SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Cyberpunk 2077” pojawił się w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series

Gra wideo „Cyberpunk 2077” pojawiła się w wersji na konsole nowej generacji PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Równocześnie udostępniono kolejny pakiet poprawek do niej - patch 1.5.

Premierę „Cyberpunk 2077” na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S ogłoszono we wtorek po południu podczas transmisji na platformie Twitch.

Przedstawiciele CD Projekt szczegółowo opisali ulepszenia i nowe funkcjonalności dostępne w nowej wersji. To m.in. dynamiczne 4K, ray tracing, szybsze ładowanie oraz szereg wizualnych i technicznych ulepszeń. Posiadacze PS5 będą też mogli wykorzystywać możliwości kontrolera DualSense.

Promocja „Cyberpunk 2077” na PlayStation 5 i Xbox Series

Wersja „Cyberpunk 2077” na konsole nowej generacji do 15 marca do godziny 17:00 będzie dostępna jako demo za darmo. W jej ramach gracze mogą rozpocząć swoją przygodę w Night City, a następnie po upływie 5 godzin, które przewiduje wersja próbna, kontynuować ją w pełnej wersji gry.

W październiku ub.r. CD Projekt przesunął na I kw. 2022 premierę "Cyberpunk 2077" w wersji na PlayStation 5 i Xbox Series, wcześniej planowaną na końcówkę 2021 roku. Wszystkie nowe modele konsol weszły na rynek w grudniu 2020 roku.

 

Wszyscy analitycy biur maklerskich, których kilka dni temu PAP Biznes prosiła o komentarz, zakładali, że wersja Cyberpunka na nowe konsole zadebiutuje jeszcze w pierwszym kwartale. Rozmówcy PAP Biznes zgodnie podkreślali jednak, że okienko wydawnicze jest bardzo trudne ze względu na nagromadzenie innych ważnych premier.

Ich zdaniem, aktualizacja na nowe konsole nie będzie istotnym impulsem mającym pobudzić sprzedaż gry. Należy pamiętać bowiem, że posiadacze wersji na poprzednią generację konsol będą mogli pobrać za darmo next-gen update, a wersję gry na poprzednią generację konsol można kupić obecnie w niskiej cenie.

„Cyberpunk 2077” z nowym patchem

We wtorek CD Projekt udostępnił też kolejny pakiet poprawek do „Cyberpunk 2077” - oznaczony numerem 1.5. Prace nad nim zaczęły się w ub.r.

Poza ulepszeniami wprowadzonymi z myślą o nowej generacji konsol, patch 1.5 wprowadza również liczne usprawnienia dedykowane wszystkim wersjom gry. Wśród nich są: poprawki stabilności i wydajności, zmiany w rozgrywce, ekonomii, w lokacjach, a także działaniu i funkcjonalnościach mapy. W ramach aktualizacji Cyberpunk 2077 otrzymał również darmową zawartość dodatkową: nowe bronie, elementy modyfikacji wyglądu postaci czy też apartamenty.

Wprowadzane zmiany obejmują dodatkowo przebudowane drzewko talentów, poprawki w systemie umiejętności (perki), lepsze rozwiązania dotyczące sztucznej inteligencji postaci w grze, w tym zachowania tłumu.

„Cyberpunk 2077” na pół roku usunięty z PlayStation Store

Gra „Cyberpunk 2077” 10 grudnia 2020 roku trafiła do sprzedaży w wersjach m.in. na komputery i konsole starszej generacji. Wielu użytkowników zaczęło wytykać ppoważne błędy w grze, zwłaszcza jej wersji konsolowej.

18 grudnia Sony wycofało „Cyberpunka 2077” ze swojego sklepu internetowego Playstation Store oraz zaoferowało zwrot pieniędzy wszystkim klientom, którzy już kupili grę.

W drugiej połowie kwietnia CD Projekt poinformował, że do końca grudnia 2020 roku sprzedano 13,7 mln egz. „Cyberpunka 2077”. 73 proc. sprzedaży gry stanowiły kopie cyfrowe, a 27 proc. wydania pudełkowe. Około 56 proc. egzemplarzy "Cyberpunk 2077" sprzedano w 2020 roku na komputery PC i Google Stadia, 28 proc. na PlayStation 4, a 17 proc. na Xbox One.

Firma opublikowała kilka pakietów mniejszych i większych poprawek do gry (tzw. hotfixów i patchów). W efekcie 21 czerwca „Cyberpunk 2077” został przywrócony do PlayStation Store, przez kilka tygodni był tam wśród najpopularniejszych tytułów.

CD Projekt nie podawał żadnych dokładnych danych o wynikach sprzedaży „Cyberpunk 2077” w ub.r.

CD Projekt z serią przejęć i dywidendą

W lipcu ub.r. CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes, studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.

Z kolei w październiku CD Projekt przejął 60 proc. akcji amerykańskiej spółki deweloperskiej The Molasses Flood, znanej z gier survivalowych "The Flame in the Flood" oraz "Drake Hollow".

Na początku czerwca ub.r. CD Projekt wypłacił 503,69 mln zł dywidendy z zysku w 2020 roku, po 5 zł na akcję. Miesiąc później CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes - studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.

W trzecim kwartale ub.r. grupa CD Projekt zanotowała wyniki finansowe dużo niższe od oczekiwań analityków. Skonsolidowane przychody sprzedażowe wzrosły rok do roku ze 104,5 do 144,5 mln zł, a zysk netto zmalał z 23,4 do 16,3 mln zł.

Z początkiem lutego do zarządu CD Projekt zostali powołani Paweł Zawodny i Jeremiah Cohn. Obaj pracują w niej od kilku lat na stanowiskach dyrektorskich.

Dołącz do dyskusji: „Cyberpunk 2077” pojawił się w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl