SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Discovery ogłasza kadrę menedżerską po przejęciu Scripps Networks Interactive

Discovery Comumnications podało listę dyrektorów, którzy będą zarządzać działalnością firmy po przejściu Scripps Networks Interactive, podlegając bezpośrednio prezesowi i CEO Davidowi Zaslavowi. Większość to obecni menedżerowie Discovery, z kadry dyrektorskiej Scripps pozostaną Kathleen Finch i Jon Steinlauf. Zlikwidowana zostanie funkcja szefa Scripps Networks Interactive International, którą pełni obecnie Jim Samples będący też prezesem TVN.

Po finalizacji przejęcia Scripps Networks Interactive przez Discovery Comumnications, co ma nastąpić w marcu, Gunnar Wiedenfels pozostanie dyrektorem finansowym firmy, Adria Alpert Romm - dyrektor personalną, a Jean-Briac Perrette - szefem Discovery Networks International.

Obecnie funkcję prezesa Scripps Networks Interactive International pełni Jim Samples, który jest jednocześnie prezesem i dyrektorem generalnym TVN. Ponieważ informacja o zmianach w kadrze menedżerskiej Discovery pojawiła się w czwartek wieczorem, nie mogliśmy ustalić, czy po finalizacji przejęcia dalej będzie kierował TVN. - Obecni menedżerowie Scripps Networks, którym nie przydzielono funkcji w połączonej firmie, będą uczestniczyli w procesie integracji firm, żeby zapewnić płynne przekazanie obowiązków - zaznaczono w komunikacie Discovery.

Samples nie został w nim wymieniony. Prezesem Grupy TVN został w lipcu 2016 roku, zastępując Markusa Tellenbacha. Firma początkowo poszukiwała nowego prezesa wśród polskich managerów, ale potem z tego planu zrezygnowano.

Jako szef Scripps Networks Interactive International Jim Samples nadzoruje strategiczne kierunki rozwoju i bieżącą działalność tej struktury. Odpowiada za działalność stacji Asian Food Channel, Fine Living, Food Network, HGTV oraz Travel Channel - w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w Azji i regionie Pacyfiku oraz jest w zarządzie i kieruje relacjami z partnerami w spółkach joint-venture: UKTV w Wielkiej Brytanii oraz Shaw Media w Kanadzie.

W latach 2007-2011 Samples był prezesem HGTV. Wcześniej przez 14 lat pracował w Turner Broadcasting, zajmował różne stanowiska kierownicze w działach sprzedaży partnerskiej, marketingu, programowym oraz mediów cyfrowych.

Z obecnej kadry dyrektorskiej Scripps Networks Interactive podobne funkcje w Discovery Comumnications obejmą dwie osoby: Jon Steinlauf, obecnie szef sprzedaży reklam i marketingu w USA będzie pełnił dalej tę funkcję w Discovery. Podlegać mu będą bezpośrednio Ben Price, obecnie kierujący w Discovery sprzedażą reklam i marketingu w USA, oraz Leigh Anne Brodsky, obecnie wicedyrektor wykonawczy w Discovery Global Enterprises.

Z kolei Kathleen Finch, obecnie szefowa programowa, treści i marek w sześciu międzynarodowych kanałach Scripps Networks Interactive zostanie dyrektor marek lifestylowych. Będą jej podlegać stacje HGTV, Food Network, TLC, ID, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Discovery Life, American Heroes Channel, Destination America i Great American Country, a także studio Lifestyle D w USA.

Henry Schleiff i Howard Lee, obecni dyrektorzy w Discovery odpowiadający za niektóre z tych stacji, zmienią zakres obowiązków i będą podlegać Kathleen Finch.

Discovery rezygnuje też z niektórych swoich obecnych dyrektorów. Nancy Daniels, obecnie szefowa TLC, obejmuje funkcję dyrektor Discovery i Discovery Science, a z koncernem rozstaje się Rich Ross, obecnie grup president tych stacji.

David Leavy nadal będzie w Discovery szefem komunikacji korporacyjnej, John Honeycutt - dyrektorem technologicznym, Bruce Campbell - dyrektorem rozwoju, dystrybucji i kwestii prawnych, Susanna Dinnage - szefową Animal Planet, Erik Logan - szefem Oprah Winfrey Network, Karen Leever - szefową mediów cyfrowych w USA, a Mike Lang - szefem digitalu poza USA.

Wszystkie osoby z kadry dyrektorskiej będą raportować do Daviva Zaslava, prezesa i CEO Discovery Comumnications.

Przejęcie Scripps Networks Interactive przez Discovery Communications ogłoszono w lipcu ub.r. Transakcja ma być warta ok. 14,6 mld dolarów, Discovery zapłaci po 90 dolarów za akcję SNI i przejmie 2,7 mld dolarów długu firmy.

Na początku lutego na transakcję zgodziła się Komisja Europejska (zastrzegając, że kanały TVN24 i TVN24 BiS mają być oferowane operatorom za rozsądne ceny), a w tym tygodniu - Departament Sprawiedliwości USA. Do finalizacji przejęcia potrzeba jeszcze zgody regulatora w Irlandii i realizacji końcowych warunków porozumienia. Discovery oczekuje, że nastąpi to w marcu.

Dołącz do dyskusji: Discovery ogłasza kadrę menedżerską po przejęciu Scripps Networks Interactive

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
vdsdvhh
Nie wierzę. Żadnego hejtu? Hello, antyTVN do boju!!!
odpowiedź
User
Witold
Same nazwiska z narodu wybranego.
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Same nazwiska z narodu wybranego.

Czyli kończące się na "-ski"? :D :D :D
odpowiedź