SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sukces Weber Shandwick

Wielka Nagroda Organizacji Narodów Zjednoczonych dla Weber Shandwick.

Weber Shandwick został wyróżniony Wielką Nagrodą Organizacji Narodów Zjednoczonych za kampanię „Help: A Day in the Life”, zorganizowaną we współpracy z organizacją non-profit War Child. Organizacja ta zajmuje się problemami dzieci mieszkających na terenach konfliktów zbrojnych. Londyński Weber Shandwick i War Child współpracują ze sobą od dwóch lat.

Nagroda jest fundowana przez Departament Informacji Publicznej ONZ (Departament of Public Information - DPI) wraz z Międzynarodowym Zrzeszeniem Public Relations (International Public Relations Association - IPRA). Po raz pierwszy została wręczona w 1990 roku. ONZ wyróżnia w ten sposób najlepsze kampanie public relations prowadzone na rzecz rozwiązania najważniejszych z punktu widzenia organizacji światowych problemów. W ubiegłym roku nagroda została przyznana również Weber Shandwick, za kampanię „Save the North Sea”.

Celem wspólnej kampanii przeprowadzonej przez Weber Shandwick i War Child było zwrócenie uwagi na problem dzieci pokrzywdzonych przez wojny. Kampanię wieńczyło wydanie płyty „Help: A Day in the Life”, której sprzedaż była sposobem na zebranie środków na pomoc najmłodszym ofiarom konfliktów zbrojnych.

Udostępnienie słuchaczom „Help: A Day in the Life” poprzedziło badanie przeprowadzone wśród dzieci w Bośni i Hercegowinie, Iraku i Afganistanie. Jego wyniki wskazywały na pięć głównych problemów: załamanie się struktury społecznej, konieczność przeprowadzek, brak możliwości na godziwe życie, brak stabilizacji psychicznej i niezależności. Wyniki badania trafiły do brytyjskich szkół, parlamentarzystów, organizacji pozarządowych i instytucji typu „think tanks”.

Przed wydaniem płyty sześciu konsultantów Weber Shandwick, pracując za darmo, utworzyło centrum medialne, którego zadaniem było wzmóc zainteresowanie dziennikarzy wydawnictwem. 9 września nastąpiło nagranie. Muzycy zlokalizowani byli w różnych miejscach, np.: Gorillaz w Hong Kongu, Damien Rice w Dublinie, Coldplay w Nowym Jorku, a Kaizer Chiefs w Berlinie. Po zakończeniu realizacji albumu słuchacze mogli ściągać muzykę z Internetu. „Help: A Day in the Life” był pierwszym albumem w historii, który można było zdobyć we wszystkich trzech, konkurujących ze sobą formatach. Udało się to dzięki współpracy z iTunes i Napsterem.

Internetowa strona War Child Music w ciągu godziny od udostępnienia nagrania Coldplay została odwiedzona 650 000 razy. Po dwóch godzinach nagrania zostały sprzedane 20 000 razy. W ciągu trzech dni liczba ta wzrosła do 100 000, czyniąc “Help: A Day in the Life” najbardziej popularną płytą dostępną przez Internet w historii. Dochody ze sprzedaży płyty (400 000 funtów - czterokrotnie więcej, niż oczekiwano) zostały przeznaczone na realizację projektów organizacji War Child w Iraku i Demokratycznej Republice Konga.

Nagroda zostanie wręczona 2 listopada w Londynie przez przedstawiciela ONZ, podczas ceremonii wręczenia nagród IPRA Golden World Awards. „W ciągu tygodnia Weber Shandwick zdobył tytuł Europejskiego Konsultanta Roku według Holmes Report i nagrodę ONZ. Dzięki tym sukcesom oraz zdobytym w tym roku pięciu nagrodom IPRA, Weber Shandwick  podtrzymuje opinię jednej z najbardziej utytułowanych firm public relations na świecie” – mówi Andrzej Godewski, Partner Zarządzający Weber Shandwick w Polsce.

Dołącz do dyskusji: Sukces Weber Shandwick

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl