SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Europie Środkowo-Wschodniej w reklamy klikają zwykle dojrzali internauci, Polacy mieszczą się w tym trendzie

Według danych zebranych przez firmę Gemius w raporcie AdMonitor w krajach Europy Środkowo-Wschodniej w reklamy klikają najczęściej użytkownicy w wieku 45 – 69 lat. Polska mieści się w średniej wśród badanych krajów, na naszym ryku 35 procent odbiorców internetowych reklam to osoby pomiędzy 55 a 69 rokiem życia.

Zgodnie z danymi zgromadzonymi przez Gemiusa osoby z wykształceniem średnim stanowią najliczniejsze grupy w populacji internautów w większości analizowanych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Jedynym rynkiem, na którym najwyższy odsetek wśród ogółu internautów stanowią studenci i absolwenci szkół wyższych (48 proc.) jest Ukraina.

Udział kobiet i mężczyzn wśród środkowoeuropejskich internautów jest bliski podziału „pół na pół”. Jedynym rynkiem, na którym znaczna większość internautów to mężczyźni jest Turcja, w tym kraju panowie stanowią 58 proc. użytkowników sieci. Na drugim biegunie, jeśli chodzi o proporcje kobiet i mężczyzn korzystających z internetu jest Słowacja, internet jest tam zdominowany przez panie i stanowią one 54 proc. użytkowników sieci w tym kraju.

Znacznie większe zróżnicowanie struktury demograficznej internauci na poszczególnych rynkach wykazują pod względem wieku. W Turcji, Rumunii i na Ukrainie przeważają osoby młodsze. Odsetek osób w wieku 45+ korzystających z sieci nie przekracza tam 30 proc. Natomiast Bułgaria, Czechy, Litwa oraz Łotwa i Węgry to kraje z wyższym odsetkiem osób 45+ (36 do 38 proc.).

W Polsce największy odsetek internautów (25 proc.) przypada na osoby w wieku pomiędzy 25 a 34 lata, najmniejszą grupę stanowią internauci z segmentu 55 – 69 lat (16 proc.).

Dane z raportu gemiusAdMonitor potwierdzają, że w większości krajów osobom w wieku 15-24 lat emitowanych jest stosunkowo mniej reklam, w porównaniu do udziału tej grupy w populacji internautów.

Największa różnica pod tym względem występuje w Chorwacji (5 pkt proc.) i na Łotwie (4 pkt proc.), gdzie ta grupa jest wyjątkowo niedoceniania przez reklamodawców. Wyjątkiem od powyższej reguły jest Ukraina, w której to osobom w wieku 45-69 lat wyświetla się mniej reklam.

Na większości rynków chętniej w reklamy online klikają osoby w wieku 45–54 i 55–69 lat. Wyjątkiem jest Ukraina, na której chętniej klikają najmłodsi (15–24 lat), oraz Turcja, gdzie najchętniej klikający to osoby z przedziału wiekowego 25–44 lat. W Turcji także odsetek klikających mężczyzn (64 proc.) jest wyraźnie wyższy od odsetka mężczyzn wśród odbiorców reklam (61 proc.).

W Polsce najwyższy odsetek (35 proc.) internautów klikających w reklamy to osoby w wieku 55 – 69 lat. Najmniej chętnie reagują na internetowe reklamy użytkownicy w przedziale wiekowym pomiędzy 25 a 34 lata – do klikania w reklamy przyznaje się w tej grupie jedynie 9 proc. respondentów.

Dołącz do dyskusji: W Europie Środkowo-Wschodniej w reklamy klikają zwykle dojrzali internauci, Polacy mieszczą się w tym trendzie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl