SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Instytut Badań Outdooru aktualizuje wyniki badania Outdoor Track

Aktualizacja badania Outdoor Track zostanie opublikowana na platformie IDS 4 marca. W nowej wersji danych uwzględniono współczynniki zmian ruchu opracowane przez poznańskie Biuro Inżynierii Transportu, wzbogacono badanie o wyniki dla nośników zlokalizowanych na 150 parkingach a także dostosowano nośniki do nowej wersji map HERE.

Na zlecenie Instytutu Badań Outdooru Biuro Inżynierii Transportu opracowało współczynniki zmian ruchu w ostatnich latach. Prognoza wzięła pod uwagę specyficzne uwarunkowania każdej z dziesięciu badanych aglomeracji uwzględniając charakterystyczną dla niej strukturę wiekową mieszkańców, korzystanie z poszczególnych środków transportów a także kategorie dróg w obrębie aglomeracji po których poruszają się ich mieszkańcy (np. drogi ekspresowe, główne, lokalne czy dojazdowe).

Zobacz: Rynek reklamowy ma zyskać 9,2 proc. W internecie wzrost dużo wyższy niż w telewizji i radiu

- Z przeprowadzonej analizy wynika, że zmiany nie są jednolite w obrębie wszystkich aglomeracji i środków transportu. Można zauważyć, że ruch samochodowy oraz pieszy w ciągu ostatnich lat zyskuje w 9 z 10 badanych aglomeracji jednak wzrost ten nie jest w każdej z nich jednakowy. Szczegółowa analiza zmian ruchu pozwoliła na lepsze oszacowanie widowni OOH - mówi Waldemar Kruk, członek zarządu IBO.

Nowością w Outdoor Track są wyniki dla nośników zlokalizowanych na parkingach. W poprzednich Release’ach analizowane były jedynie nośniki znajdujące się przy drogach (ulicach). Od teraz media planerzy będą mieli również możliwość sprawdzić zasięgi także dla nośników na ok. 150 parkingach.

Zobacz: Nośniki Megaboard objęte badaniem Outdoor Track

Dostosowanie nośników do nowej wersji map HERE

Jednym z podstawowych komponentów badania Outdoor Track są mapy. Na nich zagregowane są wszystkie dane pomiarowe oraz informacje o lokalizacjach nośników. W obecnym Release  zaktualizowane zostały mapy do najnowszej wersji HERE.

- Ze względu na ciągły rozwój polskich miast oraz kluczowe znaczenie w naszym projekcie siatki dróg, aktualizacja map jest niezwykle istotna. Nowa wersja map HERE obejmuje ostatnie informacje o zmianach w sieci drogowej (nowe odcinki, przebudowy ulic), a także aktualną geometrię dróg (np. szerokość jezdni i pasów ruchu, promień łuku drogi). Po aktualizacji map została sprawdzona lokalizacja wszystkich nośników. Tam, gdzie na skutek zmiany geometrii było to niezbędne, zmodyfikowano również położenie nośnika względem drogi - dodaje Bartosz Barański, członek zarządu IBO.

Na platformie IDS (Inventory Delivery System), umożliwiającej autoryzowanie kampanii OOH w oparciu o wskaźniki mediowe, dane pojawią się 4 marca. W ramach aktualizacji danych wszystkie nośniki w systemie zostały poddane ponownemu przeliczeniu wskaźników mediowych.

Zobacz: Polityka pomogła reklamie zewnętrznej. Wzrost o 21 proc. do 424 mln zł, już 15 proc. kampanii na nośnikach cyfrowych


Projekt Outdoor Track jest realizowany zgodnie z metodologią opartą na licencji brytyjskich badań reklamy zewnętrznej Route. Badanie bazuje na następujących danych: natężenie ruchu indywidualnego, komunikacji miejskiej oraz pieszych w oparciu o Macierze Ruchu przygotowane przez Biuro Inżynierii Transportu; dane o sposobach przemieszczania się i zwyczajach komunikacyjnych mieszkańców w oparciu o technologie GPS zrealizowane przez instytuty Kantar Millward Brown oraz IPSOS; baza danych o nośnikach reklamowych uwzględniająca wszystkie cechy fizyczne nośników (położenie nośnika, wymiary, wysokość, odległość od strumienie ruchu, clutter)

Metodologia umożliwia wyliczenie kluczowych wskaźników mediowych i bardziej efektywne planowanie kampanii OOH.
Badanie objęło swoim zasięgiem 10 największych aglomeracji w Polsce tj.: agl. warszawską, śląską, krakowską, trójmiejską, łódzką, poznańską, wrocławską, szczecińską, bydgoską i lubelską (w sumie 148 gmin w ramach 10 aglomeracji).

Dołącz do dyskusji: Instytut Badań Outdooru aktualizuje wyniki badania Outdoor Track

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl