SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa RMF podnosi ceny reklam o 4,3-4,7 proc., tłumaczy to wzrostami słuchalności

W jesiennym cenniku reklamowym Grupy RMF stawki wzrosną średnio o 4,3-4,7 proc. w porównaniu z obecnymi. W RMF FM reklamy zdrożeją o 4,6 proc., w RMF Maxxx - o 4,7 proc., RMF Classic - o 4,3 proc.

We wszystkich stacjach Grupy RMF najdroższa jest emisja spotów w środy, czwartki i piątki w godz. 7-10. Według nowego cennika w RMF FM 30 sekund czasu reklamowego w tym paśmie będzie kosztować 37,5 tys. zł (wobec 35,6 tys. zł obecnie), w RMF Maxxx i Radiu Gra - 5,9-6 tys. zł (po podwyżce o 300 zł), a w RMF Classic - 2 850 zł (obecnie: 2,7 tys. zł).

W konsekwencji wzrosną również stawki w pakietach RMF3D, RMF na Maxxxa i RMF z Klasą. W tym pierwszym za 30 sekund w bloku reklamowych trzeba będzie zapłacić maksymalnie 41 850 zł (2,1 tys. zł więcej niż obecnie), w drugim - 39 140 zł (wobec 37 160 zł w obowiązującym teraz cenniku), a w trzecim - 40 tys. zł (po podwyżce o 2 050 zł).

Nowe cenniki będą obowiązywać od 3 września do 30 grudnia br.

Grupa RMF tłumaczy, że podwyżki wynikają ze wzrostów słuchalności: w minionym półroczu dzienna liczba słuchaczy wszystkich stacji nadawcy przekroczyła 10 mln, rosnąc w skali roku o 5,4 proc., natomiast RMF Maxxx i RMF Classic osiągnęły rekordowy poziom zasięgu dziennego.

- Stacje Grupy RMF zapewniają bardzo atrakcyjne koszty dotarcia w szerokich targetach, posiadają korzystny wizerunek, atrakcyjny i dopracowany program oraz gwarantują wysoki zasięg kampanii. Reklamodawcy doceniają skuteczność naszych stacji - komentuje Tomasz Ramza dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF. - Z optymizmem spoglądamy na drugie półrocze. Prognozy dynamiki rynku reklamowego są systematycznie podnoszone. Rosną też koszty dotarcia w innych mediach, głównie telewizji, choć są w dalszym ciągu znacząco niższe niż w większości krajów Europy Zachodniej. Jesteśmy przygotowani na jesień i na ten okres podnosimy nieznacznie ceny - dodaje.

Według badania Radio Track w drugim kwartale br. RMF FM miało 25,3 proc. udziału w rynku słuchalności, RMF Maxxx - 3,5 proc., a RMF Classic - 1,5 proc.






Dołącz do dyskusji: Grupa RMF podnosi ceny reklam o 4,3-4,7 proc., tłumaczy to wzrostami słuchalności

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
:D
I tak co kwartał :)
odpowiedź
User
Romek
Największy szajs polskiego eteru. Jaki potencjał, śmiechu warte. Mam nadzieję że w Zetce po przejęciu stacji przez Czechów zajda duże zmiany i to Radio Zet będzie najlepsza stacja w kraju. Zobaczymy, pożyjemy.
odpowiedź
User
K2101
Mam nadzieję, że niektórzy Polacy wrócą kiedyś do radia, że Polskie Radio będzie miało wyższe wyniki.
odpowiedź