SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Neonet wprowadza torby zakupowe ze skrobi ziemniaczanej

Sieć elektromarketów Neonet wdrożyła we wszystkich swoich sklepach biodegradowalne i kompostowalne torby, które wykonane są w 100 proc. z kompostowanego biopolimeru. Na podstawie danych zebranych przez firmę, wynika, że zastąpienie  foliowych reklamówek ekologicznymi torbami, zmniejszy zużycie plastiku o 6,5 tony w skali roku. Wzór na torbach zaprojektował Radosław Bączkowski.
 

Sieć sklepów Neonet w ramach działań mających ograniczyć produkcję plastiku zrezygnowała z plastikowych reklamówek. Firma wprowadziła w niemal 300 sklepach stacjonarnych w pełni biodegradowalne i kompostowalne torby.

Neonet jest jednocześnie jedną z pierwszych ogólnopolskich sieci detalicznych, która oferuje takiego typu rozwiązanie dla swoich klientów.

- Jeszcze do niedawna Neonet, podobnie jak prawie wszystkie sieci sprzedaży, oferował klientom plastikowe reklamówki na zakupy. Postanowiliśmy poszukać kompleksowego rozwiązania problemu – podkreśla Anna Rozdolska, młodszy kierownik ds. trade marketingu oraz marketingu lokalnego w Neonet. – W pierwszej kolejności wykonaliśmy benchmarking rynku pod kątem tego, co sklepy oferują konsumentom w sprawie opakowań. Okazało się, że w większości nadal są dostępne plastikowe reklamówki, choć pochodzące z recyklingu oraz torby papierowe, które u nas nie sprawdziły się z powodu dużej wagi produktów. Po analizie rozwiązań stosowanych przez zagraniczne firmy, zdecydowaliśmy się spróbować innowacyjnego rozwiązania, czyli toreb z surowca całkowicie kompostowalnego, które są w 100 proc. ekologicznym produktem. Wyliczyliśmy, że skali roku to aż o 6,5 tony mniej plastiku, wprowadzanego do środowiska.

Torby z ziemniaków

Torby, które są obecnie dostępne w sklepach Neonet zostały wykonane z surowca z dodatkiem skrobi i są w pełni przyjazne dla środowiska. Oznacza to, że po wyrzuceniu ich z innymi bioodpadami (np. resztkami jedzenia), ulegną one przetworzeniu dokładnie tak samo, jak zwykły ziemniak.

Torbę można również wsadzić do przydomowego kompostu, gdzie już po 45 dniach mikroorganizmy rozpoczną  jej rozkład na biomasę, a w ciągu zaledwie pół roku torba zostanie całkowicie przetworzona. Opakowania wykonane z surowca kompostowalnego z dodatkiem skrobi są w pełni elastyczne, rozciągliwe i bardzo wytrzymałe.

- Torby, które tworzymy, powstają z gotowego, certyfikowanego granulatu. Składa się on między innymi z organicznych materiałów, które ulegają w 100 proc. procesowi kompostowania w odpowiednich warunkach. Sama produkcja biodegradowalnych toreb nie różni się mocno od wytwarzania plastikowych reklamówek, poza inną temperaturą topnienia surowca – mówi przedstawiciel producenta toreb Barbara Woroch-Kulinska, product manager w Reach International Group. – Pierwszym etapem produkcji jest wytłaczanie granulatu, czyli jego topnienie. Następnie folia jest rozdmuchiwana i nawijana na role. Na końcu zgrzewamy ją do postaci docelowych toreb, które są w pełni biodegradowalne.

Torby posiadają certyfikat „OK Compost HOME” wydany przez Austriackie biuro certyfikacyjne TUV, co stanowi potwierdzenie przydatności do kompostowania przydomowego.

Projekt ekologicznych toreb wspiera Radek Bączkowski

Neonet przy projekcie wdrożenia ekologicznych toreb w całej sieci podjął współpracę z wrocławskim artystą, Radosławem Bączkowskim, obecnym w social media pod pseudonimem Kedarzyn.

- Z Neonet współpracowało mi się bardzo przyjemnie, głównie dlatego że dostałem wolną rękę do stworzenia ilustracji. Przyznaję jednak, że sam projekt był sporym wyzwaniem. Zastanawiałem się jak połączyć technologię z ekologią związaną z ograniczeniem używania plastiku i jak wpisać to w sieć elektromarketów. Efekt finalny uważam za sukces. Udało się stworzyć postać, którą nazwałem NEOHEAD – komentuje Radosław Bączkowski / Kedarzyn.

Efektem tej współpracy jest unikatowy wzór, który znalazł się na wszystkich biodegradowalnych torbach. Kedarzyn w oryginalny sposób połączył część logotypu marki z wyimaginowaną postacią, nadając grafice kosmiczny charakter. Farba użyta do wykonania nadruku jest w 100 proc.ekologiczna i tak samo jak torba, ulega całkowitemu rozkładowi.

Dołącz do dyskusji: Neonet wprowadza torby zakupowe ze skrobi ziemniaczanej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl