SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM z najsłabszym wynikiem od lat, Radio ZET mocno do góry

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od grudnia 2013 roku do lutego 2014 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM w okresie od grudnia 2013 roku do lutego 2014 roku wyniósł 22,1 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,1 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 16,1 proc., po wzroście o 0,9 pkt. proc. Przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym kwartale wyniosła 6 pkt. proc. i była najniższa od sześciu lat.

- Konsekwentnie realizujemy nasz plan. Uporządkowaliśmy nasze portfolio pod marką parasolową. Trzymamy się strategii programowej podporządkowanej rozrywce i nie boimy się nowych pomysłów. Każdego dnia pracujemy nad tym, żeby Zetka była lepsza w muzyce, informacji i zabawie - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl wyniki Rafał Olejniczak, szef stacji radiowych Grupy Eurozet.

Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku wyniósł 10,2 proc. (bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej). Oczko niżej uplasowała się Trójka - 7,5 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc. Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,2 pkt. proc. (do 2,5 proc. udziału).

Oczko niżej uplasowało się Radio VOX FM, którego udział w okresie od grudnia 2013 do lutego 2014 roku wyniósł 1,6 proc. To o 0,2 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej, gdy na 18 częstotliwościach wykorzystywanych obecnie przez VOX FM nadawało wówczas Radio Eska Rock. VOX FM przejęło je w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).

- Pierwsze trzymiesięczne wyniki słuchalności są o tyle niemiarodajne, że startująca w grudniu nowa stacja budowała zupełnie nowe audytorium, zaczynając niejako od zera. Jesteśmy przekonani, że słuchalność stacji z każdym miesiącem systematycznie i stopniowo będzie wzrastać, co z pewnością potwierdzą kolejne fale badania Radio Track. Jesteśmy też zadowoleni, że nowa stacja pozyskuje starszych słuchaczy niż Eska Rock, co było zasadniczym celem zmiany - mówi nam Róża Adamcio, specjalista ds. PR w Grupie Radiowej Time. Pomóc w zwiększeniu udziału ma pierwsza kampania reklamowa VOX FM, która ruszyła w poniedziałek (więcej na ten temat).

 

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

grudzień 2008 : luty 2009

grudzień 2009 : luty 2010

grudzień 2010 : luty 2011

grudzień 2011 : luty 2012

grudzień 2012 : luty 2013

grudzień 2013 : luty 2014

Radio RMF FM

24,4%

26,9%

25,5%

25,4%

24,2%

22,1%

Radio ZET

16,9%

16,0%

15,9%

15,3%

15,2%

16,1%

Jedynka

12,7%

13,0%

12,4%

11,6%

10,2%

10,2%

Trójka

6,6%

7,3%

8,8%

7,7%

7,5%

7,4%

Radio Maryja

2,0%

1,9%

2,7%

3,0%

2,7%

2,5%

VOX FM (do 12.2013 r. Radio Eska Rock)

0,9%

1,5%

1,3%

1,7%

1,8%

1,6%

Radio TOK FM

1,2%

1,0%

1,6%

1,5%

1,1%

1,2%

RMF Classic

-

-

0,8%

0,7%

0,9%

1,1%

Czwórka

0,1%

0,2%

0,4%

0,5%

0,5%

0,6%

Dwójka

0,6%

0,7%

0,7%

0,6%

0,5%

0,5%

ZET CHILLI

0,2%

0,5%

0,5%

0,4%

0,5%

0,4%

Radio PiN

-

0,2%

0,2%

0,2%

0,1%

0,2%

N=

23 289

21 056

21 033

21 044

21 058

21 045

 

 

 

Dołącz do dyskusji: RMF FM z najsłabszym wynikiem od lat, Radio ZET mocno do góry

43 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
brawo RMF - co za piękny wynik ;)
0 0
odpowiedź
User
Kamil
Zetke w górę ciągnie poranek i ostatnio mocne popołudnie dwóch wariatów. Dobrze się tego słucha.
0 0
odpowiedź
User
eee
tak to jets jak gra sie te same piosenki i co chwila jest reklama
0 0
odpowiedź