SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

LPP na początku roku z 2,35 mld zł przychodu i 21,5 mln zł zysku. Rosną wpływy z e-commerce

Koncern odzieżowy LPP, właściciel takich marek jak Reserved, Croop, House i Sinsay, odnotował w pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego 2021-2022 zysk netto w wysokości 21,5 miliona złotych - poinformowano w raporcie. W kanale e-commerce grupa zarobiła 988,3 mln zł ze sprzedaży, co oznacza skok o 157,3 proc. w skali roku.

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2021-2022, trwającego od 1 lutego do 30 kwietnia br., przychody ze sprzedaży LPP wyniosły 2,35 mld zł wobec 1,79 mld zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. To oznacza wzrost o 99,4 proc rok do roku.

Zysk z działalności operacyjnej wyniósł w raportowanym okresie 87,2 mln zł wobec 260,5 mln zł straty rok wcześniej.  EBITDA grupy w pierwszym kwartale wyniosła 344,4 mln zł wobec 17,6 mln zł rok wcześniej.

Straty LPP przez Covid-19

Jak podała w raporcie Grupa LPP, z powodu obostrzeń związanych z pandemią na koniec kwietnia br. zamkniętych pozostaje około 1000 sklepów w 12 krajach

"Trwający program ogólnodostępnych szczepień przeciwko COVID-19, stosowanie zasad dystansu społecznego i przestrzeganie zaleceń WHO spowodowało spadek zakażeń i rozprzestrzeniania się wirusa co pozwoliło na ponowne otwarcie galerii handlowych. Wszystkie te działania dają Grupie nadzieję na kontynuowanie normalnego działania od II kwartału 2021" - podsumowano w sprawozdaniu.

Na koniec pierwszego kwartału  2021/22 LPP posiadała 1 917 sklepów stacjonarnych w 25 krajach o łącznej powierzchni 1 511,7 tys. m2. Poza granicami Polski znajdowało się 1 036 sklepów (927,4 tys. m2). Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z I kwartałem 2020/21 wzrosła o 21,6 proc., głównie dzięki otwarciom sklepów poza granicami kraju.

LPP na koniec kwietnia br. prowadziła 440 sklepów Reserved, 373 Cropp, 340 placówek House, 278 Mohito oraz 483 Sinsay.

Od lutego do kwietnia 2021 roku łączna sprzedaż wszystkich marek z obu kanałów tj. sklepów stacjonarnych oraz internetowych wynosiła 2 350,3 mln zł, co stanowi 99,4 proc. wzrostu  w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.

"Na wzrost przychodów wpływ miał dynamiczny wzrost sprzedaży w kanale online oraz odbicie w sprzedaży offline, a także różne terminy czasowych lockdownów w krajach, w których Grupa posiada sklepy tradycyjne" - podano w sprawozdaniu spółki.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych liczone do 2019/20)wskutek pandemii Covid-19 w pierwszym kwartale 2021/22 zmalały o 41,8 proc.

Rosną wpływy LPP z e-commerce

Przychody ze sprzedaży internetowej w pierwszym kwartale 2021/22 wyniosły 988,3 mln zł, co oznacza wzrost o 157,3 proc. rok do roku. W całym raportowanym okresie sprzedaż w kanale e-commerce stanowiła około 42 proc. wszystkich przychodów Grupy.

"Zauważalny jest też fakt, że baza klientów e-commerce poszerza się o klientów preferujących wcześniej zakupy w salonach stacjonarnych, a struktura sprzedaży towarów e-commerce ulega zmianie na skutek zwiększenia popytu na produkty, które dotychczas były bardziej popularne w tradycyjnym kanale sprzedaży Grupy" - podała LPP.

W pierwszym kwartale 2020/21 przez sprzedaż w Polsce było wygenerowane około 41 proc. sprzedaży internetowej. Najwięcej z kanału online LPP zarobiła z Ukrainy, Czech, Słowacji i Rumunii oraz Niemiec.

Do Grupy LPP należą marki odzieżowe Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay.

Dołącz do dyskusji: LPP na początku roku z 2,35 mld zł przychodu i 21,5 mln zł zysku. Rosną wpływy z e-commerce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl