SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama w magazynach 5,5 proc. w górę. Zyskały tygodniki opinii (TOP10)

Polskie czasopisma w I połowie br. cennikowo zarobiły z reklam 5,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Duże wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Party”, „Viva!”, „Newsweek Polska” i „Wprost”, za to spadki - „Tele Tydzień” i „Claudia”.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) od stycznia do czerwca br. cennikowo zarobił z reklam (bez autopromocji) 17 proc. więcej, a „Wprost” (AWR Wprost) - 16,7 proc. więcej. Natomiast przychody „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zwiększyły się o 7 proc.

>>> Czytelnictwo magazynów: „Gala”, „Party” i „Show” w górę

Jeszcze bardziej - o 20,8 proc. - wzrosły w skali roku wpływy reklamowe „Party” (Edipresse Polska). Z kolei „Viva!” (Edipresse Polska) zarobiła z reklam więcej o 16,3 proc., „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 10,5 proc., a „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) - o 7,9 proc.

- Przy czym te wzrosty cennikowe nie odzwierciedlają realnej sytuacji na rynku, ponieważ wydawcy od kilku lat nie sprzedają reklamodawcom konkretnych stron w swoich magazynach, tylko pakiety obejmujące też reklamy w serwisach internetowych i usługi dodatkowe jak eventy czy konferencje. A obecnie, starając się zachęcić marketerów, po prostu w tej samej albo niewiele wyższej cenie oferują im znacznie więcej - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Monika Rychlica, head of press, outdoor, cinema & new media w Initiative Media Warszawa. - Dlatego moim zdaniem wzrost wpływów reklamowych netto, które zanotowały w minionym półroczu czołowe magazyny, można szacować na kilka procent - dodaje.

>>> Gazety w I półroczu mniej z reklam. „Fakt”, „DGP” i „GW” w dół

Jedyne magazyny w czołowej dziesiątce, które zanotowały spadki przychodów reklamowych, to „Tele Tydzień” i „Claudia” (G+J Polska). Ten pierwszy zarobił o 16,4 proc. mniej, a ten drugi - o 8,4 proc.

- W przypadku „Tele Tygodnia” spadek wpływów reklamowych wynika nie tylko z malejącej sprzedaży, która dotyczy całego segmentu TV guide’ów. „Tele Tydzień” nadal notuje bowiem wysoką sprzedaż i daje duży zasięg, ale w efekcie reklamy w nim sa nominalnie drogie, a Bauer nie zwykł udzielać dużych rabatów. Dlatego w sytuacji, gdy wydatki reklamowe przeznaczone na prasę są zmniejszane, marketerzy mogą rzadziej decydować się lokować znaczną część swoich budżetów w jednym tytule - wyjaśnia Monika Rychlica.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  I-VI.2012 I-VI.2011
Newsweek Polska 67 030 206 zł 57 289 304 zł
Wprost 59 263 773 zł 50 759 566 zł
Twój Styl 59 030 096 zł 52 027 290 zł
Viva! 50 300 253 zł 43 231 139 zł
Tele Tydzień 47 665 139 zł 57 019 022 zł
Polityka 41 825 273 zł 39 068 498 zł
Party 31 345 037 zł 25 935 329 zł
Przyjaciółka 28 225 956 zł 25 548 179 zł
Claudia 28 136 075 zł 30 704 793 zł
Świat Kobiety 26 368 171 zł 24 434 950 zł
monitorowane tytuły razem 1 378 610 084 zł 1 306 542 685 zł

Dołącz do dyskusji: Reklama w magazynach 5,5 proc. w górę. Zyskały tygodniki opinii (TOP10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ha
Ciekawe jak tam sprzedaż reklam w Uważam Rze po artykułach wyśmiewających "lemingi"?
;)
0 0
odpowiedź
User
avans
>ha

Odpowiedz mi lepiej dlaczego nie ma w rankingu URze? Czy nie cieszyło by to czytelników spod lewej ściany gdyby URze zanotowało spadek?
0 0
odpowiedź