SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Z czołowych nadawców TVP Info straciło najwięcej widzów w naziemnej telewizji cyfrowej. Liderem TVP1

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w maju br. w grupie 4+ była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął Polsat - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W maju 2023 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Średni udział tej stacji w porównaniu do maja 2022 roku zmniejszył się o 2,68 proc. i wyniósł 12,81 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Wiceliderem była TVP2, która zanotowała udział na poziomie 11,42 proc., po wzroście o 6,10 proc.

TVP Info na podium

Podium uzupełnia TVP Info, które miało wynik na poziomie 8,65 proc., po spadku o 13,50 proc.

Czwarte miejsce ze spadkiem udziału o 5,34 proc. do 8,22 proc. zajął Polsat. Czołową piątkę uzupełnia TVN, którego udział wzrósł o 0,38 proc. do 6,03 proc.

Najwięcej zyskał kanał TVP Polonia, którego wynik względem maja 2022 roku poszedł do góry o 1164,86 proc. do 0,47 proc. Kanał w rankingu awansował z miejsca 31. na 30.

Z kolei najwięcej straciła TVP Kultura, która w zestawieniu była ostatnia. Jej wynik zmniejszył się o 37,75 proc. do 0,40 proc.

0,60 proc. udziału TVP Nauka

27. miejsce zajął nowy kanał - TVP Nauka, który nadaje od 3 października 2022 roku. Jego średni rynkowy udział w maju br. wyniósł 0,60 proc.

Polsat na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 w maju 2023 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 9,04 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 5,59 proc.

Drugi był TVN, którego wynik zmniejszył się o 3,53 proc. do 7,82 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (7,65 proc., w dół o 1,54 proc.). Czwarta była TVP1 (6,60 proc., - 11,94 proc.).

Duże koszty emisji naziemnej

W marcu ub.r. informowaliśmy, że TVN Warner Bros. Discovery za 10-letnią koncesję dla TVN7 będzie musiała łącznie zapłacić prawie 15 mln zł. - Opłata wynosi 14.859.271 zł (+ opłaty prolongacyjne w zw. z płatnością w 10 ratach) - informowała portal Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Rocznie koncesja TVN7 kosztuje blisko 1,5 mln zł. Opłaty prolongacyjne są zróżnicowane w poszczególnych latach. Pochłoną od 63 tys. w 2023 roku do 568 tys. w 2031 roku. Do nich należy jeszcze doliczyć koszty emisji za pośrednictwem nadajników Emitela.

Lista kanałów

W MUX 1 umieszczone zostały następujące programy: EskaTV, TTV, Polo TV, Antena HD, TV Trwam, StopklatkaTV, FokusTV, TVP ABC.

W MUX 2 umieszczone zostały Polsat, Super Polsat, TVN, TVN7, TV4, TV Puls, PULS2 i TV6.

W skład MUX-3 wchodzą: TVP1, TVP2, TVP3, TVP Info, TVP Sport i TVP Historia.

W skład MUX-6 wchodzą: TVP Nauka, TVP Dokument, TVP Kobieta, TVP Kultura, TVP Rozrywka, TVP Polonia, TVP World, a od niedawna także Alfa TVP i Belsat.

Stacje z MUX-8 to Zoom TV, WP, Metro i Nowa TV.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Dołącz do dyskusji: Z czołowych nadawców TVP Info straciło najwięcej widzów w naziemnej telewizji cyfrowej. Liderem TVP1

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TVPis
TVP Info to kanał propagandowy, a nie informacyjny. Nawet politycy PiS śmieją się już z siermiężności przekazu.
odpowiedź
User
Ot logika
Ostatnio prywaciarze narzekali że powodem spadków ich oglądalności jest standard Dvbt2 a Mux3 został w Dvbt. Nie jest powodem kiepska oferta czy masa reklam a właśnie standard nadawania Dvbt2.
odpowiedź
User
Teleman
tvp info oglądają ci co mają jedną półkule mózgową
odpowiedź