalia Górska i Monika Górska. Do rady nadzorczej powołano też Marka Sobieskiego.

Jednocześnie z rady odwołani zostali menedżerowie z Gremi Media: Marek Dworak i Marek Kutarba (byli w niej od połowy 2016 roku), a także Tomasz Jażdżyński, Jarosław Machocki i Łukasz Piela (byli od marca br.).

Akcjonariusze ComPress na początku zeszłego tygodnia zdecydowali też o zmianie nazwy firmy na Thunderbolt oraz wydłużeniu kadencji zarządu i rady nadzorczej z czterech do pięciu lat.

ComPress z dużym spadkiem wpływów i stratami

Agencja ComPress dotychczas zajmowała się usługami public relations. W ub.r. zanotowała 977 tys. zł wpływów sprzedażowych i 381 tys. zł straty netto, a rok wcześniej - 1,28 mln zł przychodów i 197 tys. zł straty. Natomiast w pierwszym kwartale br. miała jedynie 21 tys. zł wpływów i 43 tys. zł straty netto.

Jeszcze w latach 2011-2013 firma osiągała 7-9 mln zł rocznych przychodów. W 2014 roku było to już tylko 4,8 mln zł, w 2015 roku - 3,54 mln zł, a w 2016 roku - 1,89 mln zł. Ostatni raz niewielkie zyski netto (po 5 tys. zł) spółka miała w 2012 i 2013 roku, w 2014 roku zanotowała stratę wynoszącą 124 tys. zł, w 2015 roku - 729 tys. zł, a w 2016 roku - 629 tys. zł.

Od przejęcia nad nią kontroli na początku 2016 roku przez Gremi Media agencją zarządzało czworo prezesów: Piotr Łysek (od lutego 2016 do lipca 2017 roku), Marcin Kowalczyk (do sierpnia ub.r.), Joanna Zaskurska (do stycznia br.) i pełniąca obecnie tę funkcję Magdalena Dulińska, jednocześnie wiceprezes E-Kiosku także należącego do Gremi Media.

W kwietniu br. ComPress zdecydowała o emisji 9 mln swoich nowych akcji, które za 900 tys. zł kupiło Gremi Media.

Dołącz do dyskusji: Akcje ComPress od Gremi Media kupili Artur Górski i January Ciszewski

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tolek
Klasyczne przewalanie kasy. Gdyby faktycznie chodziło o świadczenie usług PR to taniej by było założyć nową agencję :-)
0 0
odpowiedź