SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Od sierpnia kanały MTV zmienią logotypy

Kanały muzyczne amerykańskiego koncernu ViacomCBS na całym świecie od 2 sierpnia będą nadawane z nowymi logotypami. Tego samego dnia stację VH1 zastąpi MTV 00s z teledyskami z lat 2000-2009.

Na polskim rynku zmiana obejmie MTV, MTV Live, Club MTV i MTV Hits. Logotypy MTV 80s i MTV 90s nie zmienią się. Portal parabola.cz, który opublikował jako pierwszy nowe logotypy informuje, że z kanału MTV Live znikną litery HD. Kanały w wysokiej rozdzielczości są już bowiem powszechne i nie trzeba informować, że jakaś stacja nadaje w HD. Czeski portal opublikował też logotypy kanałów MTV Music i MTV Classic, które nie są dostępne na polskim rynku.  

Zobacz także: MTV Polska i Music Box Polska z tęczowym logo z okazji Miesiąca Dumy LGBTQ+, ale krócej niż w USA i Niemczech

Zmiany związane z 40-leciem MTV

Agnieszka Odachowska PR manager ViacomCBS w Polsce potwierdza w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że zmiany dotyczą wielu rynków. - MTV to marka skierowana do młodych widzów. Zdajemy sobie jednak sprawę z różnorodności naszego audytorium, dlatego wychodzimy na rynek z propozycjami poszczególnych kanałów opartych o stylistykę poszczególnych dekad. Nowe logo nawiązuje do początków stacji. W tym roku obchodzimy 40-lecie MTV - marki niezmiennie popularnej wśród kolejnych pokoleń. Odświeżamy identyfikację, jednak nie zapominamy o naszych korzeniach. Obok odświeżonego logotypu warto zwrócić uwagę na zmiany w całościowej oprawie graficznej: ciekawe, odważne, na czasie - mówi Odachowska.

Nowe logo MTV, które otrzymaliśmy od koncernu ViacomCBS przypomina trochę kolorystycznie to stosowane w latach 1981-2010 przez kanał (wówczas używano kolorów pomarańczowego, czerwonego i seledynowego, a teraz będzie to żółty, seledynowy i czerwony). Wcześniej nazwie MTV towarzyszył podpis „Music Television”. Później treści muzyczne coraz częściej wypierały rozrywkowe. Kanał MTV zadebiutował w Stanach Zjednoczonych 1 sierpnia 1981 roku. Za dwa tygodnie będzie zatem obchodził 40 urodziny. Zmiany mogą nawiązywać do tego wydarzenia.

Bez marki VH1 w Polsce

To nie koniec zmian w portfolio kanałów Viacom CBS. Zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami 2 sierpnia stacja VH1 Europe zostanie przekształcona w MTV 00s. Wcześniej VH1 Classic został zastąpiony kanałem MTV 80s, a MTV Rocks stają MTV 90s. Lata 2000 doczekają się więc dedykowanego im kanału muzycznego.

W maju 2021 roku kanał MTV Polska miał 0,040 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Oznacza to wzrost o 53,85 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku – wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Dołącz do dyskusji: Od sierpnia kanały MTV zmienią logotypy

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Korporacyjna gadka o niczym, a logo zmieniają po to aby przez chwilę przypomnieć ludziom, że jeszcze istnieją bo już mało kto ich ogląda.
0 0
odpowiedź
User
Serio?
Serio? Ja żadnej wielkiej różnicy nie widzę. Druga rzecz te dopiski są banalne
0 0
odpowiedź
User
mumu
Niech playliste zmienią bo ciągle leci to samo 80 Nie ma tam gościa który tym zawiaduje?
0 0
odpowiedź