SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

iProspect z nowym pozycjonowaniem po integracji z Vizeum. Zmiany również w Polsce

We wtorek miała miejsce premiera nowego pozycjonowania agencji iProspect po połączeniu z Vizeum (grupa denttsu). Nowa agencja integruje dotychczasowe zespoły i kompetencje obu marek. Wprowadzone globalnie zmiany dotyczą również rynku polskiego.

Agencja zaprezentowała we wtorek swoją nową pozycję jako kompleksowy "globalny sklep z mediami", który ma łączyć, co najlepsze w marketingu efektywnościowym z budowaniem marki.

Nowa agencja iProspect, która będzie zatrudniać 8 tys. pracowników na 93 rynkach, to efekt globalnej fuzji iProspect z Vizeum w listopadzie 2020 roku, w ramach której dentsu zdecydowało się wycofać markę Vizeum na całym świecie.

- Kiedy mówimy o marketingu efektywnościowym i budowaniu marki, to jest to jeden ekosystem - powiedział Peter Huijboom, globalny dyrektor generalny ds. mediów i globalnych klientów w dentsu International. - Coraz częściej łączymy te zespoły w imieniu naszych klientów.

Nowy iProspect, ma połączyć „bezpłatne” oferty Vizeum i iProspect w zakresie marki i wydajności. Firma będzie „w pełni zintegrowana” dla klientów.

- Budowanie marki, strategia medialna, planowanie, opowiadanie historii i innowacje w zakresie strategii klienta to dziedzictwo Vizeum - powiedział Huijboom. - W przypadku iProspect chodzi o cyfrowe doświadczenie, wiedzę o widowni oraz sposób myślenia i możliwości wydajności. Zawsze widzieliśmy na rynku, że partnerstwo między Vizeum i iProspect było bardzo silne - dodał.

W miarę jak obie agencje łączą się na całym świecie, połączony podmiot będzie różnie rozwijał się na różnych rynkach. Na przykład w Europie, gdzie Vizeum było historycznie najsilniejsze, marka może nadal istnieć dla niektórych klientów i do zarządzania w przypadku obsługi konfliktowych budżetów (np. reklamodawców z tej samej branży). Zestawienie talentów będzie się różnić w zależności od regionu, w zależności od siły iProspect lub Vizeum na tym rynku.

Nowa strategia dentsu

Nowy iProspect wpisuje się w wizję dentsu, aby stworzyć bardziej kompletną, zorientowaną na klienta globalną ofertę medialną z trzema markami - iProspect, Carat i Dentsu X - wspieraną przez specjalistyczne obszary praktyki w zakresie wyszukiwania, społeczności, e-commerce, automatyzacji, danych i technologii oraz w innych obszarach .

Dentsu połączy 60 marek agencji medialnych w trzy z różnymi ofertami wejścia na rynek, ponieważ grupa poszukuje bardziej zintegrowanych globalnych relacji z klientami. Podczas gdy iProspect to połączenie marketingu marki i efektywności, Carat koncentruje się na ludzkiej inteligencji, a Dentsu X na doświadczeniu i kreatywności. W USA Dentsu X połączy się z 360i, który ma podobną pozycję, ale silniejszą markę w regionie.

Przyszłość dentsu

Nowa struktura mediów jest częścią planu CEO dentsu International, Wendy Clark, polegającego na uproszczeniu struktury dentsu do sześciu globalnych marek z trzema głównymi obszarami praktyki - kreatywnymi, mediami i zarządzaniem doświadczeniami klientów (CXM) - proces, który zaowocuje liczbą 6 000 zwolnień w całej sieci.

Huijboom odmówił podania liczby miejsc pracy, na które wpłynęła fuzja iProspect i Vizeum, ale zwrócił uwagę na niedawne komentarze Wendy Clark, że ​​25 proc. zwolnień we wszystkich dziedzinach wpłynie na 1000 najlepszych dyrektorów dentsu, rozwiązując problem głównie z powielaniem kompetencji i stanowisk w miarę konsolidacji agencji.

Nowa agencja iProspect ma budować rozwiązania dla swoich klientów przy wykorzystaniu obszernych informacji o konsumentach, korzystając ze zintegrowanych i bardziej efektywnych strategii łączących działanie w świecie mediów cyfrowych i klasycznych. Podmiot będzie globalnie zarządzany przez Amandę Morrissey, globalną prezes iProspect.

- Oferta iProspect przeznaczona jest dla marek działających w oparciu o działania performance’owe. Wierzymy, że brand napędza efektywność, a efektywność napędza brand. Ekosystem, w którym poszczególne media można planować i kupować osobno, nie będzie dłużej funkcjonował. Chcemy spojrzeć na cele biznesowe oraz marki przez pryzmat wspólnego mianownika, przynosząc naszym klientom przyspieszony wzrost biznesu - mówi Amanda Morrissey.

Zespoły pracują bez zmian

- Integracja zespołów Vizeum i iProspect pod brandem iProspect nie powoduje zmian w funkcjonowaniu zespołów obsługujących naszych klientów, ponieważ od kilku lat pracujemy w sposób zintegrowany. Z połączenia brandów nie wynikają również zmiany w zatrudnieniu czy konieczność wprowadzenia zmian w istniejących umowach - mówi Tomasz Dziekan, chief operating officer, dentsu Polska & CEE.

Dołącz do dyskusji: iProspect z nowym pozycjonowaniem po integracji z Vizeum. Zmiany również w Polsce

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mivo
Oby dynamika rozwoju biznesu była w końcu proporcjonalna do dynamiki zmian strategii grupy, trzymamy kciuki
0 0
odpowiedź