SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ATM Grupa nie będzie już produkować „Ojca Mateusza”, koniec umowy TVP z producentem

Telewizja Polska przestała współpracować z ATM Grupą przy produkcji „Ojca Mateusza”. Nadawca zorganizował konkurs na nowego producenta serialu, ale jego wyniki nie zostały ogłoszone. 29. sezon „Ojca Mateusza” ma jednak powstać, ale TVP najprawdopodobniej będzie realizować projekt samodzielnie - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.

„Ojciec Mateusz 28”; fot. Marzena Stokłowska, ATM Grupa„Ojciec Mateusz 28”; fot. Marzena Stokłowska, ATM Grupa

„Ojciec Mateusz” to polska wersja włoskiego serialu „Don Matteo”, która obecna jest w ramówce TVP1 od 2008 roku. To produkcja przedstawiająca losy tytułowego fikcyjnego księdza katolickiego. Jako proboszcz wspólnie z zaprzyjaźnionymi policjantami rozwiązuje zagadki kryminalne oraz niesie pomoc swoim parafianom, a także wszystkim, którzy są w potrzebie.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Aktualnie w Jedynce oglądać można 28. sezon „Ojca Mateusza”. Jest to ostatnia seria serialu realizowana przez ATM Grupę, która produkuje serial od 2008 r. (w pierwszych latach przez spółkę zależną Baltmedia). Telewizja Polska postanowiła nie przedłużać umowy z producentem na realizację kolejnych serii, mimo że „Ojciec Mateusz” nadal notuje dobre wyniki oglądalności.

Oferta ATM Grupy o około 20 proc. droższa niż dotychczas

Publiczny nadawca kilka miesięcy temu zorganizował konkurs na nowego producenta „Ojca Mateusza”. Jak podała Wirtualna Polska, wśród firm ubiegających się o produkcję nowych odcinków serialu znalazły się m.in.: Rock And Roll Production (producent „Leśniczówki", emitowanej w TVP), a także ponownie ATM Grupa.

ATM Grupa złożyła ofertę o ok. 20 proc. droższą niż do tej pory, tłumacząc to inflacją i wzrostem kosztów produkcji. Konkurencja miała przygotować tańsze oferty.

- Tak, jak kilka innych firm producenckich zostaliśmy zaproszeni przez TVP do konkursu. To już dla Rock And Roll Production duża nobilitacja. O wynikach konkursu producent ze strony TVP jeszcze nas nie poinformował. Cierpliwie zatem czekamy - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Mikołajczak z Rock And Roll Production.

TVP sama będzie produkować "Ojca Mateusza"

Telewizja Polska nie podaje, kiedy zostaną ogłoszone wyniki konkursu. Nie odpowiedziała też na nasze pozostałe pytania dot. zmiany producenta serialu. - Informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i w związku z tym nie mogą zostać ujawnione - ucina biuro prasowe TVP.

Jak nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl, Telewizja Polska nowe sezony „Ojca Mateusza” najprawdopodobniej będzie realizować samodzielnie. - TVP robi to wewnętrznie - informuje nas osoba z otoczenia publicznego nadawcy.

Najnowszy sezon serialu śledzi 1,65 mln widzów

Premierowe odcinki „Ojca Mateusza 28” emitowane są w TVP1 w piątki o godz. 20.35. W okresie od 9 do 23 września serial oglądało średnio 1,65 mln widzów. Przełożyło się to na 13,24 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,81 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 9,83 proc. w grupie 16-59.

W tytułowej roli „Ojca Mateusza” nadal występuje Artur Żmijewski, partnerują mu m.in. Piotr Polk, Michał Piela, Edyta Olszówka, Bartłomiej Firlet, Artur Pontek i Jędrzej Taranek.

Poza główną obsada w 28 sezonie serialu „Ojciec Mateusz” gościnnie widzowie oglądać mogą m.in.: Annę Dymną, Beatę Ścibakówną, Aleksandre Hamkało, Ewę Wencel, Beatę Kawkę, Adriana Zarembę Ewelinę Bator, Wojciecha Wysockiego, Katarzynę Gałązkę, Piotra Ligienzę, Sławomira Packa, Bronisława Wrocławskiego, Grzegorza Wonsa, Jacka Borowskiego, Michała Lewandowskiego i Annę Mrozowską.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2021 roku wyniósł 9,76 proc.

Dołącz do dyskusji: ATM Grupa nie będzie już produkować „Ojca Mateusza”, koniec umowy TVP z producentem

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mitek
Produkcja wewnętrzna czyli 70% zrealizuje wybrany producent zewnętrzny ale ładnie się będzie nazywać. I zapomnijmy zexwzrost kosztu produkcji zatrzyma się aledwie na 20%
odpowiedź
User
Adrian
Kiedy Beata Fido w obsadzie?
odpowiedź
User
Albinek
Podobno nazwa się zmieni na Ojciec Jarosław 🤣
odpowiedź