Rekordowe udziały telewizji w rynku reklamy
W przyszłym roku telewizja zwiększy swoje udziały w globalnych wydatkach reklamowych do rekordowego poziomu 38,2 procenta.
Jak informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na dane firmy badawczej ZenithOptimedia, wzrost napędzą głównie Igrzyska Olimpijskie w Chinach.
W samych Chinach udział telewizji na rynku reklamy w przyszłym roku zwiększy się o 0,5 procenta do poziomu 41,3 procenta, a w całym regionie Azji i Pacyfiku wzrost wyniesie 0,3 procenta, do poziomu 42,5 procenta.
Według ZenithOptimedia, spadnie za to udział telewizji na rynku reklamy w Ameryce Północnej (o 0,3 procenta, do poziomu 32,4 procenta) i w Europie Zachodniej (o 0,5 procenta, do poziomu 30,4 procenta).
Stały wzrost notuje z kolei reklama internetowa. W bieżącym roku globalne wydatki w tym segmencie zwiększą się o 29,9 procenta, a w latach 2006 - 2009 o 85 procent. Za dwa lata Internet będzie stanowić 9,5 procenta wszystkich wydatków reklamowych.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Rekordowe udziały telewizji w rynku reklamy