SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Producent „Familiady” z 940 tys. zł wpływów i 92,2 tys. zł straty w II kwartale br.

Spółka Astro, producent teleturnieju „Familiada” i nadawca kanału E-Sport, w minionym kwartale zanotowała 939,9 tys. zł wpływów sprzedażowych i 92,2 tys. zł straty netto, a w całej pierwszej połowie br. - 1,54 mln zł wpływów i 174,6 tys. zł straty.

„Familiada”; fot. TVP „Familiada”; fot. TVP

Przychody sprzedażowe Astro wzrosły z 623,2 tys. zł w pierwszej połowie ub.r. do 939,9 tys. zł w minionym półroczu. Jednocześnie koszty sprzedanych produktów poszły w górę z 390,3 do 624 tys. zł, natomiast koszty ogólnego zarządu zmalały z 399,9 do 296,4 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 37,9 tys. zł do 248 zł.

W efekcie wynik spółki ze sprzedaży poprawił się ze 166,9 tys. zł straty do 19,5 tys. zł zysku, a wynik operacyjny - ze 177,4 tys. zł straty do 32,4 tys. zł. Jednocześnie wzrost kosztów finansowych z 93,4 do 122,9 tys. zł sprawił, że firma zanotowała stratę netto, przy czym zmalała ona z 272,5 do 92,2 tys. zł.

- Drugi kwartał nie przyniósł w spółce wydarzeń o nietypowym charakterze, które w istotny sposób wpłynęłyby na osiągnięte wyniki finansowe. Głównym źródłem przychodów nadal pozostaje produkcja kolejnych odcinków teleturnieju „Familiada” na zlecenie Telewizji Polskiej - podano w sprawozdaniu finansowym Astro. Zaznaczono, że firma ponosi też podwyższone koszty bieżącej działalności z uwagi na funkcjonowanie stacji telewizyjnej E-Sport, która nie przynosi jeszcze wpływów.

W całym minionym półroczu przychody sprzedażowe Astro zwiększyły się w skali roku z 1,51 do 1,54 mln zł, a koszt sprzedanych produktów - z 599,1 tys. zł do 1,06 mln zł. Natomiast koszty ogólnego zarządu spadły z 710,2 do 479,2 tys. zł, pozostałe koszty operacyjne - z 65,3 do 2,8 tys. zł, a koszty finansowe zwiększyły się ze 173,6 do 196,7 tys. zł.

W konsekwencji firma miała 174,6 tys. zł straty netto, wobec 18,1 tys. zł zysku rok wcześniej.

Niebawem reklamy w E-Sporcie

Wiosną ub.r. E-Sport pojawił się w ofertach sieci Vetra i Multimedia Polska, Toya i Inea, a w styczniu br. - w ofercie Orange TV. Od 15 sierpnia br. stacja jest objęta badaniem telemetrycznym Nielsen Audience Mesaurement, dzięki dosyłowi sygnału przez UPC Polska.

Astro w raporcie finansowym podało, że w kanale zrealizowano już kampanie marketingowe dla Hewlett-Packard i Intela. - Dodatkowo trwały rozmowy z domami mediowymi zainteresowanymi nawiązaniem współpracy mającej polegać na umieszczeniu reklam na kanale E-Sport - poinformowała spółka, zaznaczając, że objęcie stacji badaniem Nielsen Audience Mesaurement bardzo przybliża ją do rozpoczęcia emisji spotów.

Firma od ponad ośmiu lat jest notowana na warszawskim rynku giełdowym NewConnect. Prezesem spółki jest Ryszard Krajewski, a głównym akcjonariuszem - należąca do niego firma RK Produtions (ma 82,4 proc. akcji). We wtorek na zamknięciu sesji cena akcji Astro wynosiła 42 grosze, co dawało kapitalizację firmy wynoszącą 11,4 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Producent „Familiady” z 940 tys. zł wpływów i 92,2 tys. zł straty w II kwartale br.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość X
Ciekawe ile ma ""Jeden z dziesięciu", a ile "Koło fortuny" oraz "The Wall".
0 0
odpowiedź