SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Effie stawia na zmianę strategii komunikacji konkursu. Nowa kategoria React & Sustain "znakiem czasów"

#EffieNaNoweCzasy to hasło przewodnie nowej strategii komunikacji konkursu. SAR w ten symboliczny sposób zamyka epokę 20-lecia projektu i rozpoczyna nową. W projekt zmian wpisuje się nowa kategoria React & Sustain, nagradzająca działania marketingowe podejmowane w reakcji na zagrożenie lub nieprzewidziane okoliczności. - W nowej kategorii głównym wskaźnikiem efektywności nie będzie wzrost, ale pozytywne odchylenie od trendów - tłumaczy Michał Kociankowski, general manager w Synergion.

Radek Miklaszewski z BBDO, współtwórca strategii, wyjaśnia zmiany następująco: - #EffieNaNoweCzasy ma symboliczne znaczenie. Zakończyliśmy pewien etap, zrobiliśmy podsumowania, wyciągnęliśmy wnioski. Nowe czekające nas edycje, sytuacja, w której dzisiaj się znaleźliśmy zachęca do wypracowania nowego pozycjonowania i komunikacji konkursu. I przyznaję, że jesteśmy w doskonałej sytuacji -  wspólnie jako środowisko komunikacji marketingowej przez lata wypracowaliśmy ponadczasowe wartości, które określają naszą kulturę. Mamy szczęście,  że pracujemy w tej właśnie branży, możemy otwarcie i z optymizmem mówić o markach i o sobie,  o efektach naszych prac. Codziennie jesteśmy bogatsi o nowe doświadczenia, wykorzystujemy nowe technologie w komunikacji, chętnie dzielimy się wiedzą a niesie nas pozytywna energia, która pozwala nam cały czas zdobywać nowe.  I o tym jest komunikacja #EffieNaNoweCzasy 2020.

Nowości w konkursie Effie 2020

Za kreację do nowej narracji Effie odpowiada agencja Rememeber. Wsparcie mediowe 21. edycji konkursu zapewnia Wavemaker.

- Adresatem komunikacji digital polskiego Effie są nie tylko podmioty związane z konkursem od lat, ale również wszyscy marketerzy, którzy do tej pory mogli nie dostrzegać wynikających z udziału w konkursie korzyści. Wsparcie mediowe oparte jest przede wszystkim o social media, dzięki czemu precyzyjnie docieramy do potencjalnych uczestników wydarzenia – komentują Karolina Krasuska, Katarzyna Czerwińska oraz Marcin Sokalski, którzy wraz z Arielem Kępką byli odpowiedzialni za przygotowanie strategii, planu mediowego i zakupu kampanii.

React & Sustain kategorią Effie na nowe czasy

W tegorocznej edycji Effie zadebiutuje także nowa kategoria dla działań antykryzysowych - React & Sustain.

Nagradzane będą w niej aktywne działania komunikacyjne, których celem była obrona pozycji biznesowej i/lub reakcja na nieoczekiwane okoliczności biznesowe lub poza biznesowe (w tym epidemie).

- Kategoria jest stworzona na lata, a nie tylko z powodu krótkookresowej pandemii. Dojrzały rynek marketingowy, a takim uważam jesteśmy, powinien zauważać nie tylko pojedyncze strzały. Czyli nie tylko kampanie, które przynoszą spektakularne, lecz krótkotrwałe efekty biznesowe czy skokowy wzrost w danej kategorii. To kategoria, która promuje też długofalową współpracę marketerów z agencjami - wyjaśnia Marcin Gaworski, szef agencji 180heartbeats + Jung v. Matt oraz jeden ze współtwórców nowej kategorii.

- React & Sustain wskazuje na dwa kluczowe elementy, których będziemy szukać w zgłoszeniach. React to konieczność podjęcia realnych, aktywnych działań komunikacyjnych przez marki, w odpowiedzi na zagrożenie lub nieprzewidziane okoliczności. Chcemy by nowa kategoria była znakiem czasów, dlatego celowo mówimy o działaniach komunikacyjnych, a nie tylko tradycyjnych kampaniach reklamowych - dodaje Barbara Niedziela, szefowa strategii 2012 Agency, wyjaśniając, jakie prace premiować będzie nowa kategoria.

Tomasz Bartnik, wiceprezes One Eleven, który także pracował nad kategorią, przyznaje, że pomysły na nią rodziły się na długo przed nadejściem pandemii koronawirusa.

- Już od pewnego czasu w rozmowach kuluarowych o Effie pojawiały się głosy postulujące wprowadzenie nowej kategorii, która byłaby dedykowana sytuacjom związanym z reagowaniem na bieżące wydarzenia marketingowe czy proaktywnym działaniom, które dotyczyłyby zabezpieczenia pozycji rynkowej przed intensywną konkurencją - komentuje Bartnik. - Praktyka pokazała, że Effie w dużo większym stopniu waloryzuje i nagradza wzrosty rynkowe i zdobywanie udziałów, nieco po macoszemu traktując case’y, w których „trzeba coś wymyślić i zrobić”, aby utrzymać sprzedaż w niesprzyjających okolicznościach. A z punktu widzenia „rzemiosła” marketingowego są to sytuacje najbardziej wymagające, jeśli chodzi o wiedzę i umiejętności. Nadszedł odpowiedni czas, aby pozytywne przykłady tego typu działań wyraźnie zauważyć i docenić tworząc odpowiednią kategorię - dodaje.

Co będzie głównym wyznacznikiem pomiaru efektywności działań/kampanii w kategorii React & Sustain? - W nowej kategorii głównym wskaźnikiem efektywności nie będzie wzrost, ale pozytywne odchylenie od trendów – spadkowej tendencji w kategorii, spadkowej tendencji własnej sprzedaży czy też skokowego załamania. Można zatem powiedzieć, że ta kategoria będzie nagradzała wzrost względny, dla którego punktem odniesienia nie są wcześniejsze wyniki, ale oczekiwane niekorzystne wyniki, których udało się uniknąć. To oznacza, że zgłaszający muszą nie tylko wiarygodnie przedstawić osiągnięte rezultaty działań, ale także uzasadnienia dla oczekiwania rezultatów znacznie gorszych, gdyby właściwe działania nie zostały podjęte - tłumaczy Michał Kociankowski, general manager w Synergion.

Effie Awards w 2019: 56 nagród, Grand Prix dla Żywca

Nagrody Effie Awards przyznawane są dla najlepszych kampanii i rozwiązań marketingowych w oparciu o ich efektywność i wyniki biznesowe. Konkurs podzielony jest na 24 kategorie - dwanaście dotyczy produktów i usług, dwanaście kolejnych to kategorie specjalne.

W ubiegłym roku Grand Prix Effie Awards otrzymała Grupa Żywiec za kampanię "Chce się Ż" flagowej marki Żywiec. Agencją reklamową roku została VMLY&R Poland, agencją mediową Starcom. Grupa Żywiec dostała także wyróżnienie najbardziej efektywnej firmy 20-lecia, z okazji 20. rocznicy Effie Awards. Tytuły najbardziej efektywnych agencji 20-lecia trafiły do DDB Warszawa i Wavemaker.

W 23 kategoriach wręczono łącznie 6 złotych, 31 srebrnych i 19 brązowych nagród. Prace oceniło 138-osobowe jury pod przewodnictwem Katarzyny Kieli, prezes i dyrektor zarządzającej Discovery w regionie EMEA.

Organizatorem Effie Awards jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.

Dołącz do dyskusji: Effie stawia na zmianę strategii komunikacji konkursu. Nowa kategoria React & Sustain "znakiem czasów"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl