SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Newsweek Polska” z mniejszą objętością i bez felietonów Jerzego Mazgaja

Tegoroczne wydania „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) mają po 92 strony, podczas gdy wcześniej tygodnik liczył minimum 100 stron. Współpracę z pismem zakończył Jerzy Mazgaj, który pisał felietony o winach.

Pierwsze dwa wydania „Newsweek Polska” w br. mają po 92 strony. To o 8 stron mniej niż rok wcześniej i w okresie letnim, natomiast pozostałe liczyły zazwyczaj 108, a czasami 116 stron.

Jednocześnie zmalała też liczba stron tygodnika z reklamami. W poprzednim numerze było ich ok. 7,5, a w bieżącym - ok. 6,5 (w tym po dwie z promocją różnych marek Grupy Onet-RASP). Natomiast w kolejnych numerach pisma ze stycznia ub.r., liczących po 100 stron, stron reklamowych było 10,5 (trzy z autopromocją), 14 (4,5 z autopromocją), 14,5 (4 z autopromocją) i 15 (6,5 z autopromocją).

- Objętość tygodników jest ruchoma, zależy od wielu czynników, np. dodatków czy objętości i ilości artykułów - wyjaśniła Agnieszka Odachowska, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Grupie Onet-RAS Polska.

W tygodniku nie ma już felietonów o winie Jerzego Mazgaja, głównego udziałowca i byłego prezesa sieci delikatesów Alma. Teksty Mazgaja od listopada ub.r. nie ukazują się już też w weekendowych wydaniach „Gazety Wyborczej”.

Pozostałe czołowe tygodniki opinii mają taką samą objętość jak w zeszłym roku: „Gość Niedzielny”, „W Sieci” i „Do Rzeczy” po 100 stron (w ub.r. wiele numerów tego drugiego tytułu miało 116 stron). Jeśli chodzi o „Politykę”, to na razie ukazał się tylko podwójny numer o zwiększonej objętości, zazwyczaj pismo ma 116 stron.

W większości tygodników są cykliczne teksty o tematyce kulinarnej. We „W Sieci” felietony o winie pisze Robert Mazurek, w „Do Rzeczy” taką tematyką od półtora roku zajmuje się Jacek Komuda, w „Polityce” przez wiele lat pisał o tym Piotr Adamczewski, który zmarł w marcu ub.r, a pod koniec ub.r. rubrykę przejęła Barbara Adamczewska. Dla „Newsweeka” podobne teksty pisze od kilku lat Magda Gessler, przy czym obecnie są one publikowane w serwisie internetowym tygodnika.

Według danych ZKDP w październiku ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wynosiła 107 941 egz. Z danych Kantar Media wynika, że od stycznia do listopada ub.r. cennikowe wpływy reklamowe tygodnika wyniosły 100,42 mln zł, o 9 proc. mniej niż rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: „Newsweek Polska” z mniejszą objętością i bez felietonów Jerzego Mazgaja

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rb
Nie Jacek Adamczewski, tylko Piotr... Żenada...
0 0
odpowiedź
User
ja
Wiadomo, że im więcej prasy,mediów,dobrych, różniących się, opinii etc...tym lepiej,ale im mniejsze to pismo tym lepiej dla kraju nawet tak górnolotnie mówiąc,ale dla wielu ludzi na pewno.Choć kogo mają naobrażać to zrobią to i na poaru stronach. A to dobre,bez Mazgaja,jak oni chcieliby być bez mazgaja to musieliby sami siebie i wszystkich innych zwolnić.
0 0
odpowiedź
User
Ed
Nadchodzi...i na liska;)
0 0
odpowiedź