SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Devil otworzy każdą Ci puszkę” - reklamy napoju uprzedmiotawiają kobiety

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że reklamy internetowe napoju energetycznego Devil (Premium Distribution) są oparte na uprzedmiotowionym wizerunku kobiety, dlatego ich emisja powinna zostać natychmiast wstrzymana.

Skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy dotyczyła grafik zamieszczonych na stronie internetowej napoju Devil. Pokazują one nagą kobietę trzymającą puszkę tego napoju oraz hasło „Devil otworzy każdą Ci puszkę”.

- Reklama jest seksistowska, a strona nie informuje o pojawieniu się nagości. Reklama wprowadza także w błąd, ponieważ Devil nie otwiera puszki - ocenił odbiorca.

Firma Premium Distribution, do której należy marka Devil, stwierdziła, że zdjęcia mają charakter artystyczny i nie można ich ocenić jako seksistowskich. „Treść reklamy będąca przedmiotem skargi nie stanowi wyrazu nierównego traktowania kobiet, bowiem nie przedstawia kobiety w sposób poniżający. Istotą tej reklamy nie jest bowiem dyskryminacja, a erotyczne przedstawienie kobiety pijącej napój energetyczny” - zaznaczyło przedsiębiorstwo.

Premium Distribution dodało, że na stronie napoju Devil znajduje się komunikat ostrzegający, iż zamieszczone są na niej zdjęcia o tematyce artystyczno-erotycznej, przeznaczone sjedynie dla osób pełnoletnich, wobec czego konieczne jest potwierdzenie ukończenia lat 18, aby je obejrzeć. „Reklama ta zatem nie jest więc reklamą zewnętrzną i nie jest umieszczona w szeroko rozumianej przestrzeni publicznej, jak np. na billboardach czy w reklamie telewizyjnej, a jest jedynie skierowana do wybranego grona osób pełnoletnich” - podkreśliła firma.

Zdaniem przedsiębiorstwa hasło „Devil otworzy każdą Ci puszkę” nie wprowadza odbiorców w błąd, ponieważ pełni podobną funkcję jak slogany typu „Red Buli doda Ci skrzydeł” czy „Gilette najlepsze dla mężczyzny”. „Komunikat ten nie ma celu informować konsumenta, iż napój Devil Energy fizycznie otwiera puszkę, ale wzmacnia i dodaje energii, co pozwoli konsumentowi otworzyć każdą puszkę z omawianym napojem energetycznym. Mimo, iż przekaz jest domyślny, jego wyraz jest oczywisty” - oceniło Premium Distribution.

Jednak Komisja Etyki Reklamy orzekła, że grafiki zawierają uprzedmiotowiony wizerunek kobiety, przez co nie mieszczą się w ramach przyjętych norm etycznych i przekraczają dopuszczalne granice, w tym poczucie odpowiedzialności społecznej i dobre obyczaje. Komisja oceniła, że rozpowszechnianie reklamy powinno zostać natychmiast wstrzymane.

Jednak jak na razie grafiki „Devil otworzy każdą Ci puszkę” są nadal dostępne na stroni produktu.

Dołącz do dyskusji: „Devil otworzy każdą Ci puszkę” - reklamy napoju uprzedmiotawiają kobiety

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
To zdjęcie dziewczyny polewającej piersi fajne, bo fajne te piersi. Ale hasło raczej nie kojarzy się z otwieraniem puszek, jak sugeruje producent, ale z łatwym seksem. To też dobre.
0 0
odpowiedź
User
Bartłomiej Juszczyk
Ale mogli chociaż wziąć kobietę, której spod skóry nie wystaje silikon, zwłaszcza na ostatnim zdjęciu. Hasło idiotyczne, zamysł marketera idiotyczny BTW.
0 0
odpowiedź
User
Koneser
Brawo za inwencję! Na pewno się przyjmie w narodzie.
0 0
odpowiedź