SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat nowym liderem. Oglądalność TVP1 spadła o 20 proc., w grupie komercyjnej do 6,66 proc.

W maju br. najchętniej oglądaną stacją w naszym kraju był Polsat. Z miejsca pierwszego na trzecie spadła TVP1, która w grupie komercyjnej przegrała także z TVP2. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2016 roku należało do Polsatu, który awansował z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem maja 2015 roku jednak zmalał o 6,31 proc. i wyniósł 11,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 3,37 proc. do 10,31 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła z kolei TVP1. Jej wynik w porównaniu do maja 2015 roku zmalał o 19,83 proc. do 10,19 proc. Jednocześnie była to największa strata w czołowej dwudziestce rankingu.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,15 proc. udziału; do góry o 0,22 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,55 proc. w maju 2015 roku do 40,93 proc. w maju 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,87 proc., po wzroście o 16,92 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,45 proc.; wzrost o 9,87 proc.), TV Puls (3,42 proc.; do góry o 18,75 proc.), TVN7 (3,10 proc.; - 3,73 proc.), TVP Info (3,09 proc.; - 16,94 proc.) i Puls 2 (1,92 proc.; + 33,33 proc.).

Największym wzrostem w top 20 pochwalić się mogła stacja TV6, która zajęła miejsce dwunaste. Jej wynik zwiększył się o 41,82 proc. do 1,56 proc.

Wszyscy 4+

01.05 - 31.05.2015

01.05 - 31.05.2016

Dynamika

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

Polsat

752 984

12,04%

662 897

11,28%

-6,31%

2

TVN

667 616

10,67%

605 863

10,31%

-3,37%

3

TVP1

795 429

12,71%

598 859

10,19%

-19,83%

4

TVP2

571 310

9,13%

537 755

9,15%

0,22%

5

TVN24

206 921

3,31%

227 424

3,87%

16,92%

6

TV4

196 267

3,14%

202 501

3,45%

9,87%

7

TV PULS

180 332

2,88%

200 819

3,42%

18,75%

8

TVN7

201 333

3,22%

182 320

3,10%

-3,73%

9

TVP INFO

232 474

3,72%

181 587

3,09%

-16,94%

10

Puls 2

90 365

1,44%

112 716

1,92%

33,33%

11

TTV

84 358

1,35%

95 409

1,62%

20,00%

12

TV6

68 795

1,10%

91 560

1,56%

41,82%

13

TVP Seriale

81 987

1,31%

87 842

1,49%

13,74%

14

Polsat2

89 330

1,43%

85 999

1,46%

2,10%

15

TVP Rozrywka

68 463

1,09%

67 633

1,15%

5,50%

16

Polsat News

76 581

1,22%

64 008

1,09%

-10,66%

17

Stopklatka

52 545

0,84%

61 585

1,05%

25,00%

18

TVP3

62 637

1,00%

58 454

0,99%

-1,00%

19

Polo TV

56 912

0,91%

50 243

0,86%

-5,49%

20

TVP ABC

42 718

0,68%

44 964

0,77%

13,24%

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,19 proc., po spadku o 2,80 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w maju br. zwiększył się o 1,05 proc. do 12,50 proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,94 proc udziału; jednak w dół o 0,50 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1 (6,66 proc., w dół o 27,84 proc. - największy spadek w zestawieniu top 20).

Największym wzrostem w czołowej dwudziestce pochwalić się mógł Discovery Channel - jego wynik poszedł do góry o 38,46 proc. do 0,90 proc.

Wszyscy 16-49

01.05 - 31.05.2015

01.05 - 31.05.2016

Dynamika

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

Polsat

336 609

13,57%

301 044

13,19%

-2,80%

2

TVN

306 727

12,37%

285 175

12,50%

1,05%

3

TVP2

197 974

7,98%

181 098

7,94%

-0,50%

4

TVP1

228 986

9,23%

151 897

6,66%

-27,84%

5

TV PULS

85 967

3,47%

88 630

3,88%

11,82%

6

TV4

85 590

3,45%

86 068

3,77%

9,28%

7

TVN7

86 833

3,50%

75 807

3,32%

-5,14%

8

TVN24

71 721

2,89%

52 386

2,30%

-20,42%

9

Puls 2

40 591

1,64%

50 853

2,23%

35,98%

10

TTV

39 290

1,58%

45 739

2,00%

26,58%

11

TV6

32 665

1,32%

41 422

1,81%

37,12%

12

TVP Seriale

35 659

1,44%

37 561

1,65%

14,58%

13

Polsat2

35 236

1,42%

32 749

1,43%

0,70%

14

TVP INFO

42 587

1,72%

28 610

1,25%

-27,33%

15

Polo TV

36 849

1,49%

28 194

1,24%

-16,78%

16

Stopklatka

22 993

0,93%

25 155

1,10%

18,28%

17

TVN Style

22 002

0,89%

23 045

1,01%

13,48%

18

TVP Rozrywka

25 780

1,04%

22 942

1,01%

-2,88%

19

Eska TV

20 783

0,84%

22 768

1,00%

19,05%

20

Discovery

16 090

0,65%

20 452

0,90%

38,46%

 

Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem. Oglądalność TVP1 spadła o 20 proc., w grupie komercyjnej do 6,66 proc.

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
telewidz
Z wielką przyjemnością oglądam TVP 1, TVP 2, Polsat, TV 4, TV Puls, TVP Info i TV Trwam.
TVN i TVN 24 nie oglądam bo szkoda na to czasu.
0 0
odpowiedź
User
kopiimm
Z wielką przyjemnością oglądam TVP 1, TVP 2, Polsat, TV 4, TV Puls, TVP Info i TV Trwam.
TVN i TVN 24 nie oglądam bo szkoda na to czasu.


Przybij sobie piątkę ze szczęścia
0 0
odpowiedź
User
Ała
Trend jest jasny. Wielka czwórka szybko maleje. Działania dobrej zmiany są tylko katalizatorem spadku TVP1. Bez nich też by spadał, lecz wolniej.
0 0
odpowiedź