SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

I półrocze 2011 r.: dzienniki w dół, najwięcej “Wyborcza” i “Fakt”

Najpopularniejsze dzienniki w Polsce, czyli “Gazeta Wyborcza” i “Fakt” to jednocześnie tytuły, które zanotowały największe spadki w segmencie gazet codziennych w I półroczu br. W dół poszła jednak sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich.

Wydawany przez Ringier Axel Springer Polska “Fakt” utrzymał pozycję lidera zestawienia, ale jego sprzedaż ogółem w okresie styczeń - czerwiec 2011 roku zmalała względem I półrocza 2010 roku o 11,43 proc. i wyniosła 401 824 egz. - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na miejscu drugim znalazła się „Gazeta Wyborcza” (Agora) z wynikiem wynoszącym 276 538 egz. Tytuł ten stracił relatywnie najwięcej w rankingu - 11,54 proc., co oznacza spadek o ponad 36 tys. egz.

>>> Dzienniki tracą, “Rzeczpospolita” poniżej 100 tys. egz.

Na podium uplasował się jeszcze “Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 174 677 egz., czyli mniejszą o 5,92 proc. niż rok wcześniej.

Czwarta była „Rzeczpospolita” (Presspublica), której sprzedaż ogółem zmniejszyła się w I półroczu br. o 8,33 proc. i wyniosła 106 542 egz. 

Tytuł I półrocze
Wirtualnemedia.pl 2011 2010
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Rozpow. Płatne razem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Rozpow. Płatne razem
Fakt 547 153 401 824 401 834 618 831 453 692 453 692
Gazeta Wyborcza 424 919 276 538 312 418 456 075 312 608 343 307
Super Express 299 957 174 677 175 357 323 209 185 665 186 165
Rzeczpospolita 188 004 106 542 135 095 205 639 116 218 144 141
Dziennik Gazeta Prawna 133 380 80 261 97 565 148 889 90 174 104 308
Przegląd Sportowy 82 115 45 363 45 366 91 662 49 573 49 573
Puls Biznesu 20 914 13 476 18 348 22 028 14 038 18 663
Parkiet 14 949 5 355 8 059 15 744 5 703 7 909


 

Dołącz do dyskusji: I półrocze 2011 r.: dzienniki w dół, najwięcej “Wyborcza” i “Fakt”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ricardo61
"Wyborcza" zbiera żniwo m.innymi b.nieudanych zmian formuły "Gazety Telewizyjnej. W kręgu moich przyjaciół, rodziny i znajomych, wiele osób zdegustowanych zabraniem im tego do czego byli przyzwyczajeni, przestało kupować GW nie tylko w piątek, ale i codziennie.
20 12
odpowiedź
User
Sally
Ja też jestem rozczarowana zmianami w Telewizyjnej . Np znikły omówienia filmów oraz program stacji dla dzieci. Do tej pory mogłam zaplanować co dzieci i o której mogą ogladać, teraz nie mam pojecia .Pozorne oszczednosci doprowadzą Gazetę do klęski.
20 12
odpowiedź
User
kik
gdyby nie ogloszenia to nik nie kupowalby GW chyba ze redaktorzy TVN i Polsatu
20 12
odpowiedź