SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Hotel Paradise” ogląda 529 tys. widzów. „Celem TVN7 jest dołączenie do wielkiej czwórki”

Nowy program Siódemki „Hotel Paradise” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 529 tys. widzów. Reality-show ma wyższe wyniki od średnich długookresowych stacji - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. - Przygotowaliśmy bardzo ciekawą ofertę, skierowaną do młodszej widowni - mówi nam Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa stacji.

Średnia widownia pierwszych czternastu odcinków nowego reality-show „Hotel Paradise”, wyemitowanych w okresie od 24 lutego do 12 marca 2020 roku wyniosła 529 tys. osób. Rynkowy udział Siódemki ukształtował się na poziomie 3,53 proc. w gronie wszystkich widzów, 6,19 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 4,98 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków obejrzało średnio 1,56 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 791 tys., a w 16-59 - 1,04 mln).

Spośród poszczególnych odcinków najwięcej widzów przyciągnął drugi. Śledziło go średnio 694 tys. osób, co dało TVN7 odpowiednio 4,62 proc., 8,86 proc. i 6,46 proc. udziału.

Reality-show ma wyższe wyniki od średnich długookresowych udziałów stacji. Na przykład w 2019 roku wynik Siódemki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 3,21 proc., a w grupie 16-49 było to 3,65 proc.

Podczas nadawania „Hotelu Paradise” Siódemka zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród swoich głównych konkurentów. Liderem w tym czasie jest kanał TV4, który ma 8,65 proc. (stacja nadaje wtedy hitowe seriale „Święty” i „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny”), a trzecie miejsce należy do TV Puls (3,18 proc.; gł. filmy fabularne).

Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Siódemka jest wiceliderem, mając mniejszą stratę do Czwórki.

Pierwszy odcinek reality-show wyjątkowo pokazany został w TVN i TVN7. Jego średnia widownia na obu stacjach wyniosła 1,81 mln osób, z czego 1,42 mln w TVN i 387 tys. osób w Siódemce.

„Hotel Paradise” to stworzony dla amerykańskiej telewizji FOX reality-show. Formuła programu polega na tym, że grupa singli mieszkająca w luksusowym hotelowym kurorcie w każdym tygodniu musi łączyć się w pary i wspólnie dzielić pokój hotelowy. Pozostała jedna osoba musi sparować się w następnym odcinku, albo opuścić kurort. W to miejsce pojawia się nowy uczestnik.

Polska wersja „Hotel Paradise” realizowana jest na indonezyjskiej wyspie Bali. Program potrwa osiem tygodni, a punktem kulminacyjnym jest piątkowy wybór partnera na następny tydzień. Początkowo w reality-show pojawiło się 11 uczestników, ale wraz z kolejnymi tygodniami do projektu będą angażowani kolejni single. W polskiej edycji programu będzie można wygrać 100 tys. zł.

„Hotel Paradise” prowadzi Klaudia El Dursi - influencerka i uczestniczka ósmej edycji „Top model”. Dystrybutorem praw do wersji oryginalnej jest firma Passion Distribution. Polską wersję formatu produkuje firma Golden Media Polska.

Katarzyna Mazurkiewicz o strategii Siódemki: bardzo ciekawa oferta, skierowana do młodszej widowni

Wiosenna ramówka telewizyjnej Siódemki wystartowała w poniedziałek, 24 lutego, czyli o tydzień wcześniej niż w przypadku TVN. - W zeszłym roku zarząd TVN Discovery podjął decyzję o inwestycji w Siódemkę. Wprowadziliśmy na naszą antenę dwa duże projekty - reality-show „Big Brother” i serial „Zakochani po uszy”. Obie te produkcje cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony widzów i podniosły wyniki oglądalności całego kanału. Po sukcesach programowych ubiegłego sezonu, konsekwentnie kontynuujemy budowanie nowej Siódemki. Na wiosnę przygotowaliśmy bardzo ciekawą ofertę, skierowaną do młodszej widowni - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa stacji.

Jak informuje nas dyrektor ds. strategii i rozwoju Premium TV Aleksandra Przeździecka, w 2019 roku wraz ze zmianą strategii programowej Siódemki zmieniona została również polityka handlową stacji. - Połączyliśmy TVN i TVN7 w jeden produkt TVN Max, co poprzez komplementarne profile stacji, pozwoliło zwiększyć efektywność zasięgową nowego produktu - mówi.

- Zmiana strategii programowo-handlowej to spójny komunikat wysłany do widza i rynku, a rok 2020 jest kontynuacją inwestycji w naszą drugą antenę ogólnopolską. Celem jest dołączenie TVN7 do segmentu "wielka czwórka", czyli największych ogólnopolskich stacji telewizyjnych pod względem zasięgu, oglądalności oraz efektywności komunikacji - dodaje Aleksandra Przeździecka.

Stacja wiosną stawia na „Hotel Paradise”

Nowością stacji jest opisywana wyżej polska wersja realizowanego na Bali reality-show „Hotel Paradise”, który w Siódemce oglądać można w dni powszednie o godz. 20.00, dodatkowe materiały dostępne są w player.pl.

- Po pierwszych dniach emisji możemy już powiedzieć, że jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz.

W ramówce Siódemki znajdują się kolejne sezony znanych z TVN seriali „Szkoła” (od poniedziałku do piątku o godz. 18.00) i „19+” (od poniedziałku do czwartku o 19.00) oraz programu „Ślub od pierwszego wejrzenia” (w piątki o 21.00; od 28 lutego).

Bez zmian stacja kontynuuje emisję trzeciego sezonu serialu „Zakochani po uszy” (od poniedziałku do czwartku o 19.30).

- Nasze pasmo premier zaczynamy od godziny 18.00 - emitujemy wtedy nowe odcinki „Szkoły”. O 19.00 zapraszamy na kolejny sezon „19+”. Specjalnie z myślą o Siódemce powstała nowa oprawa i piosenka w wykonaniu Gromeego i Marty Gałuszewskiej. Codziennie, od poniedziałku do piątku o 20.00 pokazujemy z kolei największy hit tej wiosny - „Hotel paradise”. Na antenę powrócił również program na który czekali widzowie - wyprodukowany specjalnie z myślą o Siódemce 4 sezon „Ślubu od pierwszego wejrzenia”. Po emisji pierwszych dwóch odcinków możemy się pochwalić udziałem w grupie komercyjnej na poziomie 10,16 proc. - komentuje Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa Siódemki.

Początkowo w piątki o 19.00 (od 28 lutego) stacja miała pokazywać „Annę German”. Stacja po pierwszym odcinku zdecydowała się zdjąć serial, a w jego miejsce emitować powtórkowe odcinki trzeciego sezonu programu „Projekt Lady” (od 6 marca).

- Wszystkie zmiany programowe związana są z konsekwentną strategią wzmacniania Siódemki pod kątem młodszej widowni oraz budowania zróżnicowanej oferty kanałów w portfolio TVN Discovery. W nowej ramówce stacja stawia na emocje, autentyczność i wyrazistość - informuje nas Mazurkiewicz.

W wieczornym paśmie Siódemka emituje filmy fabularne, które oglądać można od poniedziałku do czwartku od godz. 21.00, w piątki od 22.00, a w weekendy - już od godzin wczesnopopołudniowych. - Oczywiście bardzo ważnym filarem naszej ramówki są niezmiennie filmy. Na wiosnę pokażemy m.in. „Harrego Pottera”, „Piratów z Karaibów”, „Batmana” czy „Ligę Sprawiedliwych”. Kontynuujemy również polskie poniedziałki - już w najbliższych miesiącach widzowie będą mogli zobaczyć takie filmy jak: „Sztuka Kochania” czy „Bogowie” - dodaje szefowa stacji.

Edward Miszczak: Marketingowo Siódemka mówi w naszej grupie „mocniej”

Dyrektor programowy TVN Discovery Polska Edward Miszczak podczas konferencji prezentującej wiosenną ramówkę nadawcy informował, że marketingowo Siódemka „mówi w naszej grupie „mocniej”. Ubiegły rok był sukcesem dla tego kanału, który obrał nową strategię programową i reklamową”. - Widzimy już, że to właściwy kierunek. „Big Brother” trochę zamieszał na rynku, a „Zakochani po uszy” zwiększyli widownię w paśmie swojego nadawania o 40 proc. - komentował. - W tym roku kontynuujemy naszą strategię wzmacniania stacji - dodał.

Udany start wiosennej ramówki Siódemki

Udział TVN7 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku w grupie 4+ wyniósł 3,21 proc., a w grupie 16-49 było to 3,65 proc. W okresie od 24 lutego do 1 marca br., czyli w pierwszym tygodniu obowiązywania wiosennej ramówki udział Siódemki wyniósł 3,26 proc., a w 16-49 - 4,28 proc. Tydzień później oglądalność stacji wzrosła osiągając jeden z najlepszych wyników w historii. W 4+ stacja miała 3,52 proc., a w grupie komercyjnej 16-49 - 4,68 proc. (tracąc do TVP1 zaledwie 1,25 pkt. proc.).

W 2018 roku TVN Media, spółka z grupy kapitałowej TVN zajmująca się głównie sprzedażą oferty reklamowej, zanotowała 396,38 mln zł przychodów operacyjnych, o 11,1 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz wzrost wpływów z działalności brokerskiej o 19,8 proc. do 252,78 mln zł. Jednocześnie miała 623,7 mln zł straty netto, głównie wskutek 1 mld zł odpisów na utratę wartości udziałów operatora platformy nc+ i marek, które przeniosła do spółki TVN.

Z kolei w 2018 roku Discovery Polska zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 96,36 mln zł oraz zysku netto z 25,65 do 5,3 mln zł. Firma tłumaczy do spadkiem oglądalności jej stacji. W udostępnionym sprawozdaniu finansowym złożonym w KRS zarząd Discovery Polska stwierdził, że przychody firmy ze sprzedaży czasu reklamowego zmalały o 6,39 mln zł „przede wszystkim w wyniku spadku oglądalności programów telewizyjnych”.

Dołącz do dyskusji: „Hotel Paradise” ogląda 529 tys. widzów. „Celem TVN7 jest dołączenie do wielkiej czwórki”

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a
artykuł na zamówienie...
odpowiedź
User
Han
Lepsze to niz BB
odpowiedź
User
Rocky
Polsatowskie Love Island lepsze od Hotelu
odpowiedź