SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PMPG Polskie Media obniża o 27 proc. wycenę udziałów wydawcy „Do Rzeczy”

Firma PMPG Polskie Media obniżyła z 11,95 do 8,72 mln zł wycenę posiadanych 81 proc. udziałów firmy Orle Pióro wydającej tygodnik „Do Rzeczy” i jego portal internetowy oraz miesięcznik „Historia Do Rzeczy”.

W komunikacie PMPG Polskie Media podano, że wycenę obniżono w efekcie przeprowadzenia testu na utratę wartości udziałów Orlego Pióra.

Odpis w wysokości 3,23 mln zł, obciąży jednostkowy wynik finansowy i sumę bilansową PMPG Polskie Media za ub.r. - Podane wyżej dane są danymi szacunkowymi, niezaudytowanymi i mogą ulec zmianie w toku prac nad przygotowaniem sprawozdań finansowych za 2021 rok. Ostateczne wartości dokonanych odpisów zostaną przedstawione w sprawozdaniach finansowych za 2021 rok - zaznaczyła firma.

Orle Pióro działa od 2013 roku, wydaje „Do Rzeczy” i jego portal internetowy oraz miesięcznik „Historia Do Rzeczy”. W ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 28 396 egz., wzroście rok do roku o 0,3 proc. (dane PBC). Natomiast serwis internetowy tygodnika w czerwcu ub.r. miał 1,27 mln użytkowników i 4,38 proc. zasięgu. Z początkiem br. cena egzemplarzowa „Do Rzeczy” wzrosła z 7,90 do 8,90 zł.

W 2020 roku Orle Pióro zanotowało spadek przychodów o 18,7 proc. do 13,41 mln zł, a dzięki zmniejszeniu kosztów operacyjnych o 25 proc. wynik netto spółki poszedł w górę z 349,2 tys. zł straty do 668,6 tys. zł zysku.

Mniejszościowymi wspólnikami Orlego Pióra są czołowi dziennikarze „Do Rzeczy”: Paweł Lisicki (ma 6 proc. udziałów), Piotr Gabryel i Rafał Ziemkiewicz (po 2,4 proc.), Andrzej Horubała, Piotr Gociek i Cezary Gmyz (po 1,4 proc.) oraz Piotr Gursztyn, Piotr Zychowicz, Jacek Przybylski i Piotr Semka (po 1 proc.).

W sierpniu ub.r. PMPG Polskie Media dokupiła 10 proc. udziałów firmy AWR Wprost wydającej tygodnik „Wprost” (od wiosny ub.r. ukazujący się tylko w wersji cyfrowej), stając się jej jedynym właścicielem.

W trzecim kwartale ub.r. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media osiągnęła wzrost przychodów o 14 proc. do 7,39 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 1,68 mln zł do 692 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media obniża o 27 proc. wycenę udziałów wydawcy „Do Rzeczy”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
4U
Cena w górę, sprzedaż wolumenowo identyczna a przychody o 20% w dół? Czyli co? PIS przestał ich sponsorować?
0 0
odpowiedź
User
as1233
Cena w górę, sprzedaż wolumenowo identyczna a przychody o 20% w dół? Czyli co? PIS przestał ich sponsorować?
A sponsorowal? Poprosze jakies statystyki ile panstwowe kasy poszlo np na reklamy tam w porownaniu do klasycznych tytulow sponsorowanych przez wladze.
0 0
odpowiedź
User
RAZ
Cena w górę, sprzedaż wolumenowo identyczna a przychody o 20% w dół? Czyli co? PIS przestał ich sponsorować?

PIS sponsoruje Sieci Karnowskich - oni wchodza bez mydla. DoRzeczy jest konserwatywne ale punktuje glupoty PISu (tak jak Ziemkiewicz) wiec nie sa kochani przez wladze.
0 0
odpowiedź