SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

The Athletic dał New York Timesowi 1,1 mln subskrybentów, a obciążył koszty i rentowność

W pierwszym kwartale br. New York Times osiągnął wzrost przychodów o 13,6 proc. do 537,4 mln dolarów. Przejęcie The Athletic dało 1,1 mln subskrybentów cyfrowych, natomiast pogorszyło rentowność: zysk netto zmalał z 41,11 do 4,72 mln dolarów.

Większość wpływów New York Times podchodzi z subskrypcji - w zeszłym kwartale wyniosły one 371,98 mln dolarów, po wzroście rok do roku o 13 proc.

Natomiast procentowo mocniej zwiększyły się przychody reklamowe - o 19,7 proc. do 116,27 mln dolarów, co wynika z wychodzenia gospodarki z lockdownów sprzed ponad roku. Co ciekawe, wpływy z reklam w wersji drukowanej „New York Timesa” poszły w górę o 30,9 proc. do 49,25 mln dolarów, dużo bardziej niż przychody z reklam cyfrowych (o 12,6 proc. do 67,01 mln dolarów).

26 proc. więcej z subskrypcji cyfrowych, 1,1 mln subskrybentów The Athletic

W obszarze subskrypcji tendencja przychodowa jest inna. Wpływy z subskrypcji cyfrowych poszły w górę o 26,3 proc. do 226,76 mln dolarów, a te z prenumerat drukowanych zmalały o 2,9 proc. do 145,22 mln dolarów.

Wpływy z prenumerat drukowanych w USA były prawie 10-krotnie wyższe niż z prenumerat zagranicznych i sprzedaży egzemplarzy pojedynczych.

Liczba subskrybentów New York Timesa w ciągu zeszłego kwartału poszła w górę z 7,63 do 9,11 mln, z czego tych cyfrowych - z 6,84 do 8,33 mln, a w przypadku prenumeratorów wersji drukowanej nastąpił spadek z 795 do 780 tys.

Wzrost w zakresie subskrypcji cyfrowych wynika przede wszystkim z przejęcia w styczniu br. za 550 mln dolarów platformy sportowej The Athletic. W momencie transakcji miała ona 1,1 mln płacących użytkowników z 1,23 mln wykupionych subskrypcji, a do końca marca zyskała netto 16 tys. subskrybentów.

Ponadto sam New York Times zanotował przez kwartał wzrost o 387 tys. subskrybentów cyfrowych i 382 tys. subskrypcji.

Liczba subskrypcji wykupionych przez użytkowników New York Timesa na koniec marca br. sięgnęła 10,39 mln, wobec 8,79 mln na koniec ub.r.

W ciągu kwartału liczba subskrypcji cyfrowych zwiększyła się z 8 do 9,62 mln, a liczba tych drukowanych zmalała z 784 do 770 tys.

The Athletic dalej na minusie

W ub.r. The Athletic zanotował szacunkowo 65 mln dolarów przychodów i 55 mln dolarów straty operacyjnej. Także po przejęciu przez New York Timesa był na minusie: w lutym i marcu miał 12,2 mln dolarów wpływów (głównie ze sprzedaży subskrypcji) i 19 mln dolarów skorygowanych kosztów operacyjnych (to przede wszystkim wydatki na dziennikarzy), co przełożyło się na 6,8 mln dolarów skorygowanej straty operacyjnej.

Kupno The Athletic obciążyło znacząco kilka pozycji w bilansie New York Timesa. Koncern bezpośrednio w związku z transakcją poniósł 34,71 mln dolarów kosztów.

Koszty uzyskania przychodów poszły w górę z 251 do 281,36 mln dolarów, m.in. z powodu przejęcia pracowników The Athletic. W sprawozdaniu akwizycję wskazano też jako czynnik wpływający na wzrost wydatków na sprzedaż i marketing oraz kosztów ogólnych i administracyjnych.

Łączne nakłady operacyjne firmy zwiększyły się znacznie bardziej od przychodów - o 17,8 proc. do 496,43 mln dolarów.

W konsekwencji zysk operacyjny poszedł w dół z 51,66 do 6,28 mln dolarów, a zysk netto - z 41,11 do 4,72 mln dolarów.

W całym br. New York Times spodziewa się wzrostu przychodów subskrypcyjnych o 12-14 proc. (napędzać ma to sprzedaż subskrypcji cyfrowych, z prognozowaną dynamiką w przedziale 23-27 proc.) i wpływów reklamowych w średnim przedziale jednocyfrowym.

The Athletic ma zapewnić 7-9 pkt proc. wzrostu wpływów z subskrypcji cyfrowych i 2-4 pkt proc. wzrostu przychodów reklamowych. Z drugiej strony podwyższy  o 7-9 pkt proc. dynamikę skorygowanych kosztów operacyjnych, które mają zwiększyć się o 18-22 proc.

Koncern spodziewa się, że wzrost wydatków znacząco zwolni w drugim półroczu, natomiast strata operacyjna The Athletic nieco zmaleje.

W środę na koniec sesji kurs giełdowy New York Timesa wynosił 39,49 dolara, od początku br. zmalał o 18,1 proc. Natomiast w ciągu ostatnich pięciu lat akcje podrożały o 133 proc.

W tym okresie koncern mocno rozwinął sprzedaż subskrypcji cyfrowych: na koniec 2018 roku miał 3 mln ich użytkowników, a na koniec ub.r. - 6,8 mln (liczba prenumeratorów wydań drukowanych zmalała w tym okresie z 0,9 do 0,8 mln). Z kolei roczne przychody z subskrypcji cyfrowych poszły w górę z 400 mln dolarów w 2018 roku do 774 mln dolarów w ub.r., przy spadku wpływów z wydań drukowanych z 642 do 588 mln dolarów.

Dołącz do dyskusji: The Athletic dał New York Timesowi 1,1 mln subskrybentów, a obciążył koszty i rentowność

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl