SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Nie kupuj zwierząt z przemytu" - nowa kampania WWF

Celem pierwszego etapu kampanii WWF Polska, która wystartowała 3 września jest uświadomienie Polakom, jak poważnym problemem jest nielegalny handel ginącymi gatunkami zwierząt

Celem pierwszego etapu kampanii WWF Polska, która wystartowała 3 września jest uświadomienie Polakom, jak poważnym problemem jest nielegalny handel ginącymi gatunkami zwierząt. Przedstawiając warunki, w jakich przewożone są zwierzęta, agencja chce skłonić odbiorców kampanii do zadania sobie pytania: Czy zwierzę, które zamierzam kupić, pochodzi z legalnego źródła?

Koordynacją i przygotowaniem kampanii zajęła się pro bono agencja reklamowa Euro RSCG New Europe, która od początku mocno zaangażowała się w cały projekt i od roku pracowała nad przygotowaniem reklam: telewizyjnej, prasowej, radiowej i internetowej. Mediami zajął się Media Planning Group, a obsługą PR - Headlines Brand & Corporate Communication (obie firmy zaangażowały się także pro bono).

Agencja przygotowała 30-sekundowy film reklamowy reżyserowany przez Michała Bulika. Konstrukcja spotu jest bardzo prosta. Widzimy ludzką rękę, która wkłada pluszowe zwierzaki do drewnianej skrzynki. Kiedy zwierzątka przestają się mieścić w skrzynce, ręka próbuje je upychać. Wówczas spomiędzy desek zaczyna wyciekać krew. Lektor komentuje: "Przemycanie zwierząt to ich maltretowanie i zabójstwo". Następnie pojawia się bezpośredni komunikat: "Nie kupuj egzotycznych zwierząt od przemytników. Pomóż im zostać tam, gdzie się urodziły". Reklama stara się zwrócić uwagę ludzi na to, czy zwierzę, które zamierzają kupić, pochodzi z legalnego źródła.

Przemycane zwierzęta są transportowane w tragicznych warunkach. Wiele z nich ginie, zanim dotrze na miejsce. Skrzynka z pluszakami jest symbolem takiej sytuacji, a wyciekająca krew obrazuje ogrom tortur, jakim poddawane są zwierzęta podczas transportu.

Zwierzęta kupowane od przemytników są często traktowane jak maskotki. Rodzice kupują je dzieciom, nieświadomi krzywdy, jaka spotyka zwierzęta przeniesione do warunków, w których nie mogą się zaadaptować. Stąd posłużenie się tak bezpośrednim symbolem. Pojawienie się krwi burzy sielankowy początek spotu. Na tym kontraście zasadza się siła przekazu.

Ogłoszenie prasowe oparte jest na tym samym koncepcie. Przedstawia skrzynkę wypełnioną po brzegi poupychanymi pluszowymi zwierzakami. Spomiędzy desek wypływają stróżki krwi. Zdjęcie wykonał Paweł Mizieliński z Light Studio.

Media, które udostępniły darmowe powierzchnie, to między innymi telewizja: MTV, ViVA, TVN 24, TVN Meteo, Animal Planete, Real TV, Romantica i Europa Europa (także TVP zadeklarowało, że wesprze kampanię); prasa: Polityka, Rzeczpospolita, Super Express, Wprost, Twój Styl, Focus, Mój pies, Dziewczyna, Popcorn, Computer Świat, Chip; radio: Radio Zet, stacje formatu Złote Przeboje (Agora S.A.) oraz lokalne stacje (m.in. Radio 94 i Radio Flash). W kampanii wykorzystano także Internet.

W kampanię zaangażowali się pro bono: Michał Bulik (reżyser), Jan Holoubek (operator filmowy), Agnieszka Bartold (scenograf), Paweł Mizieliński (fotograf) i Piotr Makowski (lektor).

Firmy, które pomogły w realizacji kampanii: all4one, Cafe Ole, Dream Studios, Light studio, OPUSFILM, Orka, Panavision Poland, PLANBAR, Point of You, Synchrolab, The Chimney Pot, Unigreg i WFDiF.

Dołącz do dyskusji: "Nie kupuj zwierząt z przemytu" - nowa kampania WWF

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl