SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Polityka” najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii. Rośnie sprzedaż „Newsweek Polska”

Liderem sprzedaży wydania wśród tygodników opinii w drugim kwartale 2023 roku była „Polityka”, a „Newsweek Polska” wyprzedził „Gościa Niedzielnego”. Niemal wszystkie tytuły odnotowały wyraźne spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Newsweek Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W drugim kwartale 2023 roku liderem średniej sprzedaży wydania w segmencie tygodników opinii była „Polityka” (Polityka). Jej wynik wyniósł 81 188 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Było to o 8,26 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

„Newsweek Polska” wyprzedził „Gościa Niedzielnego”

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą wydania na poziomie 63 970 egz., po wzroście o 4,22 proc. - jedynym w zestawieniu. W maju ub.r. szefem tygodnika przestał był Tomasz Lis, który tę funkcję piastował od kwietnia 2012 roku. Obowiązki redaktora naczelnego „Newsweek Polska” tymczasowo przejął Dariusz Ćwiklak, dotychczasowy wicenaczelny tygodnika. Od lipca ub.r. funkcję pełni Tomasz Sekielski.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na trzecią lokatę spadł „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 63 647 egz. Tytuł odnotował największy w zestawieniu spadek - wynoszący 18,59 proc. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych.

Dalej uplasowały się: „Sieci” (28 875 egz.; w dół o 6,79 proc.), „Tygodnik do Rzeczy” (27 135 egz.; - 9,03 proc.), „Tygodnik Powszechny” (21 427 egz.; - 9,41 proc.), „Gazeta Polska” (17 235 egz.; - 12,02 proc.) oraz „Przegląd” (11 917 egz.; - 4,17 proc.).

Wynik tytułu z przedrukami „Tygodnik Angora” wyniósł 148 549 egz. (spadek o 9,84 proc.).

Średnia sprzedaż wydania wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt PBC” - tygodników opinii w drugim kwartale br. wyniosła 463 943 egz. (dane wraz z „Tygodnikiem Angora”). Była o 8,91 proc. niższa niż w drugim kwartale 2022 roku.

Sprzedaż e-wydań wszystkich tytułów wzrosła o 18 proc., „Polityka” na czele

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są następujące tygodniki: „Polityka” (24 319 egz.), „Newsweek Polska” (18 127 egz.) i „Tygodnik do Rzeczy” (7 160 egz.). Te same tytuły znajdują się na czele pod względem udziału e-wydań w sprzedaży wydania (ich wyniki wynoszą odpowiednio 29,95 proc., 28,34 proc. i 26,39 proc.

Łączna średnia sprzedaż e-wydań wszystkich tygodników opinii w drugim kwartale br. wyniosła 59 737 egz., po wzroście o 18,42 proc.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii. Rośnie sprzedaż „Newsweek Polska”

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
D
Tygodnik Warszawska Gazeta ma większą sprzedaż.
2 1
odpowiedź
User
buahaha
to nie żadne tygodniki opinii, ale czer. wone tuby propa. gandowe
2 0
odpowiedź
User
niezłe
niezły retusz... narysowali sekiego, bo w realu jest dwa razy szerszy. żałosne
1 0
odpowiedź