SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook traci użytkowników, korzysta z niego 36 proc. amerykańskich nastolatków. „To inny organizm niż kiedyś”

Młodzi Amerykanie do 16. roku życia coraz rzadziej korzystają z Facebooka, do używania serwisu przyznaje się obecnie 36 proc. tamtejszych nastolatków - wynika z raportu firmy PiperJaffray. - Dzisiaj Facebook służy głównie do komunikacji czy wymiany newsów, a nastolatki później zaczynają z niego korzystać. Do wyrażania własnej ekspresji służą obecnie takie platformy jak Instagram - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grzegorz Berezowski, szef NapoleonCat.

Według nowego raportu PiperJaffray prezentującego zachowania i preferencje młodych ludzi w wieku ok. 16 lat mieszkających w USA najbardziej popularną stroną internetową jest obecnie Amazon odwiedzany przez 47 proc. nastoletnich respondentów badania. Amerykańska platforma e-commerce ma zdecydowaną przewagę nad innymi witrynami w sieci z pierwszej 10-tki, z których korzysta po kilka procent respondentów. Są tam internetowe serwisy takich marek jak Nike, eBay czy Adidas.

Z sondażu wynika, że obecnie 82 proc. młodych ludzi w USA korzysta z iPhone’a, a 86 proc. deklaruje że zakupi smartfon tej marki jako swój kolejny telefon. Z kolei 20 proc. nastolatków posiada smartwatch, a 23 proc. planuje zakup w ciągu nadchodzących 6 miesięcy urządzenia z rodziny Apple Watch.

Wśród amerykańskich nastolatków konsekwentnie spada zainteresowanie telewizją kablową. Obecnie 16,4 proc. respondentów przyznaje się do korzystania z tego medium, podczas gdy rok wcześniej odsetek ten wynosił 21,6 proc.

Z kolei zainteresowanie Netflixem pozostaje od kilku lat stabilne (obecnie jest na poziomie 37,6 proc.), a korzystanie z YouTube rośnie – w II połowie br. serwisu używało 33,1 proc. badanych nastolatków.

Instagram najpopularniejszy, Facebook z dużymi stratami

Obecnie najpopularniejszym medium społecznościowym wśród amerykańskiej młodzieży jest Instagram, z którego korzysta 85 proc. badanych. Serwis notuje stale rosnącą liczbę użytkowników – rok wcześniej odwiedzało go 81 proc. młodych internautów, zaś jesienią 2016 r. ich odsetek wynosił 79 proc.

Na 2. miejscu z minimalną stratą do Instagrama znajduje się Snapchat (84 proc.), 3. pozycję zajmuje Twitter (47 proc.), który jak wynika z zestawienia notuje w ostatnich latach spadki popularności.

Inaczej niż popularność poszczególnych platform społecznościowych wygląda sympatia jaką nastolatki w USA darzą odwiedzane serwisy. Wśród ulubionych na czele jest Snapchat (46 proc.) wyprzedzając Instagrama (32 proc.) oraz Twittera (6 proc.).

Zarówno w kategorii najpopularniejszych, jak i ulubionych mediów społecznościowych największym przegranym wydaje się Facebook. Do korzystania z tej platformy przyznaje się obecnie zaledwie 36 proc. badanych, podczas gdy rok wcześniej było ich 45 proc., a jesienią 2016 r. - 52 proc.

Podobnie wygląda sytuacja w deklarowanych przez respondentów sympatiach. Facebook jest ulubionym serwisem społecznościowym jedynie dla 5 proc. amerykańskich nastolatków, co oznacza znaczący spadek w porównaniu z wiosną 2016 r., gdy 15 proc. badanych zaliczało Facebook do ulubionych platform.

Choć Facebook wyraźnie traci użytkowników wśród amerykańskiej młodzieży, to ekosystem stworzony przez Marka Zuckerberga nie może mówić o porażce, bowiem straty nadrabia na razie należący do Facebooka Instagram. Dlatego w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Grzegorz Berezowski, szef agencji NapoleonCat nie jest zaniepokojony o dalsze losy Facebooka wskazując na to, że jest on częścią ekosystemu zaspokajającego różne potrzeby internautów.

- Liczba użytkowników Facebooka stale rośnie. Może młodzi po prostu później niż kiedyś rozpoczynają z nim przygodę – ocenia Grzegorz Berezowski. - FB to też inny organizm niż wcześniej - służy przede wszystkim do komunikacji, wymiany newsów (gazeta społecznościowa), zakupów czy customer service. Obecnie do wyrażania osobistej ekspresji są raczej takie serwisy jak Instagram. Dlatego też Facebook inwestuje w wydawałoby się konkurencyjne serwisy typu Instagram i WhatsApp - żeby na każdym etapie życia i w każdej sytuacji życiowej zapewnić ludziom narzędzie ze swojego ekosystemu - wyjaśnia szef NapoleonCat.
 
Raport PiperJaffray jest wynikiem badania przeprowadzonego na próbie 8,6 tys. użytkowników w wieku ok. 16 lat mieszkających w Stanach Zjednoczonych. 6,2 tys. z nich pochodziło z rodzin o średnich rocznych dochodach w wysokości 56 tys. dol., 2,4 tys. to dzieci rodziców zarabiających rocznie ok. 100 tys.

Dołącz do dyskusji: Facebook traci użytkowników, korzysta z niego 36 proc. amerykańskich nastolatków. „To inny organizm niż kiedyś”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ocennik
Destrukcyjna mania robienia z wyspecjalizowanych serwisów - serwisów wszystkomających. A jak coś jest do wszystkiego, jest do niczego...
odpowiedź
User
tt
fb kwintesencją obciachu
odpowiedź
User
Tup
I dobrze. Ale i tak dla mnie gorszy jest snap. Niektórzy młodzi ludzie zarazili się od tego serwisu istną snapofobią. Dokumentują na snapie prawie całe swoje życie. Czy idą na maturę, czy srają, czy piją kawkę, czy sprzątają pokój... masakra.
odpowiedź