SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

HBO Max stracił 1,2 mln polskich użytkowników, Netflix przyciąga na ponad pięć godzin

W maju br. HBO Max odwiedziło 1,26 mln polskich internautów mniej niż w kwietniu, ponad 1 mln użytkowników stracił też Polsat Go. Mocno wydłużył się średni czas spędzony przez internautę na Prime Video i Canal+ online, zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i czasu korzystania pozostaje Netflix.

Według wyników badania Mediapanel w maju br. Netflixa, jako serwis www i aplikację na urządzenia mobilne, odwiedziło 13,44 mln użytkowników, czyli 44,94 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 14 minut i 39 sekund.

Netflix jest liderem we wszystkich tych statystykach, największą przewagę ma pod względem liczby użytkowników - zanotował ich prawie trzykrotnie więcej niż HBO Max (4,69 mln) i ponad trzy razy więcej niż Player (4.02 mln).

W przypadku każdej platformy w badaniu Mediapanel mierzona jest liczba użytkowników, czyli wszystkich internautów, którzy odwiedzili ją w ciągu miesiąca przynajmniej raz - nie tylko subskrybentów, lecz także użytkowników, którzy zajrzeli tylko po to żeby sprawdzić ofertę (np. po kliknięciu w reklamę).

Ilu subskrybentów poszczególne platformy mają w Polsce? To regularnie podaje tylko notowany na warszawskiej giełdzie właściciel CDA Premium - na koniec marca br. miał sprzedanych 467 tys. subskrypcji, o 20 tys. więcej niż kwartał wcześniej. W pierwszym kwartale br. firma zanotowała wzrost przychodów 0,5 proc. do 17,49 mln zł (z czego 17 mln zł ze sprzedaży subskrypcji) i spadek zysku netto z 4,74 do 5,01 mln zł.

Natomiast w maju CDA Premium odwiedziło 2,84 mln internautów (co dało 9,5 proc. zasięgu), spędzając średnio po 40 minut i 3 sekundy.

HBO Max w Polsce od marca

Na HBO Max każdy z 4,69 mln polskich internautów spędził przeciętnie godzinę, 36 minut i 29 sekund, a na Playerze (Grupa TVN Discovery) średni czas korzystania wyniósł 2 godziny, 52 minuty i 3 sekundy.

Ta pierwsza platforma zadebiutowała na naszym rynku 8 marca br., zastępując HBO GO. Towarzyszyła temu promocja, w ramach której przy wykupieniu subskrypcji do końca marca cena była bezterminowo obniżona z 29,99 do 19,99 zł miesięcznie.

Z kolei Player osiągnął dużo wyższy zasięg niż platformy pozostałych głównych nadawców telewizyjnych. Platformy TVP z kategorii VoD i OTT - na czele z TVP VOD - zanotowały 2,65 mln użytkowników, 8,86 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 20 minut i 28 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę. Cyfrowy Polsat w sierpniu ub.r. w miejsce Ipli uruchomił dwie platformy: w maju działający w modelu subskrypcyjnym Polsat Box Go miał 2,66 mln odwiedzających, 8,9 proc. zasięgu oraz godzinę, 8 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania, a oferujący treści bezpłatnie z reklamami Polsat Go - 1,38 mln użytkowników, 4,62 proc. zasięgu oraz 55 minut i 42 sekundy średniego czasu korzystania.

Canal+ online odwiedziło 3,18 mln internautów (10,63 proc. zasięgu), z których każdy spędził średnio godzinę, 39 minut i 11 sekund. Należąca do Wirtualnej Polski platforma WP Pilot zanotowała 2,09 mln użytkowników, 6,99 proc. zasięgu oraz 46 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Prime Video, oferowana w ramach usługi subskrypcyjnej z dostawami z Amazona - 1,8 mln internautów, 6,01 proc. zasięgu oraz godzinę, 3 minuty i 40 sekundy średniego czasu korzystania.

W porównaniu z kwietnie na Netfliksie ubyło 373,6 tys. internautów (to 2,7 proc. w dół), a średni czas korzystania zmalał o 8 minut i 23 sekundy (2,6 proc.).

Większość platform z zestawienia zanotowała spore spadki odwiedzalności, po ponad milion użytkowników straciły HBO Max i Polsat Go. Na pierwszej platformie ubyło 1,26 mln odwiedzających (21,1 proc.), przy czym przeciętny czas spędzany przez internautę wydłużył się o 2 minuty i 50 sekund (3 proc.), natomiast na Polsat Go stracił 1,02 mln użytkowników (42,5 proc.) oraz godzinę, 17 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania (58,3 proc.).

Spadki w obu statystykach zanotowały też dwie inne witryny. Na Polsat Box Go liczba użytkowników zmalała o 79,1 tys. (2,9 proc.), a przeciętny czas korzystania o 20 minut i 39 sekund (23,1 proc.), a na platformach TVP ubyło 100,1 tys. internautów (3,6 proc.) oraz 4minuty i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,1 proc.).

Canal+ online zyskał 5,3 tys. odwiedzających (0,2 proc.) oraz 11 minut i 46 sekund spędzonych średnio przez internautę (13,5 proc.). Player zanotował wzrost liczby użytkowników o 4,9 proc. (0,1 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu korzystania o 6 minut i 37 sekund (3,7 proc.), a CDA Premium - spadek liczby internautów o 264,4 tys. (8,5 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 35 sekund (1,5 proc.).

Na WP Pilot liczba użytkowników zmalała o 101,7 tys. (4,6 proc.), a na Prime Video o 170,1 tys. (8,6 proc.). Równocześnie na tej pierwszej platformie średni czas spędzony przez internautę wydłużył się o minutę i 45 sekund (3,9 proc.), a na drugiej - o 20 minut i 26 sekund (47,3 proc.).

Dołącz do dyskusji: HBO Max stracił 1,2 mln polskich użytkowników, Netflix przyciąga na ponad pięć godzin

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zenada
Skoro polsat uniemoxliwil odbior tej platformy na swoich dekoderach a kilkulrtnie zedwie telewizory LG tez nie ofrruja takiej możliwości to nie ma sieco dziwic spadkom
0 0
odpowiedź
User
Neo
Z Netflixa zrezygnowałam miesiąc temu, a z HBOMax zrezygnuję lada moment. Powód? Tam nie ma co oglądać po 2 miesiącach od subskrypcji i traci się niepotrzebni pieniądze. Obawiam się ,że podobnie będzie z Disney+ który jeszcze nie wystartował a już mi z lodówki wyskakuje.
0 0
odpowiedź
User
kolis
Na HBO Max (pl) nawet części oryginalnych produkcji brakuje, więc nic dziwnego. O klasykach nawet nie ma co wspominać.
0 0
odpowiedź