SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dwie polskie agencje nagrodzone w światowym konkursie

On Board i Sigma zaproszone do Nowego Jorku

Dwie polskie agencje public relations zostały nagrodzone w finale prestiżowego konkursu IPRA Golden World Awards for Excellence organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations (IPRA) z siedzibą w Londynie. Obie agencje zostały zaproszone na uroczystość wręczenia nagród, która odbędzie się w lutym 2004 r. w Nowym Jorku.

Agencja Sigma otrzymała GWA w kategorii 21 - Health Organisation (Organizacja Zdrowia), a agencja On Board w kategorii 20 - Prescription Medicine (Leki na recepte). Wyróżnienie (Honourable Mention) zostało przyznane Sigmie również w kategorii 20 - Prescription Medicine (Leki na recepte).

Organizowany od 1990 r. konkurs IPRA Golden World Awards for Excellence jest najbardziej znanym na świecie międzynarodowym konkursem kampanii public relations. Projekty są zgłaszane przez agencje PR, firmy, instytucje i fundacje a ocenia je jury składające się z wybitnych specjalistów public relations.

Do tegorocznej, 13-ej już edycji konkursu, zgłoszono 219 kampanii w 23 kategoriach. Do finału zakwalifikowano 90 kampanii, w tym 3 z Polski. Kampanie te oceniało jury składające się z 43 ekspertów z 20 krajów. Brano pod uwagę takie kryteria, jak analiza problemu, planowanie, sposób realizacji kampanii, ocena jej skuteczności, klarowność i konsekwencja komunikatów, kreatywność i etyka, jak również specyfika lokalna.

Jury przyznało nagrody Golden World Awards dla 33 kampanii z 14 krajów: Australii, Indii, Indonezji, Japonii, Kanady, Korei Płd. Polski, RPA, Singapuru, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii, Włoch i USA. Ponadto przyznano 6 wyróżnień specjalnych, tzw. Honourable Mention.

Nagrody otrzymały dwie polskie agencje PR: On Board Public Relations i Sigma International (Poland) Ltd. Obie agencje są członkami Związku Firm Public Relations (ZFPR).

Agencja On Board Public Relations otrzymała Golden World Award za kampanię zatytułowaną „Osteoporoza - poznaj swojego wroga” zrealizowaną w ramach współpracy z Polfą Kutno. Jej celem było podniesienie świadomości społeczeństwa o metodach zapobiegania i walki z osteoporozą. Elementem programu były też, organizowane na terenie całej Polski, częściowo refundowane przez Polfę Kutno, badania densytometryczne.

Agencja Sigma International (Poland) Ltd otrzymała Golden World Award za kampanię wspierającą program POLSCREEN opracowany przez Komisję Profilaktyki Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego i realizowany wspólnie z firmą Polpharma S.A. Działania agencji zmierzały m.in. do jak najszerszego poinformowania społeczeństwa o możliwości poddania się bezpłatnemu badaniu umożliwiającym dokonanie oceny występowania czynników ryzyka choroby wieńcowej u osób powyżej 35 roku życia; w ciągu roku badaniu poddało się blisko 300.000 osób.

Specjalne wyróżnienie – Honourable Mention – otrzymał także drugi projekt Sigmy: zrealizowana we współpracy z międzynarodową firmą farmaceutyczną Sanofi-Synthélabo kampania, której celem było poinformowanie osób cierpiących na bezsenność o możliwościach i potrzebie jej leczenia oraz uświadomienie lekarzom pierwszego kontaktu wagi tego problemu.

Tegoroczny konkurs IPRA był kolejną okazją do konfrontacji standardów pracy polskich agencji z osiągnięciami public relations na bardziej rozwiniętych rynkach. Przyznane nagrody świadczą o tym, że konfrontacja ta wypadła pozytywnie, że polski rynek PR szybko się rozwija, a czołowe agencje działają profesjonalnie i skutecznie.

Dołącz do dyskusji: Dwie polskie agencje nagrodzone w światowym konkursie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl