SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

16 mln widzów zobaczyło mecz Polska-Senegal według MOR

Pierwsze 14 meczów Mistrzostw Świata 2018 w piłce nożnej w kanałach telewizji Polskiej według MOR śledziło średnio 5,53 mln osób - wynika z danych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez TVP. Największą publiczność do tej pory zgromadził spotkanie reprezentacji Polski z Senegalem, które śledziło 16,13 mln oglądających.

W okresie od 14 do 18 czerwca 2018 roku odbyło się pierwsze 14 meczów piłkarskich mistrzostw świata w Rosji. Wszystkie dotychczasowe spotkania można było oglądać w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport.

Telewizja Polska udostępniła portalowi Wirtualnemedia.pl dane z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez publicznego nadawcę. Z tych danych wynika, że średnia widownia wszystkich meczów pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 4,51 mln osób. Na antenie TVP Sport wszystkie spotkania oglądało dodatkowo 1,02 mln widzów.

Łączna widownia analizowanych pojedynków na obu antenach (pokazanych w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport) wyniosła 5,53 mln osób.

Zdecydowanie największym zainteresowaniem do tej pory cieszyło się spotkanie Polski z Senegalem (1-2), który wczoraj w TVP1 i TVP Sport oglądało średnio 16,13 mln osób (z czego 14,33 mln na głównej antenie i 1,80 mln w stacji sportowej). Z udostępnionych w środowe przedpołudnie danych Nielsena wynika, że mecz ten łącznie śledziło 11,13 mln widzów (odpowiednio 9,28 mln i 1,86 mln).

W samej TVP1 pokazano dotychczas dziewięć meczów, które śledziło 5,07 mln widzów.

Pięć spotkań w TVP2 miało średnio 3,47 mln oglądających.

Według MOR mecze ogląda o 50 proc. widzów więcej niż według NAM

Wczoraj opublikowaliśmy wyniki oglądalności Nielsen Audience Measurement (dane tej firmy są powszechnie uznawane przez rynek z pominięciem Telewizji Polskiej, która je krytykuje). Dotyczyły pierwszych czterech dni mundialu. Z tych danych wynika, że średnia widownia wszystkich meczów pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 2,54 mln osób (z czego 2,90 mln w pierwszej stacji i 1,90 mln w drugiej), na antenie TVP Sport - 798 tys. oglądających, a łącznie (emisja w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport) - 3,33 mln widzów.

Portal Wirtualnemedia.pl zestawił ze sobą wyniki prowadzone przez oba podmioty. Dla ujednolicenia porównaliśmy dane obu firm informujące o oglądalności meczów mundialu w okresie od 14 do 17 czerwca (dlatego średnie wyniki MOR mają tutaj inne wartości względem wyżej opisanych danych obejmujących również 18 i 19 czerwca).

Z naszej analizy wynika, że mecze mundialu pokazywane na głównych antenach według MOR śledzi 1,40 mln widzów (55,37 proc.) więcej niż według wyników NAM (z czego różnica w samej TVP1 wynosi 1,47 mln i 50,90 proc., a w TVP2 - 1,28 mln i 67,29 proc.). W TVP Sport widownie są zawyżone o 273 tys. osób (34,15 proc.), a łączny AMR pojedynków z głównych anten i stacji sportowej jest wyższy o 1,68 mln (50,29 proc.).

Zestawienie wyników MOR i NAM w podziale na poszczególne mecze.

Mistrzostwa w Rosji odbywać się będą do 15 lipca 2018 roku. Oprócz wspomnianych wyżej anten sportową imprezę oglądać można w kanałach TVP 4K oraz Canal+ Ultra 4K, ale stacje te nie są objęte monitoringiem oglądalności.

Reprezentacja Polski swoje kolejne mecze fazy pucharowej rozegra 24 czerwca o 20.00 (z Kolumbią) i 28 czerwca o 16.00 (z Japonią).

Dołącz do dyskusji: 16 mln widzów zobaczyło mecz Polska-Senegal według MOR

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Apollo
Wg MOR? Tzn że TVP sama sobie zmierzyła oglądalność po swojemu. Ktoś to kupi?
odpowiedź
User
lepsze to - tylko nie nielsen
Właśnie tego typu przybliżone wyniki są bardziej logiczne, mające odbicie w rzeczywistości niż cokolwiek od Nielsena - który zabawia się bardziej we wnioskowanie oglądalności, oraz podaje takie jakie ktoś sobie poprosi z korzyścią dla niego - przykładem jest zakłamywanie przez znaczące podwyższanie oglądalności Polsatu. Taka prawda i tyle w temacie...
odpowiedź
User
Firm
16 milionów?! To już prawie wszyscy dorośli w wielu produkcyjnym, jacy żyją w Polsce. Nie widziałam, żeby ruch na ulicach zamarł. .. Zastanawiam się, co będzie, jak wyjdzie im oglądalność 32 miliony. .. albo 42 :D
odpowiedź