SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Polityka” liderem, „Newsweek” i „Tele Tydzień” w dół

W kwietniu bieżącego roku polskie tygodniki cennikowo zarobiły z reklam ponad 15 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki zanotowały „Newsweek Polska”, „Tele Tydzień” i „Wprost”, a jako jedyna w czołówce ubiegłoroczny poziom tych przychodów utrzymała „Polityka”.

Cennikowe wpływy reklamowe polskich tygodników (bez autopromocji) wyniosły w kwietniu bieżącego roku 65 mln zł, czyli o 17,6 proc. mniej niż w kwietniu 2009 roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To kolejny miesiąc, w którym wielkość tego rynku spada w skali rok do roku – w marcu zmniejszyła się o 7 proc. (więcej), a w lutym o 1,3 proc. (więcej).

Wśród tytułów zarabiających najwięcej z reklam większość zanotowała spadki: cennikowe wpływy reklamowe „Newsweeka Polska” były w kwietniu o 26,1 proc. mniejsze niż rok wcześniej, w przypadku „Tele Tygodnia” ten regres wyniósł 18,8 proc., a w przypadku „Wprost” – 6,9 proc. W czołówce zestawienia jedynie „Polityka” osiągnęła niewielki wzrost tych przychodów (4,4 proc.), dzięki czemu awansowała na pozycję lidera rynku. 

wpływy reklamowe tygodników (bez autopromocji)
 IV 2010IV 2009
Polityka8 084 500 zł7 746 000 zł
Newsweek Polska6 904 600 zł9 344 333 zł
Wprost6 096 850 zł7 333 323 zł
Tele Tydzień5 649 927 zł6 958 826 zł
razem65 021 566 zł78 927 137 zł


 

Dołącz do dyskusji: „Polityka” liderem, „Newsweek” i „Tele Tydzień” w dół

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspedient
Jeśli chodzi o Bauera, to sprzedaż reklam jest idealnym odzwierciedleniem "poziomu" biura reklamy pism TV, z jego szefową na czele.
Aż dziw, że to jeszcze w ogóle bangla, choć krach jest bliski.


odpowiedź
User
Parapecik
Poziom reklamy w pismach z TV idzie też w parze z koszmarnym poziomem tych gazet, spadki, spadki, spadki. I plaga ciąż w dziale. Szczury opuszczają tonący okręt. Tylko patrzeć jak ogłoszą epidemię czerownki i zamkną tę budę.
odpowiedź