SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 i TVP2 straciły w maju najwięcej widzów, Polsat i TVN liderami oglądalności

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w maju br. był Polsat, a wśród widzów w grupie 16-49 pierwszy był TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz Polsat SuperHit Festiwal - raport Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2017 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem maja 2016 roku zwiększył się o 1,33 proc. i wyniósł 11,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,17 proc. do 9,88 proc.

Podium uzupełnia TVP1. Jej wynik w porównaniu do maja 2016 roku zmalał o 11,29 proc. do 9,04 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (7,72 proc. udziału; spadek o 15,63 proc. - największy w czołowej dziesiątce zestawienia).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 40,93 proc. w maju 2016 roku do 38,07 proc. w maju 2017 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24. Jego udział wyniósł 4,66 proc., po wzroście o 20,41 proc.

Szóste miejsce zajęła Czwórka, której udział zwiększył się najbardziej w top 10 - o 26,09 proc. do 4,35 proc. Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji od czasu cyfryzacji (i trzeci najlepszy w historii nadawania).

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (3,44 proc.; + 10,97 proc.), TVP Info (3,38 proc.; + 9,39 proc.), TV Puls (3,04 proc.; - 11,11 proc.) i TVP Seriale (1,68 proc.; + 12,75 proc.).

Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,02 proc., po wzroście o 4,16 proc. Na drugą lokatę spadł Polsat. Jego wynik w maju br. zmniejszył się o 1,59 proc. do 12,98 proc.

Dalej uplasowała się TVP2 (6,36 proc udziału; w dół o 19,90 proc.) oraz TVP1 (5,62 proc.; - 15,62 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (do góry o 2,67 pkt. proc. do 12,70 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 29 maja oglądało 5,42 mln widzów, co przełożyło się na 37,47 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajął medyczny serial „Na dobre i na złe”, który 24 maja na antenie Dwójki oglądało 4,18 mln widzów, co dało stacji 27,49 proc. udziału.

Podium uzupełniają kulisy „M jak miłość” Dwójki (3,79 mln widzów; 26,60 proc. udziału; emisja 30 maja).

Czwartą lokatę zajęła jedna z części tegorocznego Polsat SuperHit Festiwal, który odbywał się w zeszły weekend. Oglądało ją średnio 3,56 mln widzów (27,24 proc. udziału).

Czołową piątkę zamyka „Ojciec Mateusz” TVP1 (3,36 mln widzów; 21,75 proc. udziału; emisja 4 maja).

Oczko niżej znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia” (3,32 mln widzów; 22,48 proc. udziału; emisja 24 maja).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Fakty” TVN, które 2 maja obejrzało 3,24 mln widzów (27,33 proc. udziału). Była to siódma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,06 mln widzów (emisja 7 maja; 8. pozycja). 2,93 mln oglądających miał pokazany dzień później „Teleexpress” TVP1 (11. pozycja).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo po 6 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2 i TVP1. Pięć lokat należało do programów TVN, a trzy - do Polsatu.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

 

 

Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVP2 straciły w maju najwięcej widzów, Polsat i TVN liderami oglądalności

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mund W.
Jakie piękne spadki Pulsu! Co tam u miszcza Dariusza Dyzmy.? Jak zwykle ma rację tylko ludzie mu wszystko psują ...?
0 0
odpowiedź
User
Ała
Amerykanie powinni nieco bardziej doglądać głównej anteny TVN. Co prawda widz, który ubył z TVN, z naddatkiem odliczył się na TVN24 i TVN7. A
0 0
odpowiedź
User
Ała
Amerykanie powinni nieco bardziej doglądać głównej anteny TVN. Co prawda widz, który ubył z TVN, z naddatkiem odliczył się na TVN24 i TVN7. Ale dostrzegam tu nadal więcej krajowej roboty, niż wkładu intelektualnego właściciela.

TVP w zasadzie nie istnieje u młodego widza. W tym rozumieniu, że produkty wlasne stworzone przez TVP znajdują wiernego widza wśród siedemdziesięciolatków. Kurski widzi na to lek w sporcie.Owszem, sport przyciąga młodszego widza.Można antenę wysycić sportem. Lecz jeśli się nie jest kanałem sportowym, wpada mieć coś jeszcze. By nie było jak z Teleexpressem po zakończeniu skoków. Gdy szata skoków opadła, sztuczki statystyczne trzyminutowych wydań z pozorną ogladalnoscią się skonczyły i okazało się, że król jest nagi.
0 0
odpowiedź